Bu besinleri sakın çiğ yemeyin!

Çiğ beslenme yeni nesil diyetlerde ve sağlıklı beslenme trendlerinde sıkça yer alan bir yaklaşım. Bazı besinler gerçekten de çiğ olarak tüketilince sağlıklı ancak bazı besinler var ki çiğ olarak tüketildiklerinde oldukça tehlikeli hale geliyorlar!

03 Mayıs 2019, Cuma 12:19 Son Güncelleme:
A A
SOSİS

SOSİS

Sosisli sandviçlerde yarı pişrilmiş sosisler aslında sağlığımız için son derece tehlikelidir çünkü çiğ sosiste listeria bakterisi bulunur. Bu tehlikeli bakteri sindirim sistemini bozarak zehirlenmeye neden olabilir. Bu ihtimali ortadan kaldırmam tek yolu ise sosisleri iyi bir şekilde pişirmektir. Uzmanlar, sosisi çiğ bir şekilde tüketmekten kaçınmanız gerektiğinin altını çiziyor.

PATATES

PATATES

Bütün çiğ patatesler zararlı değil. Ancak patates tam olarak olgunlaşmadıysa ve güneş ışığına fazla maruz kaldıysa, yarım patateste bile solanin maddesi sağlığınızı olumsuz etkileyebiliyor.


Patates yeşile döndüğünde tüketmemeniz gerekir. Tüketmeniz halinde kusma, ishal, baş ağrısı ve en kötü senaryoda merkezi sinir sisteminin felce uğramasına neden olabilir.

RAVENT

RAVENT

Çiğ tüketilmesi halinde raventin zehirlenmeye neden olduğunu duymuşsunuzdur. Aslında çiğ tüketmemeniz gereken şey ravent yaprağı. Yaprağında bulunan oksalik asit zehirlenmeye neden olabiliyor.

ACI BADEM

ACI BADEM

Bildiğimiz ve satın alarak tükettiğimiz bademlere tatlı badem denir ve onları tüketmek son derece keyifli ve sağlıklıdır. Ancak acı bademler, tatlı bademlerin kuzenleri gibidir ve tehlikeli hidrojen siyanür, hidrociyanik asit içerirler. Yetişkin bir birey 70 adet çiğ badem yediğinde hayatını kaybedebilir.

BARBUNYA

BARBUNYA

İşte yanlış şekilde yenilirse tehlikeli olabilecek başka 'sağlıklı' bir yiyecek daha. Kırmızı fasulye protein, lif ve antioksidanlarla doludur ancak çiğ yemek midenize zarar verebilir. Çiğ fasulyenin gıda zehirlenmesine neden olmaması için en az 10 dakika kaynatılması gerekir.

Sıradaki haber yükleniyor...