Bu diyette kalori hesabı yapmak yok!

Protein diyeti kas kütlenizi artırmayı hedefleyen, böylelikle yağdan kaybetmeyi ve kilo vermeyi destekleyen bir diyettir. Peki protein diyeti nasıl yapılır, püf noktaları nelerdir?

24 Ocak 2019, Perşembe 07:58 Son Güncelleme:
A A
PROTEİN DİYETİ NEDİR?

PROTEİN DİYETİ NEDİR?

Protein diyeti, kas kütlesini artırmaya ve yağ yakımını hızlandırırak kilo vermeye yardımcı olan bir zayıflama yöntemidir. Protein ağırlıklı beslenmek her zaman kilo verme ve kilo kontrolü sağlamada en etkili yöntemlerden biridir. 

PROTEİN DİYETİNİN FAYDALARI NELERDİR?

PROTEİN DİYETİNİN FAYDALARI NELERDİR?

Protein diyeti sayesinde hızlı ve kolay bir şekilde kilo verebilirsiniz. Protein diyeti, beslenme programının bol amino asit bileşenleri barındırması sebebi ile kaslarınızın gelişmesine yardımcı olacaktır. Egzersiz yapmanın yanında protein diyeti yaparsanız kas yapınız güçlenecektir.

PROTEİN DİYETİNİN ZARARLARI VAR MI?

PROTEİN DİYETİNİN ZARARLARI VAR MI?

Her diyette olduğu gibi protein diyetine başlamadan önce de bir uzmandan onay almalısınız. Protein ağırlıklı beslenmek çok sağlıklı olsa da vücudunuz bu tarz bir beslenme programına reaksiyon gösterebilir. Farkında olmadan böbrek hastalıkları karaciğer yağlanması gibi sorunlara yol açabilirsiniz. 

PROTEİN DİYETİ NASIL YAPILIR?

PROTEİN DİYETİ NASIL YAPILIR?

Protein diyetinde kalori hesaplamasına gerek yoktur. Protein yakımının vücutta uzun sürmesinden kaynaklı olarak çok sık acıkmamanızı sağlayacaktır. Ödem atımının hızlanması için günde en az 2 litre su içilmelidir. Yeşil çay tüketimi hazımsızlığını giderecektir. Günlük 40 dakikalık yürüyüşler yapılarak kilo verme süreci hızlandırılır.

Bu diyette yumurta, et, balık, tavuk, süt, yoğurt, ayran, sebze, meyve, yulaf gibi protein dolu besinler tüketiliyor. Yasak olan besinler ise karbonhidratlar, şeker, şeker oranı yüksek sebze ve meyveler. 

1 GÜNLÜK ÖRNEK PROTEİN DİYETİ MENÜSÜ

Sabah uyanınca 1 bardak limonlu su


Kahvaltı: 2 adet yumurta ile hazırlanan omlet (bir tanesinin beyazı, diğerinin tamamı), bol yeşillik, açık çay


Öğle: 1 tabak sebze yemeği ya da 4 adet yağsız kıymadan yapılmış köfte, bol salata


Ara öğün: Bir kase yoğurt, 5 adet çiğ badem


Akşam: Bir kase mercimek çorbası, bol yeşil salata

Yukarıda verdiğimiz listede sadece bir örnek olup bu diyeti uygulamadan önce bir uzmandan onay almanızı ve doktorunuzun uygun gördüğü listeyi uygulamanızı öneriyoruz.


Kaynak: Hürriyet/MAHMURE

Sıradaki haber yükleniyor...