Bu yiyeceklerle stresinizi azaltın

Stresi azaltan yiyecekler hangileri? Stresi azaltan yiyecekler başka nelere faydalı? Diyetisyen Elif Karacanoğlu bize moral veren besinleri sıraladı.

10 Kasım 2018, Cumartesi 11:09
A A
BADEM

BADEM

Badem içerdiği E ve B vitaminleriyle stres nöbetleri sırasında rahatlamanızı sağlarken bağışıklık sisteminizi de destekleyen iyi bir stres azaltıcı olabilir.



YAĞLI BALIKLAR

YAĞLI BALIKLAR

Stresinizi kontrol altında tutmak için yağlı balıklarla arkadaş olun. Somon ve ton balığı gibi balıklarda bulunan omega-3 yağ asitleri, stres hormonları artışını önlerken; kalp hastalığı, depresyon gibi duygudurum bozukluklarına karşı da korunmanıza yardımcı olabilir. Kendinizi iyi hissetmek istiyorsanız haftada en az iki kez yağlı balık tüketin.

SİYAH ÇAY

SİYAH ÇAY

Siyah çay içmeniz stresli olaylardan daha hızlı kurtulmanıza yardımcı olabilir. İki ayrı grup üzerinde yapılan bir çalışmada 6 hafta boyunca ilk gruba başka bir içecek, ikinci gruba ise günde 4 bardak çay içirilmiş. 6 hafta sonunda iki grupta yer alan insanlar karşılaştırıldığında stresli durumlar söz konusu olduğunda çay içenlerin daha sakin hissettiği ve stresli durumlar sonrasında stres hormonu kortizol düzeylerinin düşük olduğu görülmüş. Stres söz konusu olduğunda, kahve, kafein stres hormonlarını artırarak kan basıncını yükseltebilir.

KOMPLEKS KARBONHİDRATLAR

KOMPLEKS KARBONHİDRATLAR

Tüm karbonhidratlar mutluluk kaynağı olan serotonin salgılamamızı sağlar. Kendinizi iyi hissetmek için daha yavaş sindirilen tam tahıllı kahvaltı gevrekleri, yulaf ezmesi gibi kompleks karbonhidratları seçin. Bu tür karbonhidratlar kan şekeri düzeyinizi korurken kendinizi de dengeli hissetmenizi sağlar.


ISPANAK

ISPANAK

Magnezyum deposu olan ıspanak stresin baş ağrısı, yorgunluk gibi etkilerini azaltır.

ANTEP FISTIĞI

ANTEP FISTIĞI

Antep fıstığı yanı sıra diğer fındık ve tohumlar, sağlıklı yağlar için iyi kaynaklardır. Her gün bir avuç antep fıstığı, ceviz, badem gibi sağlıklı kuruyemişlerin tüketimi diyabet riskini azaltır, kolesterolü düşürmeye yardımcı olur ve stresin etkilerini azaltır.

ÇİĞ SEBZELER

ÇİĞ SEBZELER

Çıtır çiğ sebzeler tamamen mekanik bir şekilde stresi hafifletmeye yardımcı olabilir. Kereviz veya havuç çene kaslarınızı çalıştırırken gerginliğinizi de azaltabilir. 


AVOKADO

AVOKADO

Yüksek kan basıncı azaltmak için en iyi yollarından biri yeterli potasyum almaktır. Yarım avakado ya da bir orta boy muzda da fazlasıyla potasyum vardır. 

PORTAKAL

PORTAKAL

C vitamini içeriği yüksek olan portakal bağışıklık sisteminizi güçlendirirken; stres hormonlarının seviyesini de frenleyebilir. Yapılan araştırmalara göre stresli bir görev öncesi c vitamini alan bireylerde yüksek kan basıncı, kan basıncı ve kortizol (stres hormonu) düzeylerinin daha hızlı normale döndüğü görülmüştür.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.