Mankenlerin fotoğraflarına bakınca ne hissediyorsunuz? Hepsi kusursuz birer heykel gibi görünen mankenler, modeller biz sıradan kadınlar için bir bunalım sebebine dönüşebiliyor... İşte bu konudaki son görüşler... Fotoşopla kusursuzlaştırılan mankenlerin yer aldığı reklamlar, insanları söz konusu kişilere benzemeye ittiği ve üzerlerinde baskı oluşturduğu gerekçesiyle eleştiriliyordu. Bu nedenle de fotoşopsuz reklamlarda artış görülmeye başlanmıştı. Ancak birçok firmanın bu reklamlarda ‘kusursuz’ manken kullanması, kampanyanın ters etki yaratmasına yol açtı. Bu mankenlerin doğal halinin kişinin özgüvenine zarar verdiğini belirten uzmanlar, firmalara ‘kusurlu’ manken kullanması çağrısı yaptı. Bu trendle birlikte firmalar body pozitif yani bedeniyle barışık, vücudunda türlü kusurları olan, hatta bazı bedensel deformiteli kişileri dahi manken olarak kullanmaya başladı...