C vitamini deposu 10 besin

C vitamini dediğimizde aklımıza en çok portakal geliyor. Oysa daha bir çok besin C vitamini deposu. Kış aylarında çok ihtiyaç duyduğumuz bu vitamin bizi hastalıklardan koruyor, gelin hangi besinlerde bol miktarda var öğrenelim...

08 Aralık 2018, Cumartesi 12:13
A A

Kışın en çok ihtiyaç duyduğumuz vitaminlerden biri C vitaminidir. Günlük C vitamini ihtiyacı çocuklarda 40-60 miligram arasında, yetişkinlerde 75-90 miligram arasında, hamilelerde ve sigara içenlerde ise 120 miligram civarındadır. C vitamini denilince akla ilk gelen besin portakal olsa da pek çok alternatifi mevcut. C vitamini deposu olan 10 besini okuyunca çok şaşıracaksınız.

ÇİLEK

ÇİLEK

Tek bir çilek günlük ihtiyacınızın %10’undan fazlasını oluşturan 7 miligram C vitamini barındırıyor.

KARNABAHAR

KARNABAHAR

Karnabaharın C vitamini özelliği pek bilinmiyor. Oysa bu kış sebzesi, yüksek oranda C vitamini içeren besinlerden. 

MANGO

MANGO

Bir adet mango ortalama 122 miligram C vitamini içeriyor. Bu da günden bir adet mango yediğinizde ihtiyacınızdan biraz fazla C vitamini almış olacağınız anlamına geliyor.

YEŞİL BİBER

YEŞİL BİBER

Kırmızı biber kadar çok olmasa da yaklaşık 150 gram yeşil biber 120 miligram C vitamini içeriyor.


KİVİ

KİVİ

Tek bir kivi ile yaklaşık olarak günde 60 miligram C vitamini alabilirsiniz. Bir miktar daha C vitamini içeren besinlerin tüketimi ile günlük ihtiyacınızı kolayca tamamlayabilirsiniz.



PORTAKAL

PORTAKAL

C vitamini içeriği ile ünlü portakal aslında sadece 51 miligram C vitamini içeriyor. Bu da günlük ihtiyacınızın altında kalan bir miktar. Ancak portakal suyu içtiğinizde, içerisinde en az iki portakal barındıracağı için günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılamış olursunuz.


FRENK ÜZÜMÜ

FRENK ÜZÜMÜ

Son dönemlerde pek çok faydasından bahsedilen Frenk üzümünün 100 gramında, günlük gereksiniminizin yaklaşık olarak 2 katı olan 180 miligram C vitamini bulunuyor. 

BEZELYE

BEZELYE

Bezelyenin C vitamini deposu olduğunu biliyor muydunuz? Sadece bir fincan bezelye 60 miligram C vitamini içeriği ile iddialı bir orana sahip. 

GREYFURT

GREYFURT

En yüksek C vitamini miktarına sahip besinlerden biri greyfurt. Sadece yarım greyfurt yiyerek günlük C vitamini ihtiyacınızın yaklaşık 2/3’ünü karşılayabilirsiniz.


KIRMIZI BİBER

KIRMIZI BİBER

Yaklaşık 150 gram kırmızı biber ortalama 180 miligram C vitamini içeriyor. Bu da günlük C vitamini ihtiyacınızın 2 katını alabileceğiniz anlamına geliyor.


www.mahmure.com

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.