Çalışanlar için mesai sonrası beslenme rehberi

Ofis çalışanları, mesai sonrası nasıl beslenmeli? Neler yemeli, nelerden uzak durmalı? Ofis içindeki hareketsiz yaşama karşı ne gibi diyet önlemleri alınabilir? Diyetisyen Nurdan Balakçı’nın, ofis çalışanlarına önemli uyarıları var!

12 Mart 2019, Salı 15:08 Son Güncelleme:
A A
Çalışanlar için mesai sonrası beslenme rehberi

Çalışmak, öyle ya da böyle hepimiz için bir zorunluluk... Bir ev kadınının yaptıkları da “iş”, bir maden ocağında çalışanınki de, masabaşı çalışan ve “beyaz yakalı” tabir edilenlerinki de… Burada önemli olan, yaptığımız işe göre beslenmek zorunda olduğumuz.

Genellikle bedensel güç harcayanlara yönelik yüksek kalorili diyetler sunulsa da ofis çalışanlarının, özellikle de mesai sonrası ve akşam yemeğinde ne yiyeceğine pek dikkat edilmiyor. Verilen diyet reçeteleri ve akşam yemeği için önerilen gıdalar ise genellikle kilo verme odaklı oluyor. Oysa ofis çalışanlarının önemli bir farkı var: Onlar az hareket ediyor ve daha çok beyin enerjilerini kullanıyor. Beyin ise vücudumuzun en fazla enerji tüketen organı çünkü çalışırken sahip olduğumuz enerjinin %20’sini tek başına tüketiyor. Dolayısıyla gün sonunda ofisten çıkarken halsiz ve alabildiğine aç hissediyoruz!

Peki, işimizi tamamlayıp ofisten çıktığımızda nasıl besleneceğiz, akşam yemeğinde ne yiyeceğiz ki hem enerji seviyemizi yükseltelim hem de kilo almayalım? Diyetisyen Nurdan Balakçı, burada önemli bir gerçeğe işaret ediyor: “Genellikle Türk halkı olarak yaptığımız en büyük hata, akşam yemeği için hazırlanmış tam donanımlı sofralara oturmak… Dahası, akşam yemeği saatlerimiz de geç: 19.00-20.00 arası sofraya oturuyoruz. Hele İstanbul gibi trafiği yoğun bir ilde yaşıyorsak, akşam yemeği saati bazen 21.00’e kadar gecikebiliyor.”

ÇALIŞMA SAATLERİ SONRASI BESLENME…

O halde ne yapacağız da çalışma saatlerinden sonra sağlıklı besleneceğiz? Diyetisyen Nurdan Balakçı, bu konudaki önerilerini şöyle sıralıyor:

-Genellikle uzun mesai saatleri sonrasında eve dönen çalışanlar, enerjilerini sıfırlamış ve sağlıklı bir şeyler hazırlama konusunda son derece isteksiz olurlar. Bunun önlemini almak adına hafta içinde yiyeceğiniz akşam yemeklerinizi hafta sonlarında hazırlayın. Market alışverişinizi de hazırlayacağınız bu yemeklere göre düzenleyin ki hafta içi günlerde markete uğramak zorunda kalırsanız, hazır yiyeceklerin büyüsüne kapılmayın!

-Akşam eve döndüğünüzde dolabınızda mutlaka haşlama sebze bulunsun. Örneğin karnabahar, brokoli, kabak, taze fasulye vb. Sebzeler hazır olduğu takdirde ister sade halde ister salata sosu ekleyerek tüketebilirsiniz.

-Geç yememek adına bir şeyler atıştırmak en büyük hatalardan biri. O yüzden ofisten çıktıktan sonra açlığınızı bastırmak adına kesinlikle atıştırmayın. Bu da fastfood restoranlara gitmeyin, galeta, bisküvi gibi bir şeyler yiyip yemeği geçiştirmeyin anlamına geliyor. Yiyin ama yedikleriniz nişasta, hamur işi, pirinç, ekmek vb. içermesin.

-Öğlen yemeğinizden ziyade akşam yemeğinizi ofiste yemeyi deneyin. Bu yemek de sebze, beyaz et veya balık ağırlıklı olabilir. “Ofis dağıldıktan sonra nerede yiyeceğim?” diyorsanız, hem pratik hem de sağlıklı bir önerim olacak: Akşam yemeğini öne çekin! Saat 17.00 sularında yiyeceğiniz bir akşam yemeğine ilaveten evde ve uyku öncesi tüketeceğiniz orta boy bir kâse yoğurt, hem sizi daha sağlıklı kılacak hem de kilo vermenize yardımcı olacaktır.

-İçerisine meyve eklenmiş orta boy bir kâse yoğurt veya bir avuç dolusu kuruyemiş de karnınızı doyurmaya yeter de artar.

-Uyku saatinizden 3-4 saat öncesinde yiyip içmeyi bırakmanız şart. Akşam yemeği olarak her ne yerseniz yiyin protein içermesi de şart. Örneğin hindi, balık, tavuk, peynir, fındık, fıstık, yumurta gibi gıdaların tümü protein içerir. Bu proteinler de doğal bir aminoasit olan triptofan seviyesini düzenler. Triptofanise beyni sakinleştirip uykuya hazırlayan serotonin seviyesini dengeler…

-İşte ofis çalışanları için ideal akşam yemeği: Çorba! Ama mümkünse hazır çorba olmasın. Bilmeyenler gözünde büyütebilir ama çorba, belki de dünyanın en kolay hazırlanan, en faydalı ve en ideal akşam yemeğidir! Hafta sonlarında malzemelerini hazırlarsanız, hafta içi pişirmesi yarım saatinizi bile almayacaktır. 


SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.