Cinsel gücü korumanın 9 yolu

Erkeklerin en büyük sorunlarından biri cinsel gücü kaybetme korkusu. İş temposu, yaşam tarzı ve stres gibi nedenlerden cinsel performansta düşüş yaşanabilir. Testosteron hormonunda yaşanan değişimler de cinsel gücü etkiler. Peki cinsel gücü korumak için neler yapılmalı? İşte cinsel gücü korumanın 9 yolu.

04 Haziran 2020, Perşembe 13:23 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Çinko desteği

1-Çinko desteği

Çinko, testosteron yapımında kullanılan bir mineral. Çinko eksikliği, testosteron seviyesinin düşmesine neden olabilir. Öncelikle bir uzmana görünüp çinko seviyenizi ölçtürmelisiniz. Çinko eksikliği için takviye kullanabilirsiniz.

2-Tıbbi kontrollerinizi yaptırın

Birçok sağlık sorunu cinsel performansı etkileyebilir. Sertleşme sorunu, cinsel organda şekil bozuklukları ya da cinsel isteksizlik yaşanabilir. Düzenli olarak check-up yaptırmanızda fayda var. Check-up sırasında testis fonksiyonları, yerleşimi, varikosel gibi problemler kontrol edilebilir. Prostat büyümesi/kanseri, idrar yolu enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar belirlenebilir.


3-Hareket edin

3-Hareket edin

Ne kadar hareket ederseniz testosteron hormonu o kadar çok salgılanır. Haftanın 4 günü, orta şiddette 30 dakika yürüyüş yapan erkeklerde cinsel fonksiyon sorunları, daha az egzersiz yapanlara göre yaklaşık yüzde 65 daha az görülüyor. 

4-Mevsimsel depresyon

Sonbahar ve kış aylarında azalan güneş ışığı vücudumuzun iç saatini değiştiriyor. Mutluluk hormonu serotonin daha az salgılanıyor. Bu durum cinsel istekte azalma ve performans korkusu yaşatabiliyor. Bu süreçte omega-3 alımına ve her fırsatta güneş görmeye çalışın.

5-Hormon düşüşüne dikkat

Sonbahar ve kış mevsimlerinde hormonlar düşüşe geçtiği için cinsel istekte azalma meydana gelebilir. Kan testi yaptırarak hormon seviyelerinizi ölçtürebilirsiniz. Eğer bir eksiklik varsa hormon yerine koyma tedavileri hakkında uzman desteği alın.


6-Yatak odasında stres olmasın

6-Yatak odasında stres olmasın

Cinsel ilişkiye başlarken veya devam ettirirken hayatınızın streslerinizi yatak odasına sokmayın. Aksi halde ereksiyon sağlamada, sürdürmede, boşalmada zorluk yaşayabilirsiniz. Partnerinize ve o ana odaklanıp bu sürenin keyfini çıkarın.

7-Yavaşlamaya çalışın

Hayat koşuşturması vakitsizlik kaygısı sizi hızlı cinselliğe yönlendirebilir. Cinsel ilişki sırasında yavaşlamaya ve anın tadını çıkarmaya çalışın. Orgazmı varılması gereken bir hedef gibi görmeyin. Yolun tadını çıkarın.

8-Ertelemeyin

8-Ertelemeyin

Cinsel performans sorunu yaşıyorsanız, bunu zamana bırakmayın ve tedaviyi ertelemeyin. Cinsel sorunların yüzde 70'i organik ve dönem dönem hafif iyileşmeler olsa da giderek kötüleşebilirler. Sorunların çözülmesi için bir uzmana başvurun.

9-Zaman ve mekan beklentisine girmeyin

Cinselliği ertelemeyin ve uygun bir zaman-mekan kavramı bulmaya çalışmayın. Çok yorgun olsanız da, kendinizi bakımsız hissetseniz de bazen kendiliğinden gelişen karşılıklı istekler oluştuğunda bunun keyfini çıkarmaya çalışın. Cinselliği erteleyin ve o anda yaşayın.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Posta Gazetesi Haydar Dümen’e sorulan yeni sorular (4 Haziran 2020 )