Corona virüs salgını sırasında çocuklar için stresle başa çıkma yöntemleri

Corona virüs salgınında ebeveynler özellikle çocukları için endişe duyuyor. Okulların kapanması, sokağa çıkma yasağı ile evde kalan çocuklar, bu süreçten psikolojik olarak olumsuz etkilenebiliyor. Ebeveynlerin corona virüs salgını sırasında çocuklarının ihtiyacı olan ruhsal desteği de sağlamalarının çok önemli olduğunu söyleyen Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Prof. Dr. Seher Akbaş ebeveynlere çocuklar için stresi azaltacak önerilerde bulundu.

15 Nisan 2020, Çarşamba 11:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Aile desteği tüm ruhsal yakınmalar ve sorunlar için tampon görevi görür. Bu, anne-baba desteği iyi olan çocukların, stresli yaşam olaylarından ruhsal etkilenmeler açısından daha dayanıklı oldukları anlamına geliyor. Bu nedenle ebeveynlerin corona virüs salgını sırasında sadece kendi ve yaşam rutinleri ile ilgilenmeleri dışında çocuklarının ihtiyacı olan ruhsal desteği sağlamaları çok önemli. Bir arada ve sokağa çıkmadan yaşamın devam ettiği bu süreç içinde çocukların ruhsal iyilik durumları aslında anne babanın günlük yaşam yüklerini kolaylaştırır. Aksi halde, kaygılı, üzgün, korkulu, sinirli, uyum sağlayamamış çocuk kapalı ev ortamındaki sağlıklı uyumun kurulmasını güçleştirir.

Çocuklar stresten nasıl uzak tutulur?

Çocuklar stresten nasıl uzak tutulur?

  • Mümkün olduğunca rutin-normal bir günlük yaşamınız olsun.
  • Televizyon izlemeye sınır getirin veya internetteki ve sosyal medyadaki bilgilere erişimi sınırlayın.
  • Mola verin; sosyal medya da dahil olmak üzere haberleri izlemek, okumak veya dinlemek için mola verin.
  • Çocuğunuzla hastalıkla ilgili gerçekçi bilgiler verin. Bu kaygıyı azaltmaya yardımcı olabilir.
  • Arkadaşlarınızla ve ailenizle (geniş aile üyeleri ile) telefonla bağlantı kurun.
  • Düzenli rutinlere ayak uydurmaya çalışın. Öğrenme aktiviteleri ve rahatlatıcı veya eğlenceli aktiviteler için bir program oluşturun.
  • Daha küçük çocuklar için yeni oyunlar öğrenerek uygulayın. (Canlandırma, taklit içeren oyunlar, masal uydurma, oyun yaratma vs). Bulmacalar, boyama, çizim yapma gibi uygulamalı aktiviteler yapın.

  • Aile üyelerine mektup yazarak el yazısı ve dilbilgisi alıştırması yapın. Bu, yakın temas kurmayı azaltmanın en iyi yollarından biri.
  • Çocuğunuzun ziyaret edemeyeceği aile üyelerine kart veya mektup yazmasına yardımcı olun.
  • Çocuğunuzun telefon veya görüntülü sohbet yoluyla arkadaşlarına ve aile üyelerine ulaşmasına yardımcı olun.
  • Kendiniz başkalarıyla bağlantı kurarken çocuğunuzun da arkadaşları ile bağlantı kurup sosyal ilişki ve paylaşımlarının devamına olanak sağlayın. (Endişeleriniz ve nasıl hissettiğiniz konusunda güvendiğiniz insanlarla konuşun, varsa çocuğunuzun da yakınlarınız ve arkadaşları ile online ye da telefonla konuşması için fırsatlar yaratın).
  • Kendinizin ve çocuğunuzun beden sağlığına dikkat edin. Sağlıklı, dengeli yemekler yemeye çalışın, düzenli egzersiz yapın, bol miktarda uyku alın, almasını sağlayın.
  • Kendinizin ve çocuğunuzun ruh sağlığını koruyucu yaklaşımlarla ilgili bilgi edinin (olumsuz ruhsal etkilenme konularında bilgi edinin, gerektiğinde uzmanlardan danışmanlık alın).
  • Stres nedeniyle siz ya da çocuğunuzun günlük yaşamı etkileniyorsa ruh sağlığı uzmanınızı arayın.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Çocuklarda kekemelik nasıl geçer?