Diyetinizde gönül rahatlığıyla yer açacağınız 10 az şekerli meyve

Şeker oranı, diyet yaparken en dikkat ettiğimiz, hatta bazılarımızın takıntı derecesinde dikkat ettiği kriterlerden biri. Etrafınızda şöyle bir diyet yapanları düşünün, yana döne az şekerli tatlı arayanlar, şeker oranı yüksek meyveleri yemeyenler... Aslında iyi yapıyorlar, çoğu zaman meyveleri masum görüp özellikle yazın aşırıya kaçabiliyoruz. 'Bir porsiyon meyve' ne demek ayırdına varamıyoruz. İşte diyetinizde gönül rahatlığıyla yer açacağınız şeker oranı düşük 10 meyve!

26 Haziran 2020, Cuma 11:06 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Limon ve lime

Limon ve lime

Tadının ekşiliğinden de belli olduğu üzere limon ve lime şeker açısından oldukça düşük, C vitamini açısından ise zengin meyveler. Limon ve lime başına 1 veya 2 gramdan fazla şeker düşmüyor. İçme suyunuza dilim limon ya da lime ekleyerek rahatça tüketebilirsiniz.

Çilek

Çilek

Çilek, şaşırtıcı bir şekilde çok az şeker içerir, 1 kase çilekte yaklaşık 7 gram şeker bulunur.

Böğürtlen

Böğürtlen

Böğürtlende de çilek gibi kase başına yaklaşık 7 gram şeker bulunur. Böğürtlen aynı zamanda çok zengin bir lif kaynağı ve antioksidandır.

Kivi

Kivi

Kivi de C vitamini yüksek, şeker miktarı düşük meyvelerden. Her bir kivide yaklaşık 6 gram şeker bulunuyor.

Greyfurt

Greyfurt

Orta boy bir greyfurtun yarısında 9 gram şeker bulunur. Kahvaltıda greyfurt ise yağ yakımını hızlandırır.

Avokado

Avokado

Mucize meyve avokado, şeker konusunda da şanını koruyor. Olgun bir avokadoda yalnızca 1 gram şeker bulunuyor.

Karpuz

Karpuz

Yazın sembolü karpuzda tahmin ettiğinizden daha az şeker bulunmakta fakat porsiyona dikkat etmek gerek. Bir kase dilimlenmiş karpuzda yaklaşık 10 gram şeker bulunuyor.

Portakal

Portakal

Orta boy bir portakal 70 kaloridir ve 12 gram kadar şeker barındırır.


Şeftali

Şeftali

Kendisi çok tatlı olsa da orta boy bir şeftalide 13 gramdan daha az şeker bulunmaktadır.

Ahududu

Ahududu

Bir kase ahudududa yalnızca 5 gram (1 çay kaşığı kadar) şeker bulunur. Zengin lif içeriği sayesinde hem çok sağlıklıdır hem de insanı tok tutar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyet bozmayan 7 tatlı