Diyetteyken dışarıda sağlıklı beslenmenin 10 yolu

'Diyetteyim dışarıda ne yiyebilirim?' sorusu, hepimizin aklını en az bir kez yormuştur. Alışveriş merkezleri, hayatımızın büyük bir alanını kaplarken AVM'de yenebilecek sağlıklı yemekler de sürekli araştırılıyor. Az kalorili fast food bulmak biraz zor olsa da diyet bozmayan yiyecekleri bulmak imkansız değil. Dışarıda sağlıklı beslenme, hepimizin derdi. Sağlıklı öğle yemeğini dışarıda yemek zor olabilir, ama siz yine de seçenekleri değerlendirin. İşte diyetteyken dışarıda sağlıklı beslenmenin 10 yolu

06 Ağustos 2020, Perşembe 15:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Şekerli kokteyllerden uzak dur

Şekerli kokteyllerden uzak dur

Alkollü içecek tüketirken kadehinizi bitirmeden doldurulmasına izin verme. Böylece ne miktarda içtiğinizi gözlemleyin. Alkol içeriği düşük olan içkileri tercih edin. Kokteyl gibi şeker içeriği olan içecekleri de tüketme.

Tatlıyı paylaş

Tatlıyı paylaş

Akşam yemeği için sağlıklı yiyecekler yersen, sütlü bir tatlı alabilirsin. Ya da daha iyisi, bir tatlının yarısını seç. Bu şekilde kendini daha az suçlu hissedersin ama aynı derecede memnun kalırsın. Yanındakiyle tatlını paylaşabilirsin.

Aperatifleri pas geç

Aperatifleri pas geç

Masaya yemekten önce gelen aperatiflerden sakın. Bu gıdalar senin daha fazla ekmek yemene sebep olduğu gibi, iştahının da açılmasına da neden olacaktır. Bu yüzden yemek gelmeden önce masada bulunan ekmek, cips, sos, ezme gibi aperatifleri masadan uzaklaştır. 


Dışarı çıkmadan önce bir şeyler ye

Dışarı çıkmadan önce bir şeyler ye

Birçok insan gün boyunca yemek yemiyor, gece geldiğinde daha da yiyebileceklerini düşünüyor. Bu büyük bir hata. Eğer gün boyunca yemek yemiyorsan, dışarı çıktığınızda, aç gözlü olacaksın!


Standart porsiyondan şaşma

Standart porsiyondan şaşma

Çok acıksan bile standart porsiyonun üzerine de çıkmamaya özen göster. Çünkü, porsiyonlar büyüdükçe almış olduğun kalori de artacaktır. Yediğin ilk lokma ile son lokma arasında lezzet farkı olmadığını unutmayınız.

Salata sosları masum değil

Salata sosları masum değil

Salatalar düşük kalorili seçenekler gibi görünse de bazen sosları nedeniyle tuzak olabilirler. Bu nedenle sosları eklenmiş salata yerine, sossuz salata isteyip sosu kendiniz görerek koymalısın. Sos olarak limon, sirke, nar ekşisi, yoğurt gibi lezzetlendiriciler rahatlıkla tercih edilebilir.

Hangi salata

Hangi salata

Yiyeceğiniz salatanın türü, tokluk seviyenizi mutlaka etkileyecektir. Sadece yeşillikten oluşan koca bir kase salata yeseniz bile kısa süre sonra açlık hissedebilirsiniz. Bu nedenle dışarıda salata yerken tavuklu, peynirli, ton balıklı gibi içinde az da olsa protein barındıran salata türlerinden tercih etmeye çalışmalısınız.


Peki ya dışarıda kahvaltı?

Peki ya dışarıda kahvaltı?

Diyet yaparken dışarıda kahvaltı yapman söz konusu olmuşsa tost, patates kızartması, poğaça, simit, beyaz ekmek gibi diyette tüketilmesi sakıncalı olan yiyeceklerden uzak durmak gerekiyor. Bunlar dışında buğday ekmeği, zeytin, peynir, yeşillikler, domates, salatalık, yumurta gibi diyete uygun sağlıklı besinlerden tüketebilirsin.

Mönüye önceden bak

Mönüye önceden bak

Gittiğin yerdeki menüyü ilk kez göreceksen önceden bir gözden geçir. Aç olduğunda veya dikkatin dağıldığında sağlıksız seçimler yapma ihtimalin daha yüksektir, üstelik bir de çevrendekilerin seçimleri ve restorandaki yemek kokularını da dikkate alırsak bu iş iyice zorlaşabilir. Gitmeden önce yemeğini seçmek, sonradan pişman olacağın seçimleri yapmanı önler.

Maden suyu tercih edin

Maden suyu tercih edin

İçecekleri sağlıklı beslenme rejiminizin bir parçası olarak görmeyi unutursan, bu bir sorun olabilir. Su en iyi seçimdir, ancak doğal maden suyunu da tercih edebilirsin. Canın gerçekten meşrubat istiyorsa, bunun yerine gazlı şekersiz bir içecek seç.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Doğum kiloları nasıl verilir?