Dünya Bir kez daha 737 Max dehşeti

Bir kez daha 737 Max dehşeti

Paylaş
Bir kez daha 737 Max dehşeti

Piyasaya çıktıktan sonra 1 yıl içinde 2 büyük kazaya karışan ve 20 ay uçuşuna izin verilmeyen Boeing 737 Max tipi uçaklar önceki gün bir faciaya daha yol açıyordu. Alaska Havayolları’nda ait uçağın acil çıkış kapısı havada patladı. 177 kişinin olduğu uçak, acil iniş yaptı. Uçakta ‘yapısal arıza’ olduğu iddia edildi.

ABD’de Oregon Portland’dan California Ontario’ya gitmek üzere önceki gün havalanan Alaska Havayolları’na ait Boeing 737-9 Max tipi uçağının acil çıkış kapısı, 4 bin 800 metre yükseklikte patlayarak koptu. 2 ay önce hizmete giren uçaktaki kabin basıncı düştü ve yolcuların telefonları hava akımı nedeniyle dışarı uçtu. Kasım 2023’te hizmete giren 2 aylık uçakta mucizevi şekilde herhangi bir yaralanma olmadı. Uçak kalkıştan 40 dakika sonra Portland’a acil iniş yaptı. 6’sı mürettebat 177 kişinin bulunduğu uçaktaki acil durum kapısı devre dışı bırakılmıştı.

Haberin Devamı

KAPI İPTAL EDİLMİŞTİ

Kapının yanındaki 26A numaralı koltuğun boş olması şans olarak değerlendirildi. Uçağın tasarımında 26 sırası önünde acil durum kapısı yer alıyordu. Ancak Alaska Havayolları bu seçeneği kullanmak istememiş, Boeing kapıları devre dışı bırakmıştı. Bu nedenle kapı, uçağın içinden bakıldığında normal pencere gibi görünüyordu. Bu durumun ‘yapısal arızaya’ yol açtığı iddia edildi. Alaska Havayolları, filosundaki 65 Boeing 737-Max 9 uçağının tamamının uçuşunu geçici olarak durdurdu.

FACİALARA YOL AÇMIŞTI

Boeing, 737 Max tipi uçakları 2015’te tanıttı. 737 Max 2017’de dünyanın en yaygın kullanılan uçaklarından biri haline geldi. Ekim 2018’de Endonezyalı Lion Air’e ait 737 Max kalkıştan kısa süre sonra düştü ve uçaktaki 189 kişinin tamamı hayatını kaybetti. 5 ay sonra Mart 2019’da Etiyopya Havayolları’na ait 737 Max düştü ve uçaktaki 157 kişinin tamamı öldü. 3 gün sonra tüm 737 Max’ların uçuşları durduruldu. Uçağın Manevra Karakteristikleri Artırma Sistemi’nde (MCAS) hata keşfedildi. MCAS’ın hem Lion Air hem de Ethiopian Air kazalarında uçağın burnunu yanlışlıkla yere doğru çevirdiği ve pilotların buna engel olamadığı belirlendi. Boeing’e 2.5 milyar dolar ceza verildi. Firma, sistemleri elden geçirmek için milyarlarca dolar harcadı. 20 ay boyunca uçuşuna izin verilmeyen uçaklar, 2020 sonbaharında göklere geri döndü.

Haberin Devamı