'Duygusal zeka kazandırıyor'

Duygusal zekâ, çocukluk döneminden itibaren ele alınması gereken önemli bir konu. Uzmanlar, öğretmenlerin duygusal zekâ becerilerine sahip olması ve bu becerilerini davranışlarına yansıtmalarının birincil konu olduğunu söyledi

31 Ocak 2019, Perşembe 08:30 Son Güncelleme:
A A
'Duygusal zeka kazandırıyor'

SEVİM BÜYÜKTAŞ DEMİR

sevim.demir@posta.com.tr

Dünya Ekonomik Forumu’nun yayımladığı ‘İşin Geleceği’ raporuna göre 2022 yılında sahip olmamız gereken yetkinliklerin içerisinde duygusal zekâ ilk 10’da yer aldı. Duygusal zekânın geliştirilebilir bir zekâ türü olması da güzel bir haber. Uzmanlar, tam da bu nedenle çocukluk döneminden itibaren duygusal zekâ konusunun ele alınması gerektiğini söyledi.

Bccturkey kurucularından Genos Duygusal Zekâ Mentoru ve İleri Eğitmeni Banu Koç Çakan ve Cem Atat’la çocuklukta duygusal zekâ, duygusal zekâ kavramında okulun ve öğretmenin rolü üzerine konuştuk.

GÜVENİLİR KİŞİLERLE MUTLUYUZ

Banu Koç Çakan, duygusal zekâyı şöyle tanımladı: “Hem kendimizin hem de başkalarının duygularını tanıyabilmek, anlayabilmek bu bilgileri düşüncelerimizi, davranışlarımızı planlamada ve ilişkilerimize yön vermede kullanabilmek.”

İş yaşamında başarılı ve tatminkar olan kişilerin ortak özelliklerinin çok iyi okullardan mezun olmaları ya da alanlarında en iyi olmaları olmadığına değinen Çakan, “Bu kişilerin ortak özellikleri güvenilir kişiler olmaları ve etkili iletişim kurmaları. Bu özellikler ise duygusal zekâsını davranışlarına yansıtan kişilerin sahip olabildiği özellikler. Bizler güvenilmek, değerli görülmek gibi önemli kodlara sahibiz. O nedenle ilişkilerimizde bu yaklaşımları gördüğümüz kişilere daha fazla güveniyor ve o kişilerle çalışmaktan daha fazla mutlu oluyoruz” dedi.

Banu Koç Çakan-Cem Atat

Okulların en temel amacının çocukları hayata her yönüyle hazırlamak olduğunu hatırlatan Cem Atat, “Okul yaşamı gündelik yaşamın içinde önemli bir zamanı kapsıyor. Okullar zaten doğaları gereği sadece akademik beceri kazandırmakla sınırlı olmamalı. Öğrencinin okulda geçirdiği her saat ve dakika okullar ve öğretmenleri için duygusal muhakeme, kendini kontrol edebilme, empati yapabilme, etkin karar alma gibi tüm duygusal zekâ becerilerini yaşamın içinde desteklemeli” dedi.

'ÖĞRETMEN ÖĞRENCİSİNİN DUYGULARINI ANLAMALI'

Öğretmenlerin bu konuda rolünün büyük olduğunu kaydeden Atat, öğretmenin öğrencilerini doğru tanıması, duygularını anlaması ve iletişimlerini ona göre kurmasının çok önemli olduğunu vurguladı. Atat, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin duygusal zekâ becerilerine sahip olması ve bu becerilerini davranışlarına yansıtmalarının birincil konu olduğuna dikkat çekti.

VELİLERE ÖNERİLER

● Öncelikle olay karşısında ne hissettiklerini düşünmelerini alışkanlık haline getirmelerini sağlayın.

● Sizin de hissettiğiniz duygulardan, size olan etkilerinden ve bu konuda neler yaptığınızdan bahsedin.

● Duygularını tarif etmesini sağlayın. Neye benziyor, rengi ne, kokuyor mu gibi?

● Yoğun duygu yaşadığında onunla nasıl başa çıkabileceğine dair küçük ipuçları paylaşın.

● Duygusal zekâ konusunda kendinizi geliştirin.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.