Ekşi mayalı ekmek tüketmenin faydaları

Artık beyaz ekmeğin zararlı, tam tahıllı ekmeklerin yararlı olduğunu biliyoruz, peki ya ekşi mayalı ekmek? İşte ekşi maya ile yapılmış bir ekmeğin sağlığımız için faydaları...

02 Ekim 2021, Cumartesi 10:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DAHA FAZLA "İYİ" BAKTERİ

DAHA FAZLA "İYİ" BAKTERİ

Lactobacillus , diğer ekmek türlerinden daha fazla ekşi mayalı ekmekte bulunan bir bakteri türüdür ve daha yüksek laktik asit seviyelerine neden olur. 

Bu önemlidir çünkü potansiyel olarak tehlikeli olabilecek fitik asit için daha az yer olduğu anlamına gelir. 

Daha büyük miktarlarda laktik asit ayrıca daha kolay sindirim ve daha fazla minerale erişilebilirlik ile sonuçlanır.

DAHA YÜKSEK BESİN DEĞERLERİ

DAHA YÜKSEK BESİN DEĞERLERİ

Ekşi maya, çeşitli vitaminler ve besinler içerir, bu da onu günlük sağlığınız için süper faydalı kılar. 

Ekşi mayalı ekmek az ila orta miktarda içerir: demir, manganez, kalsiyum, B1-B6, B12, folat, çinko, potasyum, tiamin, niasin, riboflavin, selenyum, demir, manganez, magnezyum, fosfor ve E vitamini. seçim! 

Diğer ekmeklerle karşılaştırıldığında, ekşi maya, diğer ekmek türlerinden işlenen orijinal besin maddelerinin çoğunu korur.

DAHA DÜŞÜK GLİSEMİK ENDEKSE SAHİPTİR

DAHA DÜŞÜK GLİSEMİK ENDEKSE SAHİPTİR

Ekşi hamur, diğer birçok ekmek türüyle karşılaştırıldığında, içindeki kötü nişastaları tüketecek şekilde fermente edilir. 

Bu, yediğinizde kan şekerinizin çok sert bir şekilde yükselmesine neden olmayacağı anlamına gelir.

SİNDİRİMİ KOLAYDIR

SİNDİRİMİ KOLAYDIR

Bakteri-maya bileşimi, tahıllarda bulunan nişastaları midenize ulaşmadan önce parçalamaya başlayacaktır. 

Bu, yapılacak çok daha az iş olduğu anlamına gelir, bu da bağırsaklarınızı rahatlatır

GLUTEN DUYARLILIĞI DAHA İYİDİR

GLUTEN DUYARLILIĞI DAHA İYİDİR

Ekşi mayalı ekmek için daha uzun hazırlık süresi, protein glüteninin çoğunu tüketmeden önce amino asitlere parçalandığı anlamına gelir. 

Kapsamlı ıslatma, durulama ve diğer hazırlık adımları, özellikle glütene karşı hafif hassasiyetiniz varsa, yemenin ve sindirmenin daha kolay olduğu anlamına gelir.

DAHA SAĞLIKLI BAKTERİ, DAHA AZ MAYA

DAHA SAĞLIKLI BAKTERİ, DAHA AZ MAYA

Ekşi mayalı ekmek, yediğinizde ekmekte ve vücudunuzda daha faydalı bakterileri besleyecek şekilde fermente edilir.

Ekşi mayalı ekmekteki sağlıklı bakteriler maya popülasyonlarını azaltmaya çalışır, bu nedenle enfeksiyon ve/veya aşırı büyüme olasılığı önemli ölçüde daha düşüktür.

DAHA AZ KORUYUCU

DAHA AZ KORUYUCU

Ekşi mayalı ekmek, küf oluşumunu doğal olarak önleyen asetik asit içerir. Bu doğal olarak toksik koruyucu olan, yani kendini koruyan değil son yapmak için gerekli. 

Böylece gıda tedarik zincirinde tehlikeli koruyucu madde birikimini devre dışı bırakabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 2 günde 2 kilo verdiren hızlı formül