En sinir bozucu rahatsızlıklardan biri: Boyun tutulmasını geçirecek hareketler

Sabah bir uyandınız, o da ne; ne sağa bakabiliyorsunuz ne sola. Üstelik sizi çağıranlara da basketbolda pas verir gibi dönmek zorundasınız. İşte bunun adı boyun tutulması. ama üzülmeyin, farklı yastıkta uyumakla, yanlış bir hareketle, stresle ya da yanlış oturmayla oluşan bu rahatsızlığı evde yapabileceğiniz bazı hareketlerle geçirmek olası.

02 Aralık 2020, Çarşamba 16:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Elinizi başınızın bir tarafına koyup boynunuzu rahat bırakacak şekilde aşağı doğru bastırın

Elinizi başınızın bir tarafına koyup boynunuzu rahat bırakacak şekilde aşağı doğru bastırın

Bunu iki taraf için de yapın

Aynı hareketi başınızın daha yukarısından elinizle tutarak devam ettirin

Aynı hareketi başınızın daha yukarısından elinizle tutarak devam ettirin

Dilerseniz yere oturarak dilerseniz de ayakta yapabilirsiniz.

Kolunuzu 90 derece açarak bir tarafa doğru tutun, bu sırada kafanızı diğer tarafa doğru çevirin

Kolunuzu 90 derece açarak bir tarafa doğru tutun, bu sırada kafanızı diğer tarafa doğru çevirin

Bu hareketi iki tarafınız için de gerçekleştirin

Önce başınızı arkaya doğru gidebildiği son yere kadar itip ardından çenenizi göğüs kafesinize değdirin.

Önce başınızı arkaya doğru gidebildiği son yere kadar itip ardından çenenizi göğüs kafesinize değdirin.

10 kez tekrar edebilirsiniz.

Boynunuzu dik tutarak önce en geriye, ardından normal pozisyonsa, ardından gidebildiği en ön kısma kadar ittirin

Boynunuzu dik tutarak önce en geriye, ardından normal pozisyonsa, ardından gidebildiği en ön kısma kadar ittirin

10 kez tekrar edebilirsiniz.

Elinizi ensenize koyup kafanızı arkaya doğru ittirin. Ardından elinizi alnınıza koyup adeta karşı güç uygular gibi kafanızı öne doğru itin

Elinizi ensenize koyup kafanızı arkaya doğru ittirin. Ardından elinizi alnınıza koyup adeta karşı güç uygular gibi kafanızı öne doğru itin

Bundan da 5er saniyelik 5 tekrar yapabilirsiniz.

Omuzlarınızı adeta kulaklarınıza kadar çekmeye çalışıp ardından serbest bırakın

Omuzlarınızı adeta kulaklarınıza kadar çekmeye çalışıp ardından serbest bırakın

Bu hareketten de 10 tekrar yapabilirsiniz.

Bu hareketlerin kronik hastalıklarda değil de günlük rahatsızlık boyutndaki boyun tutulmalarında etkili olduğunu söylemeliyiz. Sürekli tekrar eden boyun rahatsızlıklarında bir doktor ya da uzman görüşü almanızı öneririz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Erkek arkadaşınızın diyet koçu olmanın 11 yolu