Cumartesi Postası Ev partileri İN kapalı gece kulüpleri OUT

Ev partileri İN kapalı gece kulüpleri OUT

Paylaş

Yazın sonuna yaklaşıyoruz, sonbahar kapıda. Tatilciler, yavaş yavaş evlerine dönmeye başladı. Gastronomi ve eğlence sektörünün ünlü markaları da kışlık mekanlarını, yeni normalin kurallarına göre sezona hazırlıyor. İstanbul’un ünlü mekanlarının patron ve işletmecilerine “Yeni sezonda misafirlerinize nasıl hizmet vereceksiniz?” diye sordum. Cemiyet, iş ve sanat dünyasının ünlü isimlerinin de yeni normalde hangi mekanları tercih edeceklerini bir bir öğrendim. İşte cevapları... Bekir Saçar / bekir.sacar@posta.com.tr

Hacı Sabancı: Kurallara uymayan mekana adım atmam

Ülkemizdeki insanlar bu virüsü hâlâ ciddiye almıyor ve yaşamlarına eskiden olduğu gibi devam ediyor. Bu kötü günleri geride bırakmamız ve o güzel, özgür günlerimize dönebilmemiz için her bireyin sorumluluk alması gerekiyor. Önümüzdeki zaman diliminde mekan seçiminde ilk tercihim terası ve bahçesi olan mekanlar olacak. Hijyen kurallarına ve sosyal mesafeye dikkat etmeyen, personeli maske kullanmayan mekanlara adım atmam.

Ahu Tuğbay: En güvenlisi ev partileri

İstanbul gece ve eğlence hayatının son zamanlarda zaten tadı kaçmıştı. Ben ve arkadaşlarım eskiden olduğu gibi kulüp ve barlara pek çıkmıyorduk. Özel bir günde toplanmamız gerekirse de kişi sayımıza uygun bir mekanı kapatıp biz bize eğleniyoruz. Bazı zamanlarda da birimizin evinde bir araya gelip güven içinde sosyalleşiyoruz. En güvenlisi ev partileri.

Berk Suyabatmaz: Gece kulübü benim için artık bir hayal

Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Ben ve yakın çevrem bu süreci son derece dikkatli geçirdik ve geçiriyoruz. Gece kulübü ve kalabalık barlara gitmek benim için artık bir hayal. Sosyal mesafe kuralına uyan restoran ve barlara gidiyorum. Önümüzdeki dönemde sadece COVID- 19’dan korunmak için her şeyi yapan arkadaşlarımızla evlerde toplanıp sohbet edip eğleneceğiz.

Elif Dürüst: Benim için barda sohbet dönemi bitti

Hem ailem hem de yakın çevrem bu virüsü çok ciddiye aldı ve nasıl yaşanması gerekiyorsa öyle yaşadık. Kurallara titizlikle uydum ve sosyalleşmekten geri kalmadım. Pandemi kurallarına titizlikle uyan, güvendiğim, avlusu ve terası olan restoranlara gittim. Benim için barda sohbet dönemi bitti. Önümüzdeki sezonda yaşamıma ve sosyal hayatıma böyle devam edeceğim.

Cansen Yeni Kut: Yeme-içme sektörü ayakta kalsın diye paket servis talep ediyorum

Hasta sayıları gösteriyor ki önümüzdeki günlerde de pandemi devam edecek. Hem kendim hem ailem için kapalı mekanları tercih etmemeye devam edeceğim. Temiz hava alan mekanları seçmenizi bir doktor olarak öneriyorum. Yeme-içme sektörü hepimiz için son derece önemli. Bu sektörün ayakta kalmasına destek olmak için gidemediğim işletmelerden evime paket servisi talep ediyorum.

Aslı Kuseyrioğlu: İki ayrı dans pisti yaptık

Yaz aylarında yapılan, nişan, düğün ve diğer etkinlikler neredeyse bitme noktasına geldi. Organizasyonlardaki misafir sayısı alt sınırlara çekildi. Evlerin bahçelerinde yaptığımız organizasyonlarda sosyal mesafe kurallarını ekstra uyguluyoruz. Dans pistindeki yoğunluğu önlemek için iki ayrı dans pisti yaptık. Bu süreçte edindiğimiz tecrübelerle kış aylarında daha güvenli, keyifli, eğlenceli organizasyonlar yapacağız.

Kaya Demir: Hafta içi dingin müzik keyfi

Önümüzdeki sezonda açık alanı, terası ve bahçesi olan işletmeler daha avantajlı olacak. Çünkü açık alanda olmak misafirlerimize kendilerini daha güvende hissettiriyor. Nişantaşı’ndaki mekanım Frankie’nin üstü, açılır kapanır tavan sistemine sahip. Üstelik terası da var. Soğuk havalarda bile tavanı sık sık açıp mekanı havalandıracağız. Hafta içi canlı müzik grupları misafirlerimizi dingin müziğin keyfine doyuracak. Hafta sonları da misafir kapasitemizi azaltıp eskiden beri çalıştığımız, hareketli müzik yapan sanatçılarla çalışacağız.

Saffet Emre Tonguç: Küçük gruplarla ülke içinde butik geziler

Bu sonbaharda sadece Türkiye sınırları içinde geziler düzenleyeceğim. İlk rotam Adatepe. Eskiye nazaran daha küçük gruplarla seyahat edip güvenilir butik otellerde kalacağım. Adatepe’de üç Rum evinden oluşan İda Otel’de konaklayacağım. ‘Mitolojinin İzinde Kaz Dağları’ gezimizde misafirlerime mitolojiyi anlatacağım ve yürüyüşler yapacağız. Sonra da Cunda, Ayvalık ve Bergama’yı keşfe çıkacağız. Ekim’de Eceabat’ta 600 dönüm arazi üzerindeki Caeli Otel’e gidip orada bağ hasadı yapacağız. Ardından Marmaris’te 60 dönüm arazi içine kurulu olan Tasigo Otel’de konaklayıp zeytin hasadı yapacağız.

Barış Tansever: Alçak tavanlı mekanlar bu sezon zorlanacak

Pandemiye rağmen beklediğimden daha iyi bir yaz sezonu geçirdik. Sosyal mesafe ve hijyen kurallarını taviz vermeden uyguladık ve güvenli turizm sertifikası aldık. Bunun neticesinde yıllardır yaz tatillerini Saint Tropez’de, Mykonos’ta, geçiren Türk misafirlerimizin güvenini kazanarak ilgi odağı olduk. Yedi metre yüksekliği olan ve dışarıdan temiz hava verebildiğimiz özel bir şemsiyemiz var. Bu şemsiyenin altında hizmet veriyoruz. Basık ve alçak tavanlı, temiz hava kullanamayan mekanlar bu süreçte zorlanacaktır.

Özge Ulusoy: Otel restoranlarına daha çok güveniyorum

Bu virüs herkese temizliğin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı. Tüm dünya kötü bir dönem geçiriyor. Bunu aşmak için herkesin kurallara eksiksiz uyması gerekiyor. Pandemi sürecini fazla sosyalleşmeden geçirdim. Mekan tercihinde önceliğim; geniş, ferah ve mümkünse açık alanı olan yerler. Dünya markası otellerin restoranları bence en güvenilir adresler.

Emre Ergani: Misafirlerimize önce güven vermeliyiz

Misafirler, köklü müesseseleri ve uluslararası otelleri tercih ediyor. Bu dönemde en önemli şey güven duymak. Karaköy’deki JW Marriott İstanbul Bosphorus’un içinde farklı konseptte beş mekan işletiyorum. Tarihi Yarımada, Galata Kulesi, Adalar, Haliç, Kız Kulesi ve Boğaz’ı gören mekanlarımız standartların üzerinde hijyen önlemleri aldı ve bunu misafirlerimize hissettiriyoruz. Çünkü misafirlerimize önce güven vermeliyiz.