Evde turşu nasıl yapılır? Turşunun faydaları

Yemeklerde ya da meze olarak severek tükettiğimiz turşunun bağırsaktan beyin sağlığına kadar pek çok faydası olduğu biliyor muydunuz?  

25 Şubat 2017, Cumartesi 17:18
A A

Emsey Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Evnur Saray, fermente edilmiş ve işlenmemiş sebzelerin diyetimizde mutlaka yer alması gerektiğini belirterek sofralarımızın vazgeçilmezi turşunun faydalarını sıraladı:

Turşu, bağırsak sağlığını düzenler.

Bağışıklık sistemini güçlendirir. 

Alerjik bir durum varsa iyileşmesine yardımcı olur. 

İltihabın hafiflemesini sağlar. 

Mikrobiyal enfeksiyonlara karşı koruma sağlar. 

Grip ve soğuk algınlığı semptomlarını azaltıcı yani bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi olabileceğine dair çalışmalar mevcuttur. 

Kilo alımının ve iştah düzeninin kontrol edilmesine yardımcı olacak uygun bağırsak florasının oluşmasını sağlar. 

Turşudaki probiyotikler, kolon kanseri riskini azaltıyor.Yapılan bazı çalışmalar, bağırsak florasının merkezi sinir sistemiyle iletişim halinde olduğunu ve endişe, karamsarlık, kavrama yeteneği, acı hissi gibi durumları direkt etkilediğini ortaya koymuştu.

TURŞU TÜKETİRKEN TUZA DİKKAT!

TURŞU TÜKETİRKEN TUZA DİKKAT!

Neredeyse her turşu çeşidinin yüksek oranda tuz içerdiğini belirten Dyt. Evnur Saray, tuzun sadece tat vermediğini aynı zamanda anti-mikrobiyal özelliğiyle zararlı ve istenmeyen mikroorganizmaları uzak tutarak turşunun korunmasını sağladığını açıkladı.Bu nedenle turşu tüketirken dikkatli olunması gerektiğini ifade eden Dyt. Evnur Saray, "Hipertansiyon, yüksek miktarda tuz tüketiminin en önemli risklerinden biridir. Hipertansiyon, özellikle yaşlılarda inme ve kalp krizinin temel nedenlerinden. Dolayısıyla olası riskleri önlemek amacıyla turşu tüketiminin kontrollü olarak yapılması önemli" dedi.

EVDE TURŞU NASIL YAPILIR?

EVDE TURŞU NASIL YAPILIR?

Malzemeler:- Bir tane mor lahana- 10-12 tane havuç- 6 tane orta büyüklükte kırmızı pancar- Birkaç tane orta büyüklükte kereviz- 1 baş sarımsak- 1 demet maydanoz veya dereotu veya taze nane (Hepsi birlikte de olabilir.)- 1.5 yemek kaşığı doğal deniz veya kaya tuzu- 1 su bardağı kefirden ve yoğurttan süzülmüş peynir altı suyu- 3-5 kapsül probiyotikMalzeme çeşidi ne kadar karışık olursa probiyotik çeşidi de o kadar fazlalaşır. 

YAPILIŞILahana, havuç, pancar ve sarımsağı mutfak robotundan geçirin. (Büyük parçalar halinde olursa dişleri sızlatıyor ve çiğnemesi zor oluyor, o nedenle robottan geçirilebilir) ve kocaman bir kaba dökün.Maydanoz, dereotu veya naneyi ince ince kıyarak tencere içindeki karışıma ekleyiniz. İçine peynir altı suyunu, tuzu ve kapsül içindeki toz probiyotikleri dökün ve tahta servis kaşığıyla iyice karıştırın.Daha sonra elinize eldiven geçirip tüm malzemeleri iyice karıştırın ve sulanmasını bekleyin. Sonra bu karışımı birer litrelik cam kavanozlara doldurunuz ve küflenmemesi için hava almayacak şekilde kapatın.Kapağını sıkıca kapatıp oda sıcaklığında 5-7 gün kadar dinlendirip sonrasında buzdolabına alabilirsiniz. 

Fermantasyon sırasında asla küflenme olmamasına dikkat edin. Küf GAPS hastaları için ve bağırsak sağlığı için son derece tehlikeli.

Küflenmeyi önlemenin yolu, turşunun havasız ortamda (anaeorobik) fermente olmasını sağlamaktır.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.