ÇAĞRILARIN YÜZDE 73'Ü GEREKSİZ VEYA ASILSIZ!
Gelen çağrılardan yüzde 73’ünün gereksiz veya asılsız olduğunu belirten Bingöl 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Medeni Amil, “2022 yılı içinde 220 bini aşkın çağrı geldi. Bu çağrıların 60 bini asıllı yani vakaya dönüşen çağrılar, 160 bini de asılsız veya vakaya dönüşmeyen çağrılardır. Bu çağrıların yüzde 73’ü gereksiz ve asılsız çağrılardan oluşmakta. Yani vakaya dönüşmeyen bütün çağrıları gereksiz ve asılsız olarak görüyoruz. Kurumu rahatsız eden 2022 yılı içerisinde 7 kişiye idari yaptırım kararı verdik. Bu da Kabahatler Kanunu uyarınca kişi başı 561 lira cezası var. Tekrarlanması durumunda ceza iki katı olarak artıyor, üçüncüsünde ise savcılığa intikal ettiriyoruz. Bir kişiye ise telefonda personelimize ve kuruma sinkaflı sözler söylemiş. Onu da ayrıca hakkında adli soruşturma açılması için savcılığa bildirdik. Vatandaşlara çağrımız, gereksiz ve asılsız yere 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aramayalım. Çünkü her arama vatandaşın canına veya malına sebebiyet verebilir, olaya erken ulaşmayabiliriz. 112 Acil Çağrı Merkezi’ne sabit veya mobil hattan ücretsiz olarak ulaşılabilmektedir. Ayrıca arayanların konumu otomatik olarak bizim sistemimize düşmektedir” dedi.