Sosyal medya pazarı yeni mecraların katılımıyla büyümeye ve rekabet etmeye devam ediyor. Özellikle kişiler ve markalar için büyük bir gelir kapısı haline gelen İnstagram’da geniş kitlelere ulaşabilmek büyük önem taşıyor. Yasin Kaplan, kullanıcıların sadık kalması ve yeni kullanıcıların dahil olması amacıyla değiştirilen İnstagram algoritmasında daha fazla etkileşim elde etmenin ipuçlarını anlattı.
INSTAGRAM'DA SADECE POST PAYLAŞMAYIN, TÜM ARAÇLARINI KULLANIN
Birinci kural, İnstagram’ın her aracını kullanılıyor olması gerekiyor. Yani sadece post paylaşımı değil, hikâye ve reels paylaşımları da yapılmalı. 15-20 saniyelik reels paylaşımları, etkileşimi artıran en önemli faktörlerden. Son dönemde özellikle reels reklamları önemli görünürlük sağlıyor. Kimi zaman yeni açılmış sayfaların bile reels videolarının milyonlara ulaştığını görebiliyoruz.
Burada trendleri iyi takip etmek gerekiyor. Her gün kendini yenileyen birçok farklı içerik bulunuyor ve bu trendlere uygulayarak yapılan paylaşımlar ile etkileşim elde ediliyor. Popüler müzik kullanılarak oluşturulan reels paylaşımlarında etkileşimin yüksek olduğunu görüyoruz. Trendleri takip etmek için kaynağınız Tiktok olabilir. Reels videolarında ilk 2-3 saniye çok önemli. İlk saniyelerde ilgi çekildiğinde kullanıcı videoyu izlemeye devam ediyor ve bu da etkileşim olarak yansıyor.