Dünyada 5 milyara yakın insanın tecrit koşullarında yaşamasına yol açan corona virüs salgını, ev hayatı kültüründe köklü değişiklikler yarattı. İngiltere’deki araştırmalar, akşam yemeği saatinden hobilere kadar eve sığdırılan yeni hayatların fotoğrafını çekti. İnsanlar kendi maskelerini yapmaya kalkınca örgü, dikiş gibi nostaljik hobiler canlandı. Dikiş ve örgü ekipmanları satışı yüzde 1430 arttı. Gıda israfı yüzde 50 azaldı. Evde makarna, ekmek, dondurma yapma makinelerinin satışları arttı. Donduruculara ve hamurişi yapmada kullanılan mutfak aletlerine talep patlaması yaşandı. Çorba tariflerine ilgi yüzde 51 arttı. Haftalık alışveriş ve yemek planlarını daha düzenli yapanların oranı yüzde 31 yükseldi. Kendi balkonları ve bahçelerinde sebze meyve yetiştirmek isteyenlerin oranı katlandı. Trafikten eve yetişme telaşı ortadan kalkınca ailelerin akşam yemeği saati ortalama 30 dakika öne çekildi. Sanal marketlerden verilen siparişlerde en çok ekmek, süt, peynir ve yüzde 66 ile muz öne çıktı. Ev yemekleri malzemeleri harcaması yüzde 36 arttı. Bunların yüzde 44’ü pizza, kek, tatlı gibi yemeklerin malzemeleri. Evde aile boyu yemek yaygınlaşınca kahvaltılık sofra yumurtalığı ve çaydanlık satışlarına ilgi çoğaldı. Evde hareket etmeye yardımcı spor aletlerine ilgi yüzde 496 arttı. Pilates matlarının satışları yüzde 315, spor ayakkabı satışları yüzde 72 yükseldi. Hafta sonu eğlenceleri evlere taşındı. Görüntülü bağlantı ile verilen konsept partilerin oranı yüzde 175’i gördü. Evde kalanların en az yüzde 20’si bu tür bir partiye katıldı. Her 10 kişiden biri görüntülü konuşma ile flört etti. Yüzde 48’i yakınlarıyla görüntülü sohbet ile hasret giderdi. Kuaför ve güzellik salonlarının kapanmasıyla manikür, saç kesim, boya ve masaj aleti gibi malzemelere ilgi katlandı. Kahve zincirleri kapanınca kahve makineleri satışları yükseldi.