İlişkinizde defalarca aynı kavgayı yaşamaktan kaçınmanın 4 yolu
![](https://image.posta.com.tr/i/posta/75/750x0/63b6ab4de4bfdc0434d46562.jpg)
Eşinizle kavga etmekten daha yorucu olan tek şey, ne zaman aynı fikirde olmadığınızda aynı kavgayı yaptığınızı fark etmektir. Sıklıkla yaşanan bu durum sorunların doğru şekilde ele alınamamasından kaynaklanır ve ilişkiyi içten içe çürütür. İşte bir ilişkide aynı kavgayı tekrar tekrar yaşamanızı engelleyecek bazı çözüm yolları. Ayrıntıları Posta.com.tr okurları için derledik.
![](https://image.posta.com.tr/i/posta/75/750x0/63b6ab61e4bfdc121cd8185e.jpg)
İlişkilerde tekrar tekrar aynı konu üzerine tartışma yaşanması oldukça sık karşılaşılan ve tahmin edebileceğinizden daha yaygın bir durumdur.
Birçok çift, zamanla tartışmaların birkaç temel anlaşmazlık alanına indirgendiğini fark eder.
Bazı yaygın çatışma temaları arasında "Hep sen haklısın zaten", "Benim duygularım senin için önemli değil", "Bana güvenmiyorsun" ve "Her şeyi kontrol etmek istiyorsun" yer alıyor.
Bu tekrar eden ifadelere bir umutsuzluk ve bitkinlik duygusu eşlik eder. Tekrar tekrar aynı duvara çarptığınızı hissettiğinizde, en son kavgaya neyin yol açtığını ve kimin haklı olduğunu bir kenara bırakmanın zamanı gelmiştir.
Peki şimdi ne yapmalısınız?
![TARTIŞMA ŞEKLİNİZİ YENİDEN ELE ALIN](https://image.posta.com.tr/i/posta/75/750x0/63b6ab61e4bfdc121cd8185c.jpg)
TARTIŞMA ŞEKLİNİZİ YENİDEN ELE ALIN
Tekrar eden kavgalarda çiftler, çılgınca gelebilecek bir fikri benimsemelidir: Kavgayı durdurmaya çalışmaktan vazgeçin. Üstü kapatılan, sadece kızgınlıkla söylenen sözlerle ilerleyen ve gerçek anlamda ele alınmayan bu konuyu kavgadan kaçınmak bahanesiyle farklı bir boyut kazanır.
Bu, kavgayı kucaklamanız gerektiği anlamına gelmez ancak konudan kaçmak çözüm sağlamayacaktır. Yapmanız gereken şey bu konuda savaşma şeklinizi değiştirmektir.
Bazı problemler yerleşiktir ve çok fazla dikkat gerektirir. Bu, onlarla uzun süre savaşmanız gerekebileceği anlamına gelir. Ancak tartışma şeklimiz zehirliyse, o zaman kendimizi kapatma eğilimindeyizdir.
Aynı tartışmayı tekrar tekrar duyduğumuzda hemen savunmaya geçeriz ve partnerimize neden böyle hissetmemesi gerektiğini söyleriz. Buna karşılık partnerimiz kırgın hisseder -kimse tepkilerinin neden yanlış olduğunu duymak istemez- ve öfke ve güvensizlikle karşılık verir.
![İYİ BİR TARTIŞMAYA HAZIRLANIN](https://image.posta.com.tr/i/posta/75/750x0/63b6ab61e4bfdc121cd8185a.jpg)
İYİ BİR TARTIŞMAYA HAZIRLANIN
Kimse karşısındakiyle aynı fikirse olmak zorunda değildir. Ortak noktayı bulabilmek için iyi niyetli bir tartışma yapılmalıdır.
Unutmayın, bu ilk aşama da sorunu çözmeye çalışmıyoruz, sadece sorun hakkında iyi konuşmaya, karşılıklı gerçek duyguları saygılı şekilde ifade etmeye çalışmalısınız.
Dinleyici aynı şikayetleri tekrar duymayı kabul etmeli ve konuşmacı sorunu daha az öfkeyle iletmeyi, karşı tarafı tenkit etmeden kendini ifade etmeyi öğrenmelidir.
İyi tartışmak 4 temel kural içerir:
- Birbirinizin sözünü kesmeyin ( Konuşmacı-dinleyici modelini benimseyin)
- Dikkatle dinleyin ve tam anladığınızdan emin olun. Gerekirse anladığınızı teyit etmek üzere tekrarlayın.
- Kendi duygularınızı ifade etmeye odaklanın. Karşı taraf için varsayımlara girmeyin
- Hor görmeden konuşun amacınızın incitmeden iletişim kurmak olduğunu unutmayın.
Daha da açık hale getirmek için, herhangi bir çatışmada, her ortağın kendine özgü sorumlulukları vardır.
![EMPATİYİ BAŞLATIN](https://image.posta.com.tr/i/posta/75/750x0/63b6ab62e4bfdc121cd81861.jpg)
EMPATİYİ BAŞLATIN
Bu konuyu ikinizin de belirlediği sakin bir zamanınızda ele almalı ve bazı tartışma kurallarına dikkat ederek ilerlemelisiniz. Öncelikle konuşmanızı, tartışma ve atışma yaşanmaması adına konuşmacı ve dinleyici olarak iki aynı noktada ilerletin ve bunun kurallarına uyun.
Konuşmacının kuralları şunlardır:
- Duygularınız hakkında konuşun (“Ben” ifadelerini kullanın ve nasıl incindiğinizi açıklayın)
- Eleştirmeden veya saldırmadan konuşun (partnerinizin arkadaşınız olduğunu varsayın)
- "Bu konuda daha iyi hissetmem için bana nasıl yardımcı olabilirsin?" diye sorun.
Dinleyicinin kuralları şunlardır:
- Karşılanmayan ihtiyacı duymaya çalışın (dikkatle dinleyin)
- Kendini savunma ve neden haklısın konuşmacıda yanlış deme
- Kızgın hissederseniz ara verin (sakin olur olmaz geri dönün).
İyi bir tartışma birbirinizi sevmiyor olduğunuzu hissettirmez aksine sevdiğiniz için bu anlaşmazlığı çözmek için uğraştığınızı hatırlatır.
Bu becerileri kullandığımızda, iletişim, her birimiz kendi köşemizde kavgacı olmaktan endişeli empatiye doğru kayar. Bu rahatsız edici soruna yeni gözlerle ve değişimin hemen olması gerektiği beklentisi olmadan bakmaya başlayabiliriz.
Bu noktada, karşılıklı olarak verebileceğiniz ödünler, yapmak istedikleriniz ya da bu konudaki kırmızı çizgileriniz belirlenmiş olur. Empati artacağı için ortak noktada birleşmek daha olası görünmeye başlar.
![ORTAK NOKTADA BULUŞMAK](https://image.posta.com.tr/i/posta/75/750x0/63b6c6b1e4bfdc121cd818d1.jpg)
ORTAK NOKTADA BULUŞMAK
Bu tartışmaları iyi yönetmeye başladığınız da inat ve tutunma duygusu azalır. Tartışma içinde empati artar ve karşılıklı verilen fedakarlık artar.
Tüm bunlara rağmen, sorun çözülmemiş olabilir ve bir ortak nokta bulunamayabilir.
Uzmanlar bu aşamada, değişimli fedakarlık yöntemini öneriyor. Değişimli fedakarlık, bu tekrar eden durum karşısında bir süre sizin, bir süre onun dediğinin yapılması gibi bir durum. Değişimli fedakarlık uygulamasıyla aynı olayda karşılıklı olarak her iki kişinin de ön planda olması sağlanır.