Sosyal medya uygulamaları, başlatılan yeni yöntemler ile pazar yeri özelliğine sahip oldu. Link paylaşımı ve reklamlar ile kullanıcıları alışveriş yapmaya çeken yöntemlerin yanı sıra İnstagram’da Direkt Mesaj’dan alışveriş dönemi başladı.
Instagram Direkt Mesaj ile başlayan alışveriş döneminin e-ticaret davranışlarını 2 katına çıkacağının altını çizen Dijital Pazarlama Uzmanı Yasin Kaplan, “Sosyal medyada gezerken beğendiğimiz ve istediğimiz ürünlere vakit kaybetmeden direkt alışveriş yapabileceğiz. Sürecin kısalması ve güvenli olması nedeniyle alışveriş harcamaları giderek artacaktır. Burada kullanıcılar uygulamadan çıkmadan Direkt Mesaj ile herhangi bir ödeme yöntemi ile ödemelerini yapabilecekler. Süreç doğru ilerlediğinde başarıya ulaşacaktır. Ancak alışveriş süreci ile ilgili tüm detayların bilinmesi ve her türlü hile oyunlarına karşı temkinli yaklaşılmalı” dedi.