Kadınları iş hayatında öne çıkarmanın sorumluluğuyla hareket eden Trendyol, yüzde 28 kadın girişimci ve satıcılarındaki yüzde 44 kadın çalışan oranlarıyla Türkiye ortalamasının üzerinde kadın istihdamı yaratıyor. Sadece pandemi döneminde 25 bin kadın girişimci platformda satışa başladı. Trendyol’un ikinci el platformu Dolap’taki 1.1 milyon satıcıdan yaklaşık 500 bini ev hanımı ve Dolap üzerinden satış yaparak ev ekonomisine destek oluyorlar.
“Gelecek Kadınların” programı bir yılda bin kadına ulaştı
Trendyol’un, KAGİDER (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği) iş birliğinde geçen yıl başlattığı ‘Gelecek Kadınların’ programı kapsamında girişimcilik ve e-ticaret eğitimlerine bir yılda binden fazla kadın katılım gösterdi.
Eğitime katılan kadınların %10’u kendi işini kurdu, %40’ı işini büyüttü
Eğitime katılanlarla gerçekleştirilen anket sonucunda girişimci kadınlar eğitimlerin kendilerini motive ettiğini, oldukça verimli ve yeterli olduğunu belirtirken, girişimlerini ve işlerini geliştirmeleri için yol gösterdiğini ifade etti. Motivasyonlarını artırıcı eğitimlere yoğun ilgi gösteren kadınların bu alanda en çok izlediği eğitimler "İş Hayatında Başarı İçin Pozitif Psikoloji", "İş Hayatında Duygu Yönetimi", "İş Hayatında Duygular ve Duygusal Zekâ" oldu. Bu eğitimlerin yanı sıra "Dijital Platformda Marka Bütünlemesi", "Dünyada ve Türkiye'de E-ticaret", "Kısa, Orta ve Uzun Vadede Hedef Planlaması", "Zaman Yönetimi" ve "Trendyol'da Başvuru ve Mağaza Açılış Süreçleri" de en çok izlenen eğitimler oldu. Eğitimlerden sonra kadınların yüzde 40'ı işini büyüttüğünü ifade ederken, yaklaşık 10'u ise kendi işini kurduğunu belirtti. Eğitimlere katılan kadınların yüzde 68’i ise işlerini e-ticarette sürdürüyor.
Kadın üreticilerden “Gelecek Kadınların” için özel koleksiyon
Kadınların ekonomideki yerinin güçlenmesi için çalışan Trendyol, Gelecek Kadınların programına dikkat çekmek için bu yıl da özel bir koleksiyon hazırladı. Trendyol, kadın üreticiler tarafından üretilen parçalardan oluşan koleksiyondan elde edilen gelirlerin katkısı ile binlerce kadının girişimcilik yolculuğuna destek olacak. Böylece hem üretici kadınlara hem de Gelecek Kadınların programına dahil olan girişimci kadınlara destek sağlanmış olacak. Bu özel koleksiyona Trendyol’un Gelecek Kadınların Butiği’nden ulaşılabiliyor.
Hedef 3 yılda 3 bin kadın
3 yılda 3 bin kadına girişimcilik ve e-ticaret eğitimleri verilmesi hedeflenen Trendyol Gelecek Kadınların Programı’na katılan kadın girişimciler e-ticaret operasyonları, satış arttırma yolları ve müşteri memnuniyetini yükseltme gibi birçok farklı konuda gelişim olanağı buluyor. Kadın girişimciler işini dijitale taşımak istedikleri takdirde Trendyol’da avantajlı komisyon ve vade olanakları ile satışa başlayacak ve Trendyol’un pazarlama desteğinden faydalanacak. Trendyol böylece kadın girişimcileri Türkiye’nin dört bir yanındaki milyonlarca müşterisiyle buluşturarak işlerini büyütmelerine, güçlü pazarlama iletişimi ile de bilinirliklerinin artmasına katkı sağlayacak.