Gençlik kaynağı kolajen üretilmesini sağlayan 11 besin

Kolajen nedir? sorusu ile başlayacak olursak, insan vücudunda en çok bulunan temel protein kolajendir. Kolajen kaybı 18-29 yaşlarında başlıyor. Kolajen kaybıyla birlikte yaşlanma da başlar. Kolajen cildin elastikiyetini artırır ve yaşlanmanın belirtilerini azaltabilir. Bu nedenle kolajen üretimini sağlayan besinler tüketmekte fayda var. Kolajen üretilmesini sağlayan besinleri Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Esra Şahin anlattı.

15 Ağustos 2021, Pazar 09:52 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- KEMİK SUYU

1- KEMİK SUYU

Kemik suyu, kemik ve bağ dokusu içerdiğinden kalsiyum, magnezyum, fosfor, kolajen, glukozamin, kondroitin, amino asitler ve diğer birçok besin öğesini bulundurur. Bununla birlikte her kemik suyu kullanılan kemiğin kalitesi nedeniyle farklıdır. 

2- TAVUK

2- TAVUK

Pek çok kolajen takviyesinin tavuktan elde edilmesinin bir nedeni var. Birçok çalışma tavuk boynu ve kıkırdağını artrit tedavisi için bir kolajen kaynağı olarak belirlemiştir.

3- DENİZ ÜRÜNLERİ

3- DENİZ ÜRÜNLERİ

Balıklar ve kabuklu deniz hayvanları da kolajenden yapılmış kemikler ve bağlar içerir. Balığın pek tüketilmeyen başı, gözbebekleri ve pulları kolajen bakımından en yüksek kısımlarıdır. 

4- YUMURTA AKI

4- YUMURTA AKI

Yumurta diğer hayvansal ürünler gibi bağ dokusu içermez. Yumurta beyazının büyük miktarda içerdiği prolin kolajen üretimi için gerekli aminoasitlerden biridir.

5- GİNSENG

5- GİNSENG

Ginseng geleneksel tıpta yüzyıllardır kullanılıyor. Araştırmalar ginsengin cildin yaşlanmasını durdurma potansiyeline sahip olabileceğini gösteriyor. Ginseng genellikle çay, bitki özleri (ekstrakt) veya takviye şeklinde bulunuyor.

6- TURUNÇGİLLER

6- TURUNÇGİLLER

C vitamini vücudun kolajen üretiminde öncü olarak önemli bir rol oynar. Bu nedenle yeterli C vitamini almak çok önemlidir. Portakal, greyfurt, mandalina, limon gibi turunçgiller C vitaminiyle doludur.

7- KIRMIZI-MOR VE TROPİKAL MEYVELER

7- KIRMIZI-MOR VE TROPİKAL MEYVELER

Çilek, yaban mersini, ahududu ve böğürtlen gibi kırmızı-mor ananas, mango gibi tropikal meyveler C vitamininden oldukça zengindir. Aynı zamanda cildi hasardan koruyan antioksidan bakımından yüksektirler.

8- SARIMSAK

8- SARIMSAK

Sarımsak yemeklerinize lezzetten fazlasını katar. Kükürt bakımından yüksek olan sarımsak, kolajenin sentezlenmesine ve parçalanmasını önlemeye yardımcı eser bir mineraldir. 

9- YEŞİL BİBER

9- YEŞİL BİBER

Salatalara veya sandviçlere dolmalık biber ekleyin. Bu yüksek C vitamini kaynağı olan sebze, yaşlanma belirtileriyle mücadele edebilen kapsaisin içerir.

10- DOMATES

10- DOMATES

Bir başka C vitamini kaynağı domatestir. Domatesler ayrıca cilt sağlığını destekleyici bir antioksidan olan likopen içerir.

11- BRÜKSEL LAHANASI

11- BRÜKSEL LAHANASI

Brüksel lahanası sağlıklı bir cilt için önemli olan iyi bir provitamin A kaynağıdır. İçerdiği C vitamini ayrıca serbest radikal hasarıyla savaşır. Aynı zamanda kolajen üretimini desteklediği için cildin elastikiyetini korumaya yardımcıdır. Mevsiminde bol bol tüketilmesi önerilir. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bebek gibi pürüzsüz bir cilt için 12 adımda güzellik