Google'da 'arama' sorunu!

Google'da 'arama' sorunu!

ABD'li arama motoru devi Google'da 'indeks" sorunu yaşanıyor. Son gelişmeleri Google'dan takip etmek isteyen kullanıcılar, arama yaptıklarında eski tarihli verilerle karşılaşıyor. Sorunun neden yaşandığı hakkında ise henüz net bir açıklama yok.

07 Haziran 2018, Perşembe 11:03 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Dünyanın en büyük arama motoru devi Google'da "indeks" sorunu yaşanıyor. Kullanıcılar, özellikle son dakika gelişmelerini takip etmek için arama yaptıklarında eski tarihli verilerle karşılaşıyor. İnternet haber sitelerine de ağır bir darbe vuran bu sorunun neden yaşadığı hakkında Google'dan ise herhangi bir açıklama yapılmış değil.

ARAMA MOTORU NEDİR?

İşlevlerine göre farklı farklı kategorilendirilmiş, kendi alanlarındaki sayfaları listeleyen lokal arama motorları, yerel arama motorları, global arama motorları vb internet dünyasında binlerce arama motoru bulunmaktadır. Temelde aradığımız kelime veya kelime grubunu barındıran tüm dokümanları listelerler.

Aslında arama özelliği olan bir çok site arama motoru özelliklerini ve algoritmalarını kullanır. Google arama konusunda Amazon’u rakip olarak gördüğünü açıklamıştır, çünkü Amazon’da her gün milyonlarca arama yapılmaktadır. Bunun dışında Google’ın sahibi olduğu Youtube’da en çok video araması yapılan sitedir. Son zamanlarda ise App Store’lar, Google Play ve Apple App Store aramaların yoğun olduğu siteler olarak karşımıza çıkıyor. Bu arama motorlarının hepsinin kendine özel dinamikleri bulunmakta ve buralarda listeleme yapılırken oraya özel olarak optimizasyon yapmak gerekmekte. Son yıllarda arama motoru optimizasyonu (SEO) kavramının yanına, App Store Optimizasyonu (ASO) kavramının yaygınlaşması bunun en büyük göstergesidir.

Kullanıcılar arama yaparken aradıkları içeriğe göre alakalı veya alakasız pek çok siteye ulaşabilirler. Alaka düzeyini arttırmak için aradığımız bilgiye yönelik daha fazla kelime kullanarak listelenen sonuçların aradığımıza uygun olmasını sağlayabiliriz. Örnek olarak arama motorunda “ayakkabı” kelimesini arattığımızda karşımıza çıkan sonuçlar genel olarak arama sonuçlarında listelenen sitelerin ana sayfaları karşımıza çıkar. Aradığımız “kadın spor ayakkabı” ise bu aramada alaka düzeyi yüksek ve doğrudan ilgilendiğimiz sayfaya ulaşmamızı sağlayan arama sonuçları listelenir. Bu basit örnekten yola çıkarak arama motorunda istediğimiz veriye ulaşmak için hedefimizi anlatan birden çok kelime seçersek arama motorları güçlü algoritmalar ile bize çok daha uygun sonuçları getireceklerdir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER MEB'den son dakika yüz yüze eğitim açıklaması