Gündem Türkiye'nin en hızlı metrosu açıldı! Bakan Karaismailoğlu: Sinyalizasyon sistemi milli ve yerli

Paylaş

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Türkiye'nin gündemindeki büyük altyapı ve ulaşım projelerini CNN TÜRK canlı yayınında anlattı. Bakan Karaismailoğlu, İstanbul'da yeni açılan metro hattının detaylarını aktardı. Karaismailoğlu, "Türkiye'nin en hızlı metrosu. İlk defa yerli ve milli bir sistem kullandık burada." dedi.

Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamalarından satır başları şöyle;

Haberin Devamı

Memleketin her köşesinde ciddi, güzel işler oluyor. Büyük altyapılar bunlar, bunları bir defa yapıyorsunuz 100 yıl boyunca kullanacaksınız. Dünyaya örnek son teknoloji muhteşem eserler. Bu sabah saat 6'da işletmeye başladık. Kağıthane'den kargo terminaline kadar 8 istasyonumuzu açtık olduk. 34 km dün açtığımız hattın uzunluğu. Bütün bu metro hatları birbirine entegre olarak dizayn edilmiş. Dün itibarıyla 280 km metro hattı vardı. Halkalı'da oturanlar Başakşehir'de oturanlar hem havalimanına gidebildiği bütün İstanbul'un Avrupa yakasına gidebilecekler. 8 tane ilçeyi birbirine bağlamış oluyoruz. Dünya genelindeki metro hatları maksimum 80km/saattir. Burası havalimanı metrosu dünyanın en hızlarından Türkiye'nin en hız yapabilen metrolarından bir tanesi oldu. 120 km/saate kadar çıkabiliyor. 34 km mesafeyi 24 dakikada alabiliyoruz. Günlük 800 bin yolcu taşıma kapasitesi var. 8 tane istasyon var.

DÜNYANIN TRANSFER MERKEZİ

Dizayn gereği sonuçta 278 metre uzaklıkta İstanbul havalimanı. Yürüme mesafesinde olan uzaklık. Baştan böyle planlandı. Kapıda olması mümkün değil orada farklı sistemler var. Bu hat planlanırken hızlı tren de planlandı. Bunlar da birbirine entegre edilecek. Havalimanı yapılırken en başta böyle tasarlandı. Dünyanın transfer merkezi burası. 278 metre mesafede yürüyerek havalimanına girmiş oluyoruz. Master plandır bu aslında. Onların planlamalarını yapıyoruz şu anda. Sabiha Gökçen'i ve İstanbul Havalimanı'nı bağlamış oluyoruz hızlı trenle. Türkiye'nin büyüme gelişme planlarını çıkarıyoruz. Hızlı tren de öyle. Hızlı tren gelecek istasyonu olacak. Bu aralar ihalesini hazırlıyoruz. Gebze ile Çatalca arasında.

SİNYALİZASYON SİSTEMİ YERLİ VE MİLLİ

İlk defa yerli ve milli bir sistem kullandık burada. Türkiye'nin en hızlı metrosu. 120 ile gidiyor. Dünyada çok ender vardır. Tamamen sürücüsüz olacak. Dünyada bu işi yapan sinyalizasyon işiyle uğraşan 5 firma var. Bu kadar teknolojik işi yerli ve milli olarak çözdük. Biz şimdi yaptığımız şehir içinde yerli ve milli sinyalizasyon kullanacağız. Sistemi yöneten sinyalizasyon. Bunlar çok büyük altyapı projeleri. Havalimanı 2019'da açıldı 2020'de burada yoğunluk başladı. Dünyanın en yoğun havalimanına en hızlı metro yakıştı. 150 km'lik devasa ringden bahsediyoruz. Gebze'den binecek Yenikapı'ya ulaşacak. Yenikapı'dan Gayrettepe'ye ulaştığında havalimanına gidebilecek. Başka bir ulaşım aracına gerek kalmadan seyahatini gerçekleştirebilir.

Haberin Devamı

Bakanlık olsun belediye olsun görevi nedir, vatandaşa hizmet etmek. İstanbul'un derdiyle dertlenmek lazım. Yerel yönetimlerin birinci görevi kaliteli, güvenli toplu taşıma hizmeti sunmaktır. İstanbul'da bu planlamayı yapmak gerekiyor. Bu büyük plan yapıldı ve bu planlara göre yatırımlar başladı. 500 km'lik bir hattı büyükşehir belediyesinin bir anda yapabilmesi mümkün değil. Devletimiz de bunları düşünerek bakanlık olarak üstlendi. 2000'li yılların ortalarında oluyor. Devletimiz İstanbul'u birilerinin keyfine bırakmıyor yatırımları bitiriyor. Bu hatları planlayanlar bizim eski ekiplerimiz. Biz şu anda belediyenin yapması gereken hatların durumlarını biliyoruz. Mahmutbey - Esenyurt hattı. Çok acil yapılması gereken hat. Bunun ihalesi 2018 yılında yapıldı daha yüzde 5'ler seviyesinde. İBB'de İstanbul'a eziyet eden bir yönetim var. İBB metro konusunda görevini yapmıyor.

Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosu yolcu taşımaya başladı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosu yolculara hizmet vermeye başladı. Havalimanı metrosu sabah 06.00'da ilk seferini yaptı.

Başakşehir'de oldu bu 2019 seçiminden sonra belediye 'ben bu hattı yapmayacağım' dedi. Biz de bunu bize verin dedik. Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesinin yolunun yapımını üstlenmedi belediye. Şimdi belediyenin yapmadığı bize devrettiği hattı biz Şubat ayı gibi açmış olacağız. Sancaktepe Yenidoğan hattında da biz inşaata başladık. Belediye ise bu hattı iptal etti, üzerine hafriyat döktü. Belediye kendi yaptığı inşaata hafriyat döktü.

Vatandaşlarımız bize başvurdular. İnşaatlar başlamış yollar kapatılmış. Biz de belediyeye yazdık bize devredin dedik. 3 ay öncesi için bize biz yapacağız dediler. 2 Ekim'de biz Tavşantepe ile Sabiha Gökçen'e bir metro yaptık ve açtık. Belediye burada iki hat yapacaktı. Yine 2018'de ihalesi yapıldı inşaatı başlandı. Burada belediyenin yapması gerekiyor. İki hattan birinin ihalesi daha yeni yapıldı ne zaman biteceği bilinmiyor. Tuzla'daki hattın ise daha ihalesi bile yapılmadı. Biz Sabiha Gökçen'i yaptığımız zaman bu hatlarında yapılması lazımdı ki vatandaş farklı bir vasıta kullanmak zorunda kalmamış olacaktı. Şu an Sabiha Gökçen metrosunu açıldığı günden beri 2 milyon vatandaşımız kullandı. Marmaray mesela 670 bin yolcu taşıyor. Dünyanın mega projelerini hayata katarak vatandaşımıza hizmet ettik.

İSTANBUL HAVALİMANI

İstanbul havalimanı dünyanın transit merkezi. Yazın bazı günlerde bin 400 uçak kullanılıyor. Çok ciddi rakamlar bunlar. Burası şu anda 120 milyon yolcuya hizmet verecek kapasitede. İstanbul'un 100 yıllık ihtiyacını giderdik. Hem İstanbul Havalimanı hem Sabiha Gökçen havalimanı büyüyor. Sabiha Gökçen'de 30 milyon yolculuk sayısına ulaştık.

Bin 100 kilometre şu anda İstanbul'un ihtiyacı olan metro hattı. Kabataş, Beşiktaş, Mecidiyeköy hatlarının yapılması gerekiyor. Yerli ve milli sinyalizasyonu keşke belediyede kullansa. Ama devam eden hatlarda eski sinyalizasyon sistemini kullanmak zorundalar tabii. Ama yeni hatlar için neden olmasın. Biz artık kendi araçlarımızı üretebilir hale geldik. Özel sektörde de önemli gelişmeler oldu. Vagonlarda artık kendi üretimimizi kullanıyoruz. Gaziray'ın vagonları Sakarya'da üretildi. Havalimanı metrosunun vagonlarını Ankara'da ürettik.

Bu yatırımları yapmazsanız duran trafiği göreceksiniz. Raylı sistemler çok yolcu taşıyor. 15 milyon toplu taşıma yolculuğu gerçekleşiyor. Türkiye son 20 yılda planlı bir şekilde büyüyor.183 milyar dolarlık yatırım yaptık. Türkiye yatırımlarını artırarak devam ediyor. Biz bugünden sonra demiryolu ağırlıklı yatırım dönemine girdik. Ankara'dan Sivas'a nisan ayında hızlı tren bitecek. İstanbul - Sivas hızlı treni geliyor.