Gününüzün son 10 dakikasında yapmanız gereken 10 şey

Çoğu insan için sabah yataktan iyi kalkmamak veya sabah yapılan günlük işler tüm günün kötü geçmesine sebep olabilir. Aslında güne iyi başlamanın yolu, uyumadan önceki rutin alışkanlıklardan geçiyor.

27 Eylül 2018, Perşembe 10:56
A A
Alarmınızı en iyi uyku süresine ayarlayın

Alarmınızı en iyi uyku süresine ayarlayın

Uyku döngünüzde belirli saatlerde uyanmak sizi daha zinde hissettirebilir. Sizin için ideal zamanda uyanmak için uyku döngüsü uygulamalarına göz atın.


Düşüncelerinizi toparlayın

Düşüncelerinizi toparlayın

Kafanızda dolaşan düşünceler uykuya dalmanızı zorlaştırabilir veya gecenin ortasında sizi uyandırabilir. Yatmadan önce bu düşüncelerden uzaklaşmaya çalışın veya düşüncelerinizi kağıda dökerek zihninizi rahatlatın.

Vücudunuzu esnetin

Vücudunuzu esnetin

Günün yorgunluğuyla kaslarda ağrılar ve gerilmeler olması kaçınılmazdır. Uyumadan önce basit hareketlerle, büyük efor sarf etmeye gerek kalmadan vücudunuzu esnetebilir ve gergin kaslarınızı yumuşatabilirsiniz. İyi haber: bu hareketleri yatakta uzanırken bile yapabilirsiniz.






Elektronik cihazlarınızı kapatın

Elektronik cihazlarınızı kapatın

Yatak odasına girmeden hemen önce telefon, tablet ve bilgisayar gibi cihazlarınızı kapatın ve tüm gün ekranlara maruz kalan zihninizin dinlenmesine izin verin. Ekranlardan gelen mavi ışığın verimsiz uykuya neden olması da önemli bir konu.

Mutfağınızı temiz bırakın

Mutfağınızı temiz bırakın

Akşam yemeğinden sonra bulaşıkları yıkayıp mutfağı temizlemiş olabilirsiniz ancak yatağa gitmeden önce son kez kontrol edip, sabah sizi uğraştıracak, kahvenizi hazırlarken keyfinizi kaçırabilecek dağınıklık veya kirliliğin önüne geçin.

Meditasyon yapın

Meditasyon yapın

Uyumadan önce kısa süreli de olsa meditasyon yapmak zihninizi rahatlatarak uykunuzu daha iyi almanıza olanak tanır. Uykudan önce meditasyon rutini oluşturmak iç dengenizi kurmanıza yardımcı olup daha huzurlu hissetmenizi sağlar.


Sabah kahvenizin tadını daha iyi çıkarın

Sabah kahvenizin tadını daha iyi çıkarın

Sabah kahvenizin hazırlığını geceden yapmaya üşenmeyin veya zamanlayıcı özelliği bulunan bir kahve makinesi kullanın. Geceden sabaha güzel ve sıcak bir günaydın gibi!

Kitap okuyun

Kitap okuyun

Uyumadan önce birkaç sayfa da olsa kitap okumanız en az sıcak bir fincan bitki çayı içmek kadar zihninizi rahatlatıp sizi dinlendirir. Özellikle uyumanızın zorlaştığı gecelerde kitap okuyarak daha kolay ve rahatça uykuya dalabilirsiniz.

Kıyafet seçimini sabaha bırakmayın

Kıyafet seçimini sabaha bırakmayın

Ertesi gün giyeceğiniz kıyafetleri gece uyumadan önce seçmek hem sabah size vakit kazandırır hem de acele etmeden kombin deneme şansınız olur. Üstelik sabah saatlerinde ütü yapmanız da gerekmez.

Duyularınıza odaklanın

Duyularınıza odaklanın

Dokunma, duyma, koku alma ve görme duyularınızı ne kadar yoğun hissedebileceğinize odaklanın. Vücudunuzun daha fazla farkına varmaya çalışın. Bunu yaparken dış uyaranlardan uzaklaştığınızı, kendinize ve duyularınıza odaklandığınızı fark eder ve bu şekilde zihninizin rahatlamasını sağlamış olursunuz.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.