Kemik Sagligi

Kemik Sagligi Haberleri

Yoğurt meme kanserini önlüyor

Yoğurt meme kanserini önlüyor

Kalp ve kemik sağlığını koruduğunu bildiğimiz yoğurdun kadınlarda meme kanserini de engellediği ortaya çıktı. Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Hakan Karagöl, meme kanserini engelleyen yoğurdun günde ne kadar tüketilmesi gerektiğini açıkladı.
Uzmanından uyarı: Eksikliği pek çok soruna neden oluyor

Uzmanından uyarı: Eksikliği pek çok soruna neden oluyor

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Meliha Hafız, kas ve kemik sağlığı için magnezyum minerali alımının çok önemli olduğunu açıkladı.
Kemik erimesine karşı alınacak önlemler

Kemik erimesine karşı alınacak önlemler

Osteoporoz diğer adıyla kemik erimesinin vücuttaki kemiklerin zayıflamasına ve daha kırılgan hale gelmesine sebep olduğunu belirten Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Gürkan Taşkale, “Kemik suyu tüketmek, özellikle de yemeklerde kemikli etin kullanılması kemik sağlığına yararlı olacaktır” dedi.
D vitamini eksikliği tedavisi ve D vitamini içeren besinler

D vitamini eksikliği tedavisi ve D vitamini içeren besinler

D vitamini vücut açısından en önemli vitaminler arasında yer alır. Kemik sağlığı ve bağışıklık sistemi için D vitamini eksikliği tedavisi oldukça önemlidir. D vitamini hangi besinlerde bulunur, d vitamini içeren besinler nelerdir, d vitamini eksikliği tedavisine dair tüm bilinmeyenleri Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım açıkladı. İşte D vitamini eksikliği tedavisi ve D vitamini içeren besinler…
Kemik sağlığı için gerekli 7 vitamin

Kemik sağlığı için gerekli 7 vitamin

Sağlıklı ve doğru beslenme, birçok sağlık sorununun önlenmesi için gerekli olduğu kadar kemik yapısı için de önemlidir. Özellikle kemik kırıklarının, genellikle ileri yaşta ortaya çıkan kemik erimesinin önlenmesi ve kemiklerin güçlendirilmesi için kalsiyum, magnezyum, potasyum, Vitamin D, omega-3 bakımından zengin besinler tüketilmesi gereklidir. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Serdar Necmioğlu, sağlıklı kemik yapısı için doğru beslenme kuralları hakkında bilgi verdi.
Yürüyüşten fayda sağlamanın 3 püf noktası

Yürüyüşten fayda sağlamanın 3 püf noktası

Düzenli ve tempolu yürüyüş başta olmak üzere egzersizin kalpten kemik sağlığına dek sayısız faydası olduğu kesin. Bu faydalardan biri de fazla kilolardan kurtulmaya yardımcı olması. Ancak yürüyüşten fayda sağlamak için de dikkat edilmesi gereken kurallar var. Onların başında aynen ilaç gibi yeterli sayıda, şiddette ve çeşitlilikte yapılması geliyor. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof.Dr. Tolga Aydoğ, "10 Mayıs Dünya Sağlık İçin Hareket Et Günü" kapsamında yaptığı açıklamada doğru bir yürüyüşün püf noktalarıyla ilgili çarpıcı bilgiler verdi
Güneşten kaçmayın! İşte güneşten doğru faydalanma kılavuzu

Güneşten kaçmayın! İşte güneşten doğru faydalanma kılavuzu

Pek bilinmese de D vitamini, kemik sağlığından ruh sağlığına kadar birçok durumu dengede tutan hayati bir vitamin. D vitamini en doğru kaynak olarak güneşten alıyoruz. Güneşte uzak durmanın bedelini, vitamini eksikliği ve beraberinde kapımızı çalan amansız hastalıklarla ödüyoruz. İşte güneşten faydalanma kılavuzu ve doğru bilinen yanlışlar
Boza için hastalıklardan korunun

Boza için hastalıklardan korunun

Kış mevsiminin vazgeçilmez içeceklerinden boza, doğru porsiyonda tüketildiği takdirde sağlığa oldukça faydalı. Bozanın bağışıklığı güçlendirerek birçok hastalığa karşı koruma sağladığını belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Ulaş Özdemir, boza potasyum deposu olması sebebiyle kan basıncını kontrol altında tutulmasına, kemik sağlığının korunmasına, stresle mücadele edilmesine ve kas dokusunun düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcı olur” açıklamasında bulundu
D vitaminini yeterli depolamanın 6 yolu

D vitaminini yeterli depolamanın 6 yolu

D vitamini kemik sağlığından bağışıklığın güçlendirilmesine dek birçok fayda sağlıyor. D vitamini eksikliğinin pek çok hastalığa davetiye çıkardığını belirten Dr. Bilge Ceydilek, yeterli D vitamini depolamanın püf noktalarını paylaştı
Süt, hafızayı güçlendirip göbeği eritiyor

Süt, hafızayı güçlendirip göbeği eritiyor

Özellikle kemik sağlığı için vazgeçilmez olan sütün, hafızayı güçlendirmek, göbek yağlarının yakılmasına yardımcı olmak, kalbi korumak ve kolesterolü düşürmek gibi birçok faydası olduğu belirtildi
Dikkatsizce yapılan sporlara dikkat!

Dikkatsizce yapılan sporlara dikkat!

Düzenli egzersizin faydaları saymakla bitmiyor, bilimsel çalışmalar düzenli egzersizin kalpten, kemik sağlığına kadar vücuttaki bütün sistemleri olumlu etkilediğini gösteriyor. Halka açık alanlarda bulunan spor aletleri ise egzersiz yapmak isteyenler için büyük fırsat. Ancak uzmanlar bu aletleri kullanırken dikkatli olunması gerektiği konusunda halkı uyarıyor
Kalbini seven spor yapsın!

Kalbini seven spor yapsın!

Düzenli egzersizin faydaları saymakla bitmiyor, bilimsel çalışmalar düzenli egzersizin kalpten kemik sağlığına kadar vücuttaki bütün sistemleri olumlu etkilediğini gösteriyor
Çocuk Obezitesi

Çocuk Obezitesi

Dyt. Hatice KARSLIOĞLUGelişen dünyada, değişen yaşam koşulları olumlu katkıları yanında bazı olumsuzlukları da beraberinde getirmektedir. Tüm dünyada obezite sıklığı katlanarak artmaktadır. Obezite, günümüzün en sık hastalıkları listesinde giderek üst sıralara yükselmekte ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çocukluk çağının en sık görülen kronik hastalıkları arasında yer almaktadır. Obezite ile ilişkili hastalıklar çocukluk çağında çok daha az görülmektedir. Ancak, fazla kilolu çocukların çoğu fazla kilolu erişkinler olarak yaşamlarına devam ettiklerinden, erken yaşlarında bazı ciddi hastalıklar için risk altında olacaklardır. Obez çocuklar; yüksek tansiyon, şeker hastalığı (diabet), insulin direnci, karaciğer yağlanması, erken yaşta kalp-damar hastalıkları, kemik sağlığında bozulma, cilt problemleri, özgüven duygusu ile ilgili psikolojik sorunlar yaşayabilmektedir. Bu hastalıklar, yaşamı tehdit etmekte veya yaşam kalitesini bozmaktadır. Obezite ile ilişkili hastalıklar, sıklıkla çocukluk çağında sorun yaratmasa da erişkin dönemde yaşayacağı sıkıntılara zemin hazırlar. Günümüzde, yaşlılık hastalıklarının erken yaşlara kaymasının nedeni değişen çevre koşullarının yanında beslenme hatalarıdır.
Kırmızı etin fazlası kemikleri vuruyor

Kırmızı etin fazlası kemikleri vuruyor

Uzmanlar, kemik sağlığının korunması için fosfat içeriği yüksek olan kırmızı etin aşırı tüketilmemesini onun yerine proteinden zengin bakliyat yenilmesi gerektiğini belirtiyor
Kemikleriniz için kuru üzüm tüketin

Kemikleriniz için kuru üzüm tüketin

Kansızlığa, dişlere, dişetlerine iyi gelen kuru üzümün kemik sağlığı için de tüketilmesi de çok faydalı
Annenin aldığı D vitamini çocuğa yansımıyor

Annenin aldığı D vitamini çocuğa yansımıyor

Gebelikte D vitamini takviyesinin, ilerde çocuğun kemik sağlığını etkilemediği belirlendi
Süt ürünleri nasıl saklanmalı?

Süt ürünleri nasıl saklanmalı?

Kalsiyum, protein ve vitamin bakımından zengin olan süt ürünleri büyümede ve kemik sağlığında önemli rol oynuyor. Ancak bu ürünlerden maksimum yarar sağlamak için doğru koşullarda saklamak gerekiyor
Su deyip geçmeyin, mutlaka su için

Su deyip geçmeyin, mutlaka su için

pH değeri, kemik sağlığından, kalp damar hastalıklarına kadar birçok hastalığın önlenmesinde etkili oluyor
Kemiklerinizi çelik gibi yapıyor

Kemiklerinizi çelik gibi yapıyor

Kalsiyumun vücudumuz için önemi uzmanlar tarafından her zaman vurgulanıyor... Özellikle kemik sağlığınız için bazı besinleri mutlaka tüketmemiz gerekiyor. İşte kalsiyum deposu o besinler...