Hamilelikte yapılan egzersizin seviyesi ne olmalı?

15 Aralık 2017, Cuma 12:32
A A

Pilates Eğitmeni Hüma Çolpan hamilelerde pilates egzersizinin seviyelerinin ne olması gerektiğini ‘’Biliyor musun?’’  için anlattı; Hamileliği 3 bölümde ele almak gerekirse, 1. trimester 2. trimester ve 3. trimester olarak adlandırılıyor. Anne adayı genelde 1. trimester’de bizimle birlikte olmuyor. Çünkü 14. Haftadan itibaren başlayabiliyor. Orta bölümde yani 2. trimester dediğimiz bölümde daha çok gövde, kol, sır ve bacak güçlenmeye önem gösteriyoruz. Egzersiz yaparken en önemli şey nabız yüksekliğini normal bir seviyede tutmaktır. Tahminen annenin nabzı çarpı iki buçuk şeklinde hesaplanıyor bebeğin kalp atışı, bu sebeple her anne adayına cardio içeren bir egzersiz yaptırmamak gerekiyor. Her anne adayının spesifik ihtiyaçlarını belirleyip ona göre çalışmak gerekmektedir.  

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.