Hangi besin ne kadar sürede sindiriliyor?

Her birini yediğimizde sindirim sistemimiz farklı tepkiler veriyor, kimi zaman 4-5 saat boyunca karnımızda bir ağırlık hissederken kimi zaman yemek yedikten yarım saat sonra bile yeniden acıkmış gibi hissediyoruz. İşte besinlerin midemizde kalma süreleri...

06 Ekim 2018, Cumartesi 13:46
A A

Su: Doğrudan bağırsaklara geçer

Tek tek yiyeceklerin sindirim sürelerini öğrenmeden önce bu bilgi ne işimize yarayacak? 

Dana eti: 3 saat

Eğer hızlıca sindirilen yiyeceklere öğünlerinizde daha fazla yer verirseniz bu, çok sık acıkmanıza neden olacaktır. 

Kuzu eti: 4 saat

Vücudunuzun hızla enerjiyle dolmasını sağlayan bu yiyecekler, uzun vadede düşünüldüğünde de vücudu güçsüz bırakabilir, tokluk hissi oluşturmadığı için daha sık yemek yemeye itebilir.

Tavuk: 1,5-2 saat

Yavaş sindirilen yiyecekler ise kan şekerinizin yavaş yavaş yükselmesine neden olur ve bir anda vücuda enerji sağlamaz. 

Balık: 45 dakika-1 saat

Bu nedenle bu iki tür besin arasında dengeyi iyi tutturmak gerekiyor. 

Pişmiş sebzeler: 40 dakika

Ancak dikkat, birçok sağlıklı beslenme uzmanına göre yavaş sindirilen yiyeceklerin hemen ardından hızlı sindirilen yiyecekleri tüketip mideye ekstra bir yük yüklemek doğru değil.


Çiğ sebzeler: 30-40 dakika

Menülerinizi bu bilgiler doğrultusunda yeniden düzenleyebilirsiniz...

Yağ ilave edilmiş salata: 1 saat

Pirinç, bulgur, kinoa gibi tahıllar: 2 saat

Ceviz, badem, fındık gibi kabuklu yemişler: 3 saat

Meyve ya da sebze suları: 15-20 dakika

Süt ve süt ürünleri: 2 saat

Nişastalı sebzeler: 1,5-2 saat

kaynak: Brightside

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.