Hangi besinler östrojen içeriyor?

Östrojen hormonu, hem kadın hem de erkeklerde görülen bir hormondur. Bu hormon metabolizma için yararlı olup kadınlarda da vücut şekillerinin oluşmasında oldukça önemlidir.

26 Mart 2018, Pazartesi 10:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Östrojen eksikliği durumunda memelerde küçülme, vajinada kuruluk, cinsel ilişki esnasında ağrı, ciltte kırışıklık, saç dökülmesi, vajinada sarkma, cinsel isteksizlik ve cinsel ilişkiden zevk almama sonuçlarını doğurur. Hatta erken menapoza bile sebep olabilir.

Soya yoğurdu

Soya yoğurdu

Soya sütünden elde edilerek oluşturulan soya yoğurdu fitoöstrojenler bakımından oldukça zengin bir besin maddesidir.

Anason

Anason

Belli oranlarda östrojen ve buna benzer maddeler bulunduran anasonun, uyku bozuklukları, menopoz, gaz kolit ve hazımsızlık şikayetleri üzerinde etkili olduğu biliniyor.

Bezelye

Bezelye

Östrojen seviyesinin arttırımında önemli rollere sahip besinlerden biri de bezelyedir. Bezelye, aynı zamanda magnezyum, demir ve potasyum gibi mineraller bakımından da oldukça zengindir.

Kızılderili otu

Kızılderili otu

Kızılderili kadınları, eski dönemlerde oluşan bir takım yaşsal sıkıntılar nedeniyle çözümü bu otta bulmuşlardır. Türkiye’de de bulunan bu bitki de östrojen bakımından oldukça zengindir.

Kurutulmuş meyveler

Kurutulmuş meyveler

Kurutulmuş meyvelerde östrojen bakımından zengin besinlerdendir. Özellikle kayısı, hurma ve erik gibi kurutulmuş meyveler östrojen seviyenizin dengelenmesinde önemli bir rol oynar.

Keten tohumu

Keten tohumu

Keten tohumu genel olarak ekmek, salata ve mısır gevreklerinin emilim oranlarını arttırmak için kullanılmaktadır. Keten tohumunu yemek esnasında yediğinizde ve sonrasında uzun bir süre tokluk hissi verecektir. Zayıf olan sindirim sisteminizi daha güçlü bir hale dönüştürecektir.

Maydanoz

Maydanoz

Doğal östrojenler içeren maydanoz bitkisi östrojen bakımından da zengin bir besindir. Maydanoz menopoz şikayetlerinin en aza indirilmesinde de oldukça önemlidir.

Civan perçemi

Civan perçemi

Civan perçemi doğal bir östrojen olup menepoz şikayetlerinin giderilmesinde de oldukça etkili bir besindir.

Nohut

Nohut

Nohut doğal bir fitoöstrojen kaynağıdır. Ancak diğer besinler kadar olmasa da östrojen alımlarında kullanılabilir. Lif ve protein bakımından zengindir.

Adaçayı

Adaçayı

Ateş basması, gece terlemeleri ve menopoz şikayetlerinde etkili olan adaçayı iyi bir östrojen kaynağıdır.

Tofu

Tofu

Soya sütünden elde edilen tofu, genellikle çorbalarda kullanılan bir besindir. İçerdiği izoflavon ve fitoöstrojenler sayesinde oldukça faydalıdır.

Susam

Susam

usam da östrojen bakımından oldukça zengin bir besindir. Çeşitli yemeklerde de tercihi kolay bir ürün olup salataların veya yemeklerin içerisine eklenebilmektedir.

Soya fasulyesi

Soya fasulyesi

Soyadan elde edilen ve doğal östrojen olan isoflavonlar da oldukça faydalı bir besin olan soya fasulyesini güvenle kullanabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Egzersiz yapmadan daha ince bir bele sahip olmanın 16 yolu