Hangi organ ne zaman yaşlanıyor?

Yaşlanmak bir anda oluyor gibi görünse de aslında her organ kendi hızında yaşlanıyor. Sizi neyin beklediğini bilirseniz, önceden vücudunuzun bazı kısımlarına ekstra ilgi gösterebilirsiniz

11 Temmuz 2015, Cumartesi 16:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yaşlanmak bir anda oluyor gibi görünse de aslında her organ kendi hızında yaşlanıyor. Sizi neyin beklediğini bilirseniz, önceden vücudunuzun bazı kısımlarına ekstra ilgi gösterebilirsiniz. Geriatri Uzmanı Dr. Ronan Factora'ya göre vücudunuzun iyiliğini koruyacak bir şeyler yapmak her yaşta mümkün. İşte detaylar...

18 yaş – Cilt: 18 yaşından itibaren dayanıklı kolajen ve esnek elastin yılda yüzde 1 geriliyor. Bu süreci sigara içmeyerek, iyi beslenerek ve her gün–kapalı mekanda olsanız bile– titanyum ya da çinko güneş kremi sürerek engelleyebilirsiniz. 2012 tarihli bir çalışma ise, bazı kompakt floresan ampullerin cilde zarar veren ultraviyole ışık yaydığını ortaya koydu.

40 yaş – Gözler: Ulusal Sağlık Enstitüleri'nden Ulusal Göz Enstitüsü bünyesindeki Dr. Rachel Bishop'a göre; gözleriniz başlangıçta “çok odaklı bir fotoğraf makinesi gibi. Ancak 40 yaşına gelindiğinde görüş alanı azalıyor. Göz hastalıklarını önlemek için sigara içmeyin ve ultraviyole radyasyondan kaçınmak için güneş gözlüğü takın. Güneşe maruz kalma ve sigara, katarakt oluşumunu hızlandırıyor.

"30 yaş – Akciğerler: Geriatri Uzmanı Dr. Thomas Perls"Akciğer işlevi 30 yaşından itibaren yılda yüzde 1 oranında azalmaya başlıyor ve vaktini oturarak geçirenlerde aktif insanlara göre daha çok düşüyor" diyor. Bu yaşlanmanın panzehri de düzenli egzersiz.

35 yaş – Kemikler: Kemik kütlesi 35 yaşından sonra yüzde 1'lik bir oranla düşüşe geçiyor ve bu düşüş, menopozdan sonra da hızlanıyor. Ağırlık kaldırma egzersizleri kemik yoğunluğunda büyük fark yaratıyor. 2015 tarihli bir çalışma, günde 20 kez zıplamanın bile leğen kemiğini iyileştirdiğini ortaya koydu.

40 yaş – Kaslar: Ulusal Yaşlanma Enstitüsü Bilim müdürü Dr. Luigi Ferrucci “Yaşlandıkça hepimiz kas kaybedip yağ topluyoruz, Bu üzücü değişim 40 yaşında hız kazanıyor. Kas kaybına uğramak istemiyorsanız egzersizi mutlaka hayatınızın rutinine sokmalısınız diyor.

50 yaş – Böbrekler: Bunu ruhunuz bile duymayabilir; fakat böbrek işlevi 50 yaş gibi gerilemeye başlıyor. Yapılabilecek en iyi şey, bol su içmek. Susuzluk yaşla beraber azaldığı için kendinize bunu hatırlatmanız gerekebilir. Bir çalışmaya göre en çok sıvı tüketenler, böbrek gerilemesine en az meyilli insanlanlar.

60 yaş – Kulaklar: Yaşa bağlı duyma kaybı aşama aşama gerçekleşiyor; fakat 65-74 arası 3 insandan 1'inde bu var. Süreci yavaşlatmak için yapabileceğiniz pek bir şey yok. Sık sık yüksek sesli müzik dinlemek ya da çalmak ve inşaat gibi gürültülü sektörlerde çalışmak bu süreci hızlandırıyor.

60 yaş – Bağırsak: Başınızdaki saçlar kaybettiğiniz tek ipçikler değil... Bağırsağınızdaki villüsler –saça benzeyen ve yediklerinizdeki besin maddelerini emen minicik çıkıntılar– 60 yaş civarında düzleşmeye başlıyor. Bu kayıp ise daha az besin maddesi emeceğiniz anlamına geliyor.

65 yaş – Kalp: Siz yaşlandıkça kalp kası hücreleriniz sayıca azalıyor; fakat ebat olarak büyüyor. Bu da kalp duvarınızı kalınlaştırıyor. Atardamarlarınız da sertleşebiliyor. 20-30 yaşlarından başlayarak kapasite her on yılda yüzde 10 düşüyor ve kalp krizi genelde yaklaşık 65 yaşında devreye giriyor.

"70 yaş – Beyin: Hopkins Bloomberg Halk Sağlığı Okulu\'nda Düşünsel Yaşlanma Araştırmacısı George Rebok "Her unutkanlığınızı yaşlanmaya vermeye gerek yok. Ancak 70 yaşlarında beyinde yaşa bağlı değişiklikler görmeye başlayabilirsiniz diyor.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin