Hangi probiyotik kaynak ne kadar tüketilmeli?

Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz probiyotikler ne kadar faydalı? Peki bu faydalı olduğu söylenen probiyotikleri ne kadar tüketmeliyiz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Derya Fidan merak edilen soruları cevapladı

16 Kasım 2018, Cuma 07:46 Son Güncelleme:
A A
5 ÖNEMLİ ETKİSİ

5 ÖNEMLİ ETKİSİ

• Vücudu hastalıklardan korur ve bağışıklık içerisinde sağlamlaştırmak yardımcı olurlar.

• Kanseri önleyici ve tedavi edici etkiler vardır.

• İshal, mide rahatsızlığı, şişkinlik, gaz, hazımsızlık gibi konularda önlemeye yardımcı olur.

• Yiyeceklerin vitamin ve mineral emilimini artırırlar.

• Kilo vermenize yardımcı olur.

NE KADAR TÜKETİLMELİ?

NE KADAR TÜKETİLMELİ?

Peynir:


Onlarca çeşidi ile sofralarımızda yerini alan peynir yararlı mikroorganizmaları içermesinden dolayı en iyi probiyotik kaynağı olmaktadır. Eğer hem probiyotikten zengin beslenmek hem de ideal ağırlığınızı korumak istiyorsanız keçi sütünden yapılmış lor peynirini rahatlıkla tercih edebilirsiniz.


KEFİR

KEFİR

Hep söylenir belki de akla gelen ilk tercihtir, probiyotik bazlı kefir. Tüketim sıklığı ve miktarı açısından haftada 3 defa ikindi ara öğününüze alacağınız ev yapımı organik kefir, bağırsak floranızı güncel tutup sizi hastalıklardan korumada büyük etkiye sahip olacaktır.



NAR EKŞİSİ

NAR EKŞİSİ

Konumuz probiyotik ise, organik ev yapımı nar ekşisi de yerini almalı bu listede. Lakin bu noktada dikkatle hazırlanmış bir şey hazır satılara pazar raflarını süsleyen nar ekşileri içeriği ile el yapımı nar ekşisi ile ayrılacak.

ELMA SİRKESİ

ELMA SİRKESİ

Her derde deva niteliğinde sayılabilecek elma sirkesi, probiyotik açısından değerlendirilebilecek nadide besinler arasındadır. Özellikle kan şekeri regülasyonu konusunda faydasını gördüğümüz elma sirkesi, fermantasyon işlemi sırasında bir çok mikroorganizmaya sahip olup bağırsak florasının gelişmesinde ve beslenmesinde en üst sıralarda yer almaktadır. Akşam yemeklerinden sonra uyumadan 2 saat kadar önce 1 bardak ılık suya katılmış 2 yemek kaşığı kadar elma sirkesi, hem bağırsak sağlığımızı koruma da hem de insülin dirence tedavisinde bizi başarıya taşıyacak etkilere sahiptir.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.