Açlık krizine kesin çözüm buymuş!

Her zaman aç olduğunuzu düşünüyorsanız, daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olacak yiyecekler tüketerek, kısa sürede açlık sorununun önüne geçebilirsiniz. / ÖZEL

15 Kasım 2021, Pazartesi 12:34 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Her zaman aç olduğunuzu düşünüyorsanız, daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olacak yiyecekleri seçmek yardımcı olabilir.

Öncelikle bilmeniz gereken en önemli şey, ne kadar çok miktarda olursa olsun şekerli ve karbonhidratlı gıdalar yedikten sonra hızla acıkırsınız.

Sürekli aç hissediyorsanız, yapmanız gereken ilk şey, yediklerinizin yanına bol miktarda lif ve protein eklemektir.

Protein ve lifler hem açlığı azaltır hem de sağlığınızı artırır.

Her zaman açsanız yemek için en iyi yiyecekler, sağlıklı karbonhidrat, lif ve protein içeren baklagiller gibi birden fazla doyurucu besin içerir. Diğer bir strateji ise, yoğurt, çilek ve fındık gibi yüksek proteinli ve lifli gıdaları bir arada yemektir.

Şimdi kısa sürede yeniden aç hissetmemek için yapmanız gerekenlere bakalım...

  • Öğünler arasında acıktığınızda, bunun nedeni genellikle yeterince protein almamanızdır. Her öğüne protein eklemek, günün ilerleyen saatlerinde açlıkla savaşmanıza yardımcı olacaktır.
  • Vücudunuzun onu parçalamak için daha fazla çalışması gerektiğinden, proteinin sindirimi daha uzun sürer. Her zaman yakınınızda protein dolu atıştırmalıklar bulundurun
  • Lif, bitkisel gıdaların sindirilemeyen bir bileşenidir ve öğünlerinize hacim eklemeye yardımcı olur, sizi doldurur ve kalıcı tokluk hissi için sindirimi yavaşlatır. Lif doyurucudur ve kilo vermeye yardımcı olduğu bilinmektedir

LİFLİ MEYVELER ATIŞTIRIN

LİFLİ MEYVELER ATIŞTIRIN

Meyveler müthiş bir doğal lif kaynağıdır. Yaklaşık 64 kalori için yaklaşık 1 fincan ahududu veya böğürtlen yiyebilirsiniz ve bu porsiyon 8 gram diyet lifi içerir. 4 protein hem ile yüklenir mini yemek için meyveleri ile yağsız yoğurt  ve  lif.

  • Çarkıfelek meyvesi yüksek C vitamini içeriği ile düşük kalorili olup, fincan başına 24 gram içeren lif oranı en yüksek meyvelerden biridir.
  • Armudu bütün olarak, yoğurdun üzerine ya da salatanın içinde tüketebilirsiniz. Bir orta boy meyve 6 gram lif sağlar ve hızla acıkmanızı engeller.


TOHUMLAR VE KURUYEMİŞ

TOHUMLAR VE KURUYEMİŞ

Tohumlar, baklagiller ve kuruyemişler bol miktarda lif içerir. Abartıya kaçmadan atıştıracağınız lezzetli tohumlarla açlığınızı kesebilir, kilo vermenizi destekleyebilirsiniz.

Baklagiller gibi siyah fasulye , nohut ve edamame bir enerji beslenme yoğun kaynağıdır protein bitki kaynağıdır. Atıştırmak için kızartabilir veya çorbalara veya salatalara ekleyebilirsiniz.


NOHUT AÇLIK KRİZLERİNİZİ ÖNLEYECEK

NOHUT AÇLIK KRİZLERİNİZİ ÖNLEYECEK

Bir kase pişmiş nohut, 6 gram lif içerir. Ayrıca demir, potasyum ve magnezyumun yanı sıra iyi bir dolgu proteini kaynağıdırlar. 

Atıştırmalık olarak ya da öğünlerinizde tüketeceğiniz, az yağlı humus hem sağlıklı hem de lezzetli tok tutacak bir atıştırmalıktır. Tam tahıllı bir küçük dilim ekmekle tüketerek lif alımınızı arttırabilirsiniz.

BOL PROTEİN VE LİF İÇİN BROKOLİ VE SOMON

BOL PROTEİN VE LİF İÇİN BROKOLİ VE SOMON

Bir öğününüze ekleyeceğiniz bol protein ve lif sizi tok tutacak

  • Balık mükemmel bir protein (ve sağlıklı yağlar) kaynağıdır, ancak bazı insanlar onu hazırlamayı korkutucu bulur ve taşınabilir değildir. 
  • Brokoli , fincan başına 2.4 gram lif oranı yüksek besleyici bir sebzedir. Sadece 6 gram karbonhidrat ile brokolinin karbonhidratlarının üçte biri dolgu lifinden gelir.
  • Tavuk göğsü, yağsız hindi ve yağsız kıyma , düzinelerce farklı yemek için temel protein görevi görebilir. Haftanın başlarında baharat kullanmadan birkaç parti pişirin ve haftanın öğle ve akşam yemekleriniz yarıda kalmış olur.
  • Yoğurt, ayrıca mükemmel bir yüksek proteinli atıştırmalıktır. Yoğurt yemeyi sevmiyorsanız, açlık hissettiğinizde ev yoğurdunuzu çok az su ile çırparak ayran halinde tüketebilirsiniz.
  • Hızlı bir atıştırma için yumurtalar önceden kaynatılabilir. Ya da güne sağlıklı ve doyurucu bir başlangıç ​​yapmak için sebzeli bir omlete karıştırın.


GÜN İÇİNDE AVOKADO ATIŞTIRIN

GÜN İÇİNDE AVOKADO ATIŞTIRIN

Avokado , sağlıklı çoklu doymamış yağların iyi bir kaynağı olarak bilinir, ancak aynı zamanda, meyve başına 5 gram içeren lif bakımından da yüksektir. Ayrıca pantotenik asit, folat, K vitamini ve bakır içerirler. 

Ara öğününüze bir kaç dilim limonlu, zeytinyağlı olgun avokado dilimleri ekleyerek, uzun süre tok kalmanın yanı sıra avokadonun mucize etkilerinden de faydalanmış olursunuz.

TATLI PATATESİ BESLENMENİZE ALIN

TATLI PATATESİ BESLENMENİZE ALIN

  • Tatlı patatesler , orta boy 130 gram patates başına 26 gram ile doğal olarak tatlı ve lezzetli bir kompleks karbonhidrat kaynağıdır. Ayrıca A vitamini ve potasyum bakımından da yüksektirler.
  • Beslenmenize tatlı patates ekleyerek daha uzun süre tok kalmayı kolaylaştırabilirsiniz.


PATLAMIŞ MISIR NEDEN OLMASIN!

PATLAMIŞ MISIR NEDEN OLMASIN!

Patlamış mısır , özellikle evde yapıldığında sağlıklı bir atıştırmalıktır. 18.6 gram karbonhidrat ve 3 gram protein ile fincan başına 3.6 gram lif içerir.

İçerisinde fazla yağ ve tuz eklememeye ve çok fazla tüketmemeye özen gösterin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyet sırasında yapılan bu hatalar zayıflamanızı engelliyor!