İyi bir uykuya dalmanın 5 yolu

İyi bir uyku uyumak sadece iyi bir gün geçirmenizi değil, iyi bir hayat yaşamınızı sağlar. Bu nedenle de sandığınızdan çok daha fazla önemlidir. İş hayatınızdaki başarıdan sosyal ilişkilerinize sağlıklı uykunun yararları saymakla bitmez. Eğer siz de sağlıklı uykunun faydalarını biliyor ama bir türlü uyuyamıyorsanız aşağıdaki kurallara dikkat edebilirsiniz.

28 Ağustos 2018, Salı 12:17
A A
1-Kafeini kesin

1-Kafeini kesin

Kafein gibi uyarıcılar hayatımızın içinde ciddi anlamda yer teşkil ederler. Çalışırken bütün gün içilen kahve, yemek sırasında içilen gazlı içecekler ve belki de akşam eve döndüğünüzde içtiğiniz çaya kadar pek çok içecek aslında sizi ayık tutmak üzerine programlar. Ancak iyi bir uyku istiyorsanız öğleden sonra 3’ten sonra kahveyi kesinlikle kesmelisiniz. Ancak bu şekilde kafeinin uykunuz üzerindeki negatif etkisinden zarar görmezsiniz.

2-Yatmadan 2 saat önce hayatınızdan tüm ekranları çıkarın.

2-Yatmadan 2 saat önce hayatınızdan tüm ekranları çıkarın.

Bu nasıl olacak bilmiyorsunuz ama yapmak zorundasınız. Televizyondan tablete, telefondan bilgisayara her türlü mavi ışık yayan elektronik aletle ilişiğinizi yatmadan 2 saat önce kesmelisiniz. Daha dinlendirici aktivitelere yönelmek hem zihninizi boşaltır hem de sizi rahat bir uykuya hazırlar.

3-Yatak odanıza iş taşımayın.

3-Yatak odanıza iş taşımayın.

Yatak odanızda sadece uyuyun ve yatakta özellikle çalışmamak konusunda kendinizi eğitin. Bu sadece telefondan maillerinize bile bakmak olabilir. Yatağınızda işle ilgili herhangi bir şey yaptığınızda beyninize farklı sinyaller gönderirsiniz ve bu da kafa karışıklığı yaratır. İşle ilgili yapacağınız her şey için çalışma alanınıza gidin ve işinizi bitirdikten sonra yatağa geri dönün.

4-Uyku düzenine bağlı kalın.

4-Uyku düzenine bağlı kalın.

Vücudunuzun kendine has bir saati vardır. Hava karardığında melatonin üretmeye başlar ve sizi uykuya hazırlar. Her gün aynı saatte uykuya dalmak ve aynı saatte uyanmak iyi bir uyku alışkanlığı için son derece önemlidir. Bu nedenle geceleri yatağa aynı saate gitmeye özen gösterin. Vücut saatiniz zamanlar bu düzene alışır ve siz farkında olmadan kendisini uykuya hazırlar.

5-Egzersiz yapın.

5-Egzersiz yapın.

Günde 10 dakika yapacağınız bir egzersiz bile sizin gece çok daha iyi bir uyku uyumanızı sağlayacaktır. Bu nedenle yürümek, bisiklete binmek ya da koşmak gibi basit egzersizler yaparak uyku kalitenizi çok daha yukarıya taşıyabilirsiniz. Özellikle bu egzersizleri sabahları ya da öğleden önce yapmak çok daha etkili olacaktır.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.