Kahveyi daha sağlıklı hale getirmenizi sağlayacak ipuçları

Birçok çalışma, antioksidanlarının miktarı nedeniyle kahve içmenin sağladığı çeşitli faydalara işaret ediyor. Ancak her şeyin fazlası zarar bunu asla unutmamamız gerekiyor. Kahve temel olarak doğru şekilde tüketilirse sağlığımıza olan faydaları neredeyse 2 ye katlanıyor.

11 Ekim 2019, Cuma 15:35 Son Güncelleme:
A A

Posta.com.tr


Kahvenin faydalı olduğunu hepimiz artık biliyoruz ancak faydalı olduğu kadar kafein miktarı nedeniyle tüketimi biraz da olsun fazlalaşınca sağlığımıza zarar verebiliyor. Bu nedenden dolayı sizlere kahveyi sağlıklı hale getirebileceğiniz birbirinden lezzetli ipuçları sıraladık.


Sade tereyağı ekleyin


Bu kahveye kurşun geçirmez kahve de deniyor. Kulağa garip ve sıradışı geliyor, ancak deneyen birçok insan kahvenin bu şekilde kremalı gibi olduğunu ve daha lezzetli olduğunu söylüyorlar. Trigliseridleri düşürürken iyi kolesterolü arttırdığına inanılıyor , bu nedenle bu kahveyi en iyi kahve seçeneği olarak düşünebilirsiniz.

Baharatlarla tatlandırabilirsiniz

Baharatlarla tatlandırabilirsiniz

En sağlıklı olanı kahvenizi şekersiz olarak tüketmeniz ancak eğer şeker kullanımından vazgeçemiyorsanız doğal baharatlar yardımıyla şeker kullanımını azaltabilirsiniz. Örneğin kahvenizi -tercihinize göre- vanilya veya çubuk tarçınla tatlandırabilirsiniz.

Öğleden sonra içmeyin

Öğleden sonra içmeyin

Kahvenin popüler hale gelmesinin en önemli nedeni uyarıcı etkisinin olmasıdır. Dezavantajı ise uyku döngüsünü bozabilecek olmasıdır. Sabahları 2-3 bardak kahve içebilirsiniz, öğlen 3ten sonra özellikle kahve tüketimini minimuma indirmenizde fayda var. 

Kakao veya tarçın ekleyebilirsiniz

Kakao veya tarçın ekleyebilirsiniz

Kahvenize kakao veya tarçın eklemek sadece antioksidanları arttırmakla kalmaz aynı zamanda şeker ihtiyacınızı da karşılamanıza yardımcı olur.

Sütü değiştirebilirsiniz

Sütü değiştirebilirsiniz

Kahveyi günde 2 bardaktan fazla içmeye yatkınsanız içerisindeki süt miktarını sınırlamanız en iyisidir. Çok fazla süt, rahatsız edici gastrointestinal semptomlara neden olabilir ve kilo almanızı sağlayabilir. İnek sütünden doğal olarak kremsi bir alternatif olarak badem sütü gibi daha sağlıklı ve süt ürünü olmayan bir seçeneği deneyebilirsiniz. 

Filtrelenmiş su kullanın

Filtrelenmiş su kullanın

Birçoğumuz kahve yaparken suyu kaynattığımız için arıtılmış olup olmamasını önemsemeyiz. Arıtılmış suyla demlenen kahve aşırı klordan dezenfekte edilir ve böylelikle sağlığınız için daha faydalı bir kahve içmenizi sağlar. Kahve yaparken arıtılmış su kullanmak en mantıklı olan şeydir.

Sıradaki haber yükleniyor...