Kilo almamak için açık büfede dikkat edilmesi gereken 6 şey

Açık büfeler, yaz tatillerinin en sevdiğimiz tarafı olabilir. İş ve ev koşturması içinde gidip gelirken bazen yemek yapmaktan nefret eder hale geliyoruz. Ancak konu her şey dahil otellerde açık büfe mutfaklar olunca kilo almak bir kabusa dönüşüyor. Güle oynaya gittiğimiz tatillerden kilo almış şekilde dönüyoruz. Bu nedenle kilo almamak için açık büfelerde dikkat edilmesi gerekenleri iyi kavramalıyız. Kilo aldıran yiyeceklerden uzak durulmalı örneğin. İşte tatilde kilo almamak için açık büfede dikkat edilmesi gereken 6 şey!

04 Temmuz 2020, Cumartesi 13:54 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Masadan kalkmak için 3 bahane bulun

Masadan kalkmak için 3 bahane bulun

Beynimize doyma sinyali 20 dakika sonra gidiyor. Bu nedenle özellikle açık büfe yemeklerde masadan 3 kez kalkmak yavaş yemeği sağladığı gibi porsiyon kontrolünü de kolaylaştırıyor. Ayrıca başlangıcı bir kase çorbayla yapmak doyma hissinin başlamasını ve kan şekerinin ani yükselmesine engel oluyor. Sonrasında ise kendinize haşlanmış, közlenmiş veya çiğ sebzelerden oluşan bir salata tabağı ile devam edin. Böylelikle ana yemeğe geçtiğinizde doymanız için gerekli 20 dakika tamamlanacağı için tüketeceğiniz yemek miktarı da azalacaktır.

 Sizi külçük tabaklar kurtaracak

Sizi külçük tabaklar kurtaracak

Özellikle her şey dahil sistemler ve açık büfelerdeki “ödediğiniz paranın hakkını çıkarmak için sınırsız yeme” fikrini zihninizden atın. Tatilde kilo konusunda en kolay yapılan ve bedeli ağır olan hatalardan birinin bu olduğunu unutmayın. Dolayısıyla mümkün olduğunca öğünlerinizi atlamayın ve porsiyon kontrolünü kolaylaştırmak için büyük tabak yerine küçük tabakları tercih edin.


Yüzde 75 zeytinyağlıların olsun

Yüzde 75 zeytinyağlıların olsun

Önce zeytinyağlıların olduğu ve salata barı gözden geçirin. Tabağınızın çoğunu bunlarla doldurduğunuzda diğer kalorili yiyeceklere daha az bir yer ayırmış olacaksınız. Ayrıca lif oranı yüksek sebze ve salatalar size tokluk hissi olarak döneceğinden aşırı yemekten de sizi kurtarmış olacaklar.

Her güne bir ana kahvaltı ürünü

Her güne bir ana kahvaltı ürünü

Hep diyoruz kahvaltı günün en önemli öğünü. O yüzden tatilde de bu fırsattan yararlanın ancak kahvaltınızı en geç 10'da bitirmiş olmayı da unutmayın. Kahvaltı menüsündeki her şeyi tabağınıza doldurmak yerine çeşitleri günlere bölün. Her gün gözleme yemeyin mesela.

 Tatlıyı öğle yemeğinde yiyin

Tatlıyı öğle yemeğinde yiyin

İştah açan çeşitleri geçerek ya da ana yemeğinizin porsiyonunuzu küçük tutarak kendinizi canınızın çektiği o tatlıyla ödüllendirebilirsiniz. Ama bunu akşam yemeğinde değil öğle yemeğinde yapmaya dikkat edin.

Açık büfeye tok gidin

Açık büfeye tok gidin

Çok aç bir şekilde açık büfe sırasına girerseniz tüm bu dediklerimizi unutup tabağınızı en kalorili yiyeceklerle tıka basa dolduracağınızı hepimiz biliyoruz. Burada devreye ara öğünler giriyor. Ara öğünde yediklerimiz porsiyonlarınızı da kontrol etmenizi kolaylaştıracaktır.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kalorilerine göre diyete uygun peynir çeşitleri