Kışın susuz kaldığınızı gösteren 3 işaret

Yaz mevsimine göre kışın su tüketmekte oldukça zorlanırız. Çünkü sıcak havalarda egzersiz yaparak ve gezerek yeterince terliyoruz ve bu noktada çok daha fazla su içmemiz gerekiyor. Kış mevsiminde ise vücut ısımızı çay ve kahve gibi içecekler ile arttırıyoruz. Peki tüm bunlara rağmen vücudumuz neden susuz kalıyor? İşte kışın susuz kaldığınızı gösteren 3 işaret...

05 Ocak 2019, Cumartesi 13:22
A A

Soğuk havalarda vücudun "susuzluk tepkisi" yaklaşık yüzde 40 oranında azalır. Yani, vücudunuz sıvıya ihtiyacınızın olduğunu size hatırlatmaz ve ısınızı arttırmakla meşgul olur. Peki, kışın susuz kaldığınızı gösteren işaretler nelerdir?

ELLERİNİZİN VE AYAKLARINIZIN ÜŞÜMESİ


Vücudunuz iç sıvılarınızı dengelemeye odaklanmak yerine, kan akışınızı bozmaya odaklanır. Bu durum soğuk havalarda ellerinizin ve ayaklarınızın üşümesine neden olur. Sonuç olarak susuzluk sınırında olsanız bile, susamış hissetmeyebilirsiniz.

SOĞUK HAVALARDA NEFESİNİZİ DUMAN HALİNDE GÖRÜYORSANIZ

SOĞUK HAVALARDA NEFESİNİZİ DUMAN HALİNDE GÖRÜYORSANIZ

Soğuk havalarda kendi nefesinizi görmeniz, vücudunuzun su buharı şeklinde su kaybettiği anlama gelir. Sıcaklık ne kadar düşük olursa ve ne kadar kuvvetli hareket ederseniz, her nefeste o kadar fazla sıvı kaybedersiniz.

ÇOK FAZLA İDRARA ÇIKIYORSANIZ

ÇOK FAZLA İDRARA ÇIKIYORSANIZ

Birçok kişi soğuk havaların, sık idrara çıkmasına neden olduğunu düşünür. Fakat bu bilgi yanlıştır. Bu durum vücudunuzun susuz kaldığını göstermektedir. Böbrekleriniz sizi tuvalete her zamankinden daha fazla çıkararak vücudunuzu fazla sıvıdan arındırır ve vücudunuz susuz kalır.


Kış dehidrasyonunu önlemek için yapmanız gerekenler:

DAHA FAZLA SU İÇİN

DAHA FAZLA SU İÇİN

Kış aylarında, yaz aylarına göre daha fazla su içmelisiniz. Eğer egzersiz yapmıyorsanız, en az 10 bardaktan fazla su içmeniz gerekiyor.

SU BAZLI YİYECEKLER TÜKETİN

SU BAZLI YİYECEKLER TÜKETİN

Karpuz, elma, üzüm, çilek, salatalık, kabak ve kereviz gibi meyve ve sebzeleri tüketmeye özen gösterin. Bu besinlerin içerisinde yüksek miktarda su ve tonlarca vitamin, mineral bulunur.

ÇORBA TÜKETİN

ÇORBA TÜKETİN

Kışın çorba ve et suyu gibi besinler tüketmek su ihtiyacınızı karşılar. Bu noktada kendi yaptığınız çorbalar çok önemlidir çünkü hazır konserve çorbaların sodyum oranı yüksektir.

NEMLENDİRİCİ KULLANIN

NEMLENDİRİCİ KULLANIN

Kış aylarında nemlendirici kullanmak kış dehidrasyonunu önler. Özellikle ellerde ve dudaklarda kullandığınız nemlendiricier kuru ve çatlamış cildi önler. Kullandığınız nemlendiriciler vücut tarafından içeri çekilerek susuz kalmanızı engeller.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.