Kışın turp gibi olmanın yolu turp yemekten geçiyor

Kışın kırmızı rengiyle iştah açan, salatalara lezzet katan turp, sağlık açısından da sayısız faydaya sahip. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan turpun faydalarını anlatıyor...

13 Şubat 2019, Çarşamba 07:47 Son Güncelleme:
A A

Kış mevsiminin baharatımsı tadı ile harika bir lezzet oluşturan turp, kış sofralarının koruyucu kalkan yapısının temel yiyeceğidir. Turpu salatalarımıza rendeleyebileceğimiz gibi doğrayıp söğüş şeklinde de tüketebiliriz. Sebze çorbasının içine 1 adet turp atmak kış çorbanızın tadını ve besin değerini zenginleştirir. 

HER DERDE DEVA

HER DERDE DEVA

Turpun içerdiği demir, bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanında günü maksimum enerjik geçirmeniz için de destek sağlar. İçeriğinde bulunan kalsiyum ve potasyum ise dolaşımı hızlandırarak ödem oluşmasını engellediği gibi bağışıklık sistemimizi kuvvetlendiren bir başka faktördür.  

Turp; enerji metabolizmasında başrol oyuncusu olan B2 vitamini, diğer adıyla riboflovin yönünden de zengindir. Böylece turpun içindeki B2 vitamini ile kilo kontrolümüze de destek sağlamış oluruz. B2 vitamini ayrıca diğer B grubu vitaminleri ile simbiyotik birliktelikle cilt, saç, tırnak sağlığında ve güzelliğinde pozitif etki gösterir.  

SİYAH TURP

SİYAH TURP

Siyah turpun içini oyup 1 tatlı kaşığı bal ilave edip, 5-6 saat beklettikten sonra turpun içindeki balı yemek üst solunum yolu enfeksiyonuyla savaşımızda yardımcı etken niteliğindedir.  

BEYAZ TURP

BEYAZ TURP

Beyaz turpun diğer adı, daikon radish’tir, tadı acı bir turpa ve havuca benzer. B12 yönünden oldukça zengin olan beyaz turpun, 100 gramında 20 gram fosfor bulunur. İçerisinde portakaldan daha fazla C vitamini vardır.

 

ZAYIFLAMAYA YARDIMCI

ZAYIFLAMAYA YARDIMCI

Turp katı sebzelerden biridir, kişiye çiğneme duygusunu tatmin etme açısından çok faydası olur. Canınız bir şeyler atıştırmak istediğinde turpu dilimleyip az tuz, bol limonla birlikte tüketebilirsiniz. Çok yedim duygusu oluşturmaya birebirdir.


Turpun kan şekerini yükseltme ölçeği olan glisemik indeksi düşüktür. Kan şekerinizde oynama yapmayacağı için sizi daha uzun süre tok tutar.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.