Kolesterolü düşürmede etkili olan besin takviyeleri belirlendi: Magnezyum ve yeşil çay özü

Kötü kolesterol olarak adlandırılan LDL, kalp ve damar hastalıkları gibi birçok sorunun başlıca nedeni. Bu nedenle kötü kolesterol seviyesi yüksek olan insanların beslenmesine dikkat etmesi gerekiyor. Yapılan yeni bir araştırmada, vücuttaki ‘kötü’ kolesterol seviyesinin düşürülmesinde etkili besin takviyelerinin magnezyum ve yeşil çay özü olarak belirlendi.

05 Ocak 2021, Salı 11:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Magnezyum

Magnezyum

Uzmanlar, kolesterolü düşürmek için en etkili takviyelerden birinin magnezyum olduğunu açıkladı. Sputnik'te yer alan haberde, magnezyumun günlük alındığında sadece ‘kötü’ kolesterolü düşürmekle kalmayıp, aynı zamanda vücuttaki ‘iyi’ kolesterol düzeyini de artırdığı belirtiliyor. Magnezyum, kan basıncını ve kan şekerini düzenlemek için gerekli bir mineral.

Yeşil çay özü

Yeşil çay özü

Kolesterolü düşüren ikinci besin takviyesi ise, kalp hastalıkları gelişme riskini de azaltmaya yardımcı olan yeşil çay özü olarak belirlendi. Yeşil çay özü, antioksidan, antibakteriyel, antiviral ve kanser önleyici özelliklere sahip polifenoller bakımından zengin bir takviye.

Keten tohumu ve yağı da etkili olabilir

Keten tohumu ve yağı da etkili olabilir

Daha önce keten tohumu ile yağının, enginarın ve lifli besinlerin sayesinde kandaki kolesterol seviyesinin düşürülmesinin mümkün olduğu belirtilmişti. İnsan vücudundaki metabolik süreçler için gerekli bir lipit maddesi olan kolesterol seviyesinin yüksek olması, kan damarlarının tıkanmasına ve plak oluşumuna yol açıyor ve kan pıhtıları oluşmasına neden olabiliyor, bu da korkunç sonuçlara ve hatta ölüme yol açabiliyor.

Kötü kolesterolü artıran faktörler

Kötü kolesterolü artıran faktörler

Uzmanlar, ‘kötü’ kolestrolü artıran etkenleri sigara kullanımı, aşırı kilo, fiziksel hareketsizlik ve trans yağ oranı yüksek gıdalarla sağlıksız beslenme olarak sıralıyor. ‘Kötü’ kolesterol seviyesini azaltan faktörler ise beden eğitimi, spor ve genel olarak düzenli fiziksel aktivite, sigara ve alkol tüketiminden vazgeçme, az doymuş hayvansal yağ ve kolay sindirilebilir karbonhidrat içeren, ancak lif bakımından zengin besinlerin tüketimi olarak kabul ediliyor.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Evde kalırken de sağlıklı olmanın yolları: Oxford profesörü açıkladı