Kuru ciltler tüketmeli: Cildi nemlendiren en iyi 22 besin

Kuru cilt gerek çevresel faktörler gerekse genetik olarak görülebilen bir durum. Kuru ciltten memnun olan neredeyse kimse yoktur. Kuru cilt cildin çabuk yaşlanmasına, kırışıklıkların oluşmasına ve çeşitli cilt problemleri yaşamanıza neden olabilir. Bu yüzden cildi nemli tutmak son derece önemli. Cildi nemli tutarken dışarıdan uyguladığınız nemlendiriciler, kremler ve serumlar kadar, cildi içten de beslemek gerekiyor. Peki bunu nasıl yapacağız? Cildi nemlendirme özelliği olan besinleri düzenli olarak tüketerek işe başlayabilirsiniz. İşte sizlere cildi nemlendiren en iyi 22 besin. / ÖZEL

18 Ağustos 2021, Çarşamba 15:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- HİNDİSTAN CEVİZİ

1- HİNDİSTAN CEVİZİ

Hindistan cevizi yağının cilde sürdüğünüzde faydalı olduğunu duymuşsunuzdur. Ancak bu yağı tüketmek de cilde fayda sağlıyor. Hindistan cevizinin sağlıklı yağları ve antibakteriyel özelliği sivilcelerin oluşmasını engeller. Daha sağlıklı ve genç bir cilde kavuşabilirsiniz.

2- AVOKADO

2- AVOKADO

Avokado sağlıklı yağlar, protein ve vitamin açısından zengindir. Protein, cildinizdeki kolajen ve elastin yapılarını desteklemeye yardımcı olurken, yağ da cildinizi nemli tutar.

3- YULAF EZMESİ

3- YULAF EZMESİ

Yulaf ezmesi antioksidanlar, vitaminler ve mineraller açısından zengindir. Daha da önemlisi yüksek oranda lif içerir. Lif ölü hücrelerin yenilenmesini ve ciltteki kızarıklıkların hafiflemesine yardımcı olur.

4- TATLI PATATES

4- TATLI PATATES

Tatlı patatesler nemi hapseder, cildinize sağlıklı bir parlaklık verir ve bol miktarda A vitamini içerdiği için cildi hasara karşı korur. A vitamini cildin pul pul dökülmesini azaltır ve cildi yenileyebilir. Tatlı patates ayrıca C vitamini de içerir ki bu da kış soğuğunun getirdiği cilt hasarıyla savaşmanıza yardımcı olur.

5- SOMON

5- SOMON

Somon, cilt hücrelerini güçlendiren, kansere karşı koruyabilen ve iltihaplanmayı azaltabilen omega-3 yağı ile doludur. Ayrıca cildin esnek kalmasına yardımcı olan selenyum içerir. Balık yiyemiyorsanız omega-3 bakımından zengin (chia tohumu, ceviz, keten tohumu, yumurta sarısı gibi) diğer gıdaları tüketmeye özen göstermelisiniz.

6- EKSTRA SAF ZEYTİNYAĞI

6- EKSTRA SAF ZEYTİNYAĞI

Zeytinyağı içerdiği E vitamini ve iyi yağ asitleri sayesinde cildi nemlendirir. Hem tüketebilir hem de cildinize sürebilirsiniz.

7- HAVUÇ

7- HAVUÇ

Havuç, kolajen üretiminin öncüsü olan C vitamini ile yüklüdür. Kolajen cilt elastikiyeti için gereklidir. Ayrıca havuçta bulunan A vitamini serbest radikallere saldırır ve kırışıklıkları ve düzensiz cilt tonunu önleyebilir.

8- LİFLİ KOYU YEŞİL SEBZELER

8- LİFLİ KOYU YEŞİL SEBZELER

C vitamini yüksek gıdalar, kolajen üretiminin yanı sıra bağışıklığı artırmaya yardımcı olur. Lifli koyu yeşil sebzeler (ıspanak vb.) antioksidanları yüksek yiyecekler ciltteki serbest radikal hasarıyla savaşmaya yardımcı olur.

9- KURU YEMİŞ VE TOHUMLAR

9- KURU YEMİŞ VE TOHUMLAR

Kuru yemişler ve tohumlar, omega-3 yağ asitleri, A, B ve E vitaminleri, tekli doymamış yağlar, mineraller ve antioksidanlar açısından zengindir. E vitaminiyle dolu gıdalar nemi korumaya ve cilt bariyerini güçlendirmeye yardımcı olur.

10- DÜŞÜK ŞEKERLİ, YÜKSEK SULU MEYVELER

10- DÜŞÜK ŞEKERLİ, YÜKSEK SULU MEYVELER

Meyveler, su dolu oldukları için cildinizi nemlendirmenin ve korumanın harika bir yoludur. Çoğu meyve, yüksek düzeyde A ve C vitamini ve ciltteki besinleri yenileyen, kolajen üretimini destekleyen ve cildinizin esnek kalmasına yardımcı olan güçlü antioksidanlar içerir. Çilek, hududu, kızılcık, yaban mersini, böğürtlen, ve kivi gibi düşük şekerli meyveleri tüketebilirsiniz.

11- YUMURTA

11- YUMURTA

Protein açısından yüksek olan yumurta, hücre yenilenmesini destekler. Cildi nemlendiren ve elastikiyet sağlayan kükürt ve lutein sağlar. Ayrıca yağ oranı düşüktür.

12- ÇAY

12- ÇAY

Yeşil çay sadece cildi besleyen antioksidanlarla yüklü değildir, aynı zamanda hasarlı cildi iyileştirebilen ve lekeleri önleyebilen anti-inflamatuar özelliklere sahiptir. Yeşil çay, kırmızı şarapta bulunan bir antioksidan olan epikateşin açısından zengin olduğu için cilde kan akışını artırmaya yardımcı olabilir.

13- DOMATES

13- DOMATES

Domates, yaşlanma karşıtı özelliklere sahip bir antioksidan olan likopen içerir. Konserve ve pişmiş domateslerde besin seviyeleri daha yüksektir. Domatesteki likopen, domatesler pişirildiğinde ve biraz yağ ile yenildiğinde daha kolay emilir.

14- SOYA

14- SOYA

Soya kuru cildi yatıştırabilir. Kahvenize soya sütü ekleyebilir ya da soya peyniri tüketebilirsiniz. Soya, güneşin zararlı ışınlarına karşı koruyan ve kırışıklıkları azaltıp cilt kuruluğunu önleyen izoflavonlar açısından zengindir.

15- TURUNÇGİLLER

15- TURUNÇGİLLER

Turunçgiller, kolajen oluşumunu destekleyen ve serbest radikallerin etkilerini yavaşlatan, cildin korunmasını sağlayan C vitamini içerir. Özellikle pembe greyfurt cildin pürüzsüz ve esnek kalmasına yardımcı olan antioksidanlardan likopen içerir.

16- KOLAJEN TOZU

16- KOLAJEN TOZU

Kolajenler ciltte, tırnaklarda, saçta, kemiklerde, kıkırdakta ve eklemlerde bulunan proteinle özdeş olan aynı amino asitleri içerir. Kolajen tozlarını smoothie'lerin yanı sıra kahve, çırpılmış yumurta gibi birçok yiyeceğin içine katarak tüketebilirsiniz.

17- YALANCI İĞDE

17- YALANCI İĞDE

Yalancı iğde, kuru ciltleri nemlendirebilir. Parlak bir cilt istiyorsanız, Omega-7 yağı, beta-karoten ve C vitamini bakımından zengin olan yalancı iğdeyi tüketebilirsiniz.

18 VE 19-  KABAK ÇEKİRDEĞİ VE KABUKLU DENİZ ÜRÜNLERİ

18 VE 19- KABAK ÇEKİRDEĞİ VE KABUKLU DENİZ ÜRÜNLERİ

A vitamini en iyi yaşlanma karşıtı ve cilt nemlendiren vitamin olarak kabul edilir. Cildi pürüzsüzleştirdiği de kanıtlanmıştır.

Çinko, A vitamininin işini yapmasına yardımcı olur. Bu nedenle kuru ciltliyseniz, kabuklu deniz ürünleri ve kabak çekirdeği tüketmenizde fayda var.

20- SU

20- SU

Cildi nemlendirmede suyun gücünüz asla hafife almayın. Su cildi nemlendirir ve çatlayıp dökülmesini önlemeye yardımcı olur. Ayrıca kırışıklıklarla savaşır.

21- SARDALYA, RİNGA VE USKUMRU

21- SARDALYA, RİNGA VE USKUMRU

Omega-3 yağ asitleri açısından yüksek gıdalar tüketmek, kuru ciltle mücadele etmek ve cildi nemli tutmak için iyidir. Soğuk su balıkları mükemmel omega-3 kaynaklarıdır. En iyi seçenekleri arasında da sardalya, ringa balığı ve uskumru var. Ancak çiftlik balıklarını tüketmemelisiniz, doğal avlanan balıkları tercih etmelisiniz.

22- KETEN YAĞI

22- KETEN YAĞI

Yüksek oranda omega- 3 içeren keten yağı kuru ciltle savaşabilecek besinlere sahiptir. Yağı salatanıza, yoğurda ya da smoothie'nize ekleyebilirsiniz. Hap formunda da tüketilebilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kourtney Kardashian'ın güzellik sırrı: Zerdeçal maskesi ve faydaları