Magazin 19 Mart Pazartesi 2018 reyting sonuçları açıklandı! Çukur mu Söz mü Survivor mı?

19 Mart Pazartesi 2018 reyting sonuçları açıklandı! Çukur mu Söz mü Survivor mı?

Paylaş
19 Mart Pazartesi 2018 reyting sonuçları açıklandı! Çukur mu Söz mü Survivor mı?

Türkiye adeta nefesini tuttu reyting sonuçlarının açıklanmasını bekledi. 19 Mart Pazartesi 2018 reyting sonuçları açıklandı! Çukur ve Söz dizileri ile Survivor arasında büyük nbir çekişme yaşandı. İşte 19 Mart 2018 reyting sonuçları

Her hafta sonu olduğu gibi yine bu hafta sonu da pazartesi gecesi reyting sıralamasında heyecanlı bir çekişme söz konusuydu. Programların devam etmesinde adeta bir karar mekanizması olan reytingler yapımcıların da hayatında önemli bir yer teşkil ediyor. 19 Mart Pazartesi 2018 reyting sonuçları açıklandı! Peki 19 Mart Pazartesi 2018 reyting sıralamasında kim birinci oldu? Çukur mu Söz mü Survivor mı? 19 Mart reyting sıralamasının açıklanmasının ardından günü zirvede bitiren program hangisi? İşte reyting sıralaması ve dünün kazananı

GEÇEN HAFTA KİM BİRİNCİ OLMUŞTU, BURADAN ÖĞRENEBİLİRSİNİZ

19 MART PAZARTESİ REYTİNG SONUÇLARI AÇIKLANDI


Çukur; 21.96 reyting puanıyla TOTAL kategorisinde birinci sırada yer aldı. Söz dizisi de 20.43 puanla ikinci sırada yer aldı. Survivor ise 16.34 puan ile 3. sırada yer aldı. Bu hafta AB kategorisinde Çukur 26.93 reyting puanıyla ilk sırada yer aldı. Söz ise 16.22 reyting puanıyla ikinci sırada yer aldı. ABC puan türünde ise Survivor 19.05 ile birinciydi. İkincilik ise 13.35 puan ile Show TV'nin dizisi Savaşçı'ya gitti.

19 MART 2018 PAZARTESİ TOTAL'DE ÇUKUR BİRİNCİ



19 MART PAZARTESİ 2018 AB'DE ÇUKUR BİRİNCİ



19 MART PAZARTESİ 2018 ABC'DE ÇUKUR BİRİNCİ






REYTİNG NEDİR

Reyting herhangi bir programın izleyici oranıdır. Halk ve televizyoncular için değil reklam verenler için ölçülür. Reyting ölçümünün toplumsal bir misyonu yoktur. Amaç hangi zamanda, hangi programı, kimlerin seyrettiğini tespit edip hedef kitleye ulaşmaktır. Televizyonların daha kuruluşlarında belirli bir görüş ve amaçları, ona bağlı olarak da hedef izleyici kitleleri vardır ve pek değişmez. Bu açıdan bakıldığında reyting, televizyoncuların bir meselesi değilmiş gibi görünüyorsa da sonunda televizyon kanalları da birer ticarethanedir. Ayakta durabilmeleri için gelire ihtiyaçları vardır, bu gelirin ana kaynağı da reklamdır.


REYTİNG NASIL ÖLÇÜLÜR


Reyting şu şekilde ölçülür: Bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplanır. Ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. (yaklaşık 41 milyon kişilik bir nüfusa karşılık gelir. Şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. O evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır. Peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. Evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar.

Haberin Devamı