Maskeler takıldı, göz makyajına verilen önem arttı

Pandemide, maske takma zorunluluğuna rağmen makyaj ihmal edilmedi. 2020’de 15 milyar liralık büyüklüğe ulaşan kozmetik sektörünün en çok satanlar listesi, küresel salgının etkisiyle yeniden belirlendi. Maske kullanımından dolayı göz makyajına odaklanıldı. Göz kalemi, maskara ve kaş ürünlerinde yüzde 70’lik talep artışı yaşandı ve yerli markalara talep arttı.

04 Ekim 2021, Pazartesi 17:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, her yıl yüzde 10 bandında büyüyen kozmetik sektörü, 2020 yılında 15 milyar liralık büyüklüğe ulaştı.


Ar-Ge odaklı faaliyetleriyle sektöre yeni ürünler kazandıran yerli markalar, kalite ve fiyat avantajıyla ithal markalara karşı rekabette güç kazandı. Bunun bir yansıması olarak ithalat azalırken, ihracatta dikkat çekici artışlar yaşandı. 


2020 yılında ihracat bir önceki yıla göre yüzde 2,7 artış göstererek 1 milyar dolar sınırını zorlarken, ithalat yüzde 8 azalarak 1,2 milyar dolara geriledi. Pandemi öncesinde sektörde yabancı markaların hakimiyeti hissedilirken, ibre tersine döndü. 


KALİTE VE FİYAT AVANTAJI

KALİTE VE FİYAT AVANTAJI

Sektörde üretim tesislerine en yeni teknolojik yatırımları yapan, Ar-Ge çalışmalarıyla yeni ürün geliştirmeye odaklanan yerli markaların hem iç piyasada hem de dünyada bilinirliğini artırdığını vurgulayan Yıldırım Hacıabdullahoğlu durumu şöyle açıklıyor;

“Tüketicilerde yerli markalara yönelik bir eğilim oluştu. Yerli markaların yeni yatırımları, iç piyasanın yanı sıra ihracat faaliyetlerini de etkiliyor. Yerli markalar dünya kozmetik pazarının hemen her noktasında kendine bir yer edinmeye başladı”



TÜRK KOZMETİĞİNİN KALİTESİNİ DÜNYAYA ULAŞTIRIYORUZ

TÜRK KOZMETİĞİNİN KALİTESİNİ DÜNYAYA ULAŞTIRIYORUZ

Pandemiye ve maske kullanımına rağmen iç pazarda kozmetik satışların düşmediğini söyleyen Yıldırım Hacıabdullahoğlu, göz kalemi, maskara ve kaş ürünlerinde yüzde 70’lik talep artışı yaşadıklarını belirtti.

Yükselen döviz kurlarının tüketicileri yerli markalara yönelttiğine değinen Yıldırım Hacıabdullahoğlu şöyle diyor;

“Yerli markalar geliştirdikleri en yeni ürünlerle ithal markalarla yarışacak düzeye ulaştı. Tüketiciler, yerli markaları tercih ederek kaliteli ürünleri çok daha uygun fiyatlarla satın alabiliyor. Kalite ve fiyat avantajı yerli markaların gücünü artırıyor. Tüketiciler, uygun fiyatlı ürünlerle kişisel bakım bilinci kazanmaya başladı. Makyaj ürünlerinin yanı sıra kişisel bakım ürünlerinin de satışları artıyor”


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kişisel hijyende kadınların en sık yaptığı hatalar