Mide yanmasını geçiren 7 besin

Mide yanması ya da mide ekşimesi, toplumda birçok kişinin sıklıkla yaşadığı bir sorun. Yediğimiz yiyecekler, mide yanmasını artırabilir de azaltabilir de. Bu nedenle mide yanması sorunu yaşayan kişilerin yediklerine her zaman dikkat etmesi gerekir. Şimdi sizlere mide yanmasını geçiren besinlerden bahsedeceğiz. Ancak bu besinlere başvurmadan önce uzman bir hekimden mide ekşimenize dair görüş almanızda fayda var.

07 Kasım 2021, Pazar 15:15 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
MİDE YANMASI NEDİR?

MİDE YANMASI NEDİR?

Mide ekşimesi olarak da bilinen mide yanması, göğüste ve yemek borusunda meydana gelen yanma hissine verilen addır.

Midenin içindeki asitten dolayı yaralanmasına engel olan midenin iç kısmını kaplayan hücreler vardır. Yemek borusunda ise bu hücrelerden yoktur. Eğer midedeki sıvılar yemek borusuna gelirse, yemek borusunda hasara neden olabilir. Bu durumda mide yanması denilen durum meydana gelir.

BU BESİNLER MİDE YANMASINI TETİKLİYOR

BU BESİNLER MİDE YANMASINI TETİKLİYOR

Mide yanmasını tetikleyen faktörlerin başında yediğimiz gıdalar var. Özellikle bazı gıdalar mide ekşimesini daha da kötüleştirebilir.

  • Yağlı ve işlenmiş yiyecekler
  • Çok sıcak yiyecekler
  • Kafein oranı yüksek gıdalar
  • Acı baharatlar
  • Karbonatlı içecekler
  • Domates
  • Turunçgiller
  • Soğan ve sarımsak
  • Çikolata
  • Koyu çay ve kahve

Öte yandan, alkol ve sigara tüketimi de mide ekşimesini kötüleştirebilir.

MİDE YANMASINA NE İYİ GELİR?

MİDE YANMASINA NE İYİ GELİR?

Mide ekşimesi sorunu yaşadığınızı düşünüyorsanız öncelikli olarak bir doktora görünmenizde fayda var. Uzman hekimin gözetiminde ilaç tedavisi ya da yeni bir beslenme şekli uygulanabilir.

Bunun dışında mide yanmasına iyi gelen bazı doğal besinler de var. Diyetisyen ve Yaşam Koçu Tuğba Yaprak, mide yanmasına iyi gelen 7 besini şöyle sıralıyor...

ZENCEFİL

ZENCEFİL

Hazımsızlığa, mide şişkinliklerine ve mide bulantısına yardımcı olmaktadır.

KARBONATLI SU

KARBONATLI SU

Karbonatlı su vücudun pH dengesini korumaya yardımcı olmaktadır. Mide asidini nötreleyebilecek bu karışım sayesine yanma hissinin önüne geçilebilir.

SOĞUK SÜT

SOĞUK SÜT

Sütün sindirim sistemine etkisi bireyden bireye farklılık gösterebilmektedir. Eğer ki laktoz intoleransınız yoksa, mide yanmasının engellemek adına bir bardak soğuk süt içilebilir.

MEYAN KÖKÜ

MEYAN KÖKÜ

Ülser ve kabızlık gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarını hafifletebilen şifalı bir bitkidir.

ELMA

ELMA

Lif içeriği yüksek olduğundan, sindirim sürecine yardımcı olmaktadır ve mide rahatsızlıklarının önlenmesini sağlamaktadır.

BADEM

BADEM

İçeriğinde bulunan lif, antioksidan ve mineraller sayesinde mide asidini nötrleştirmede etkilidir. Günde 10-15 adet çiğ olarak tüketilebilir.

BAL

BAL

Sindirim sistemini düzene sokmakta yararlı olan en doğal çözümlerden biridir. Günde 1 tatlı kaşığı bal tüketebilirsiniz/ çayınıza veya ılık suya ekleyebilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Göbeğinizin olmasının nedeni sadece yedikleriniz değil!