Migren ağrıları için 8 doğal çözüm önerisi

Migren, sürekli tekrarlayan ve oldukça şiddetli olan nörolojik bir baş ağrısı türüdür. Genellikle çok ağır geçen migren atakları sırasında yapacağınız bazı şeyler ağrınızı azaltmanıza yardımcı olabilir...

07 Temmuz 2018, Cumartesi 17:13
A A
LAVANTA YAĞI

LAVANTA YAĞI

Araştırmalar migren ağrısı yaşarken lavanta yağı koklayan kişilerin ağrısının hafiflediğini ortaya koyuyor. Lavanta yağını isterseniz koklayabilir isterseniz de sulandırarak masaj yağı olarak kullanabilirsiniz.

NANE YAĞI

NANE YAĞI

Burun kenarları, şakaklar ve ensenize nane yağı ile masaj yaparak migren ağrınızı hafifletebilirsiniz. Ağır geçen migren ataklarındaki bulantı ve baş dönmesi gibi durumlarda da işe yarayacaktır.

ZENCEFİL

ZENCEFİL

Zencefilin sağlık alanında çok çeşitli kullanımları var. Bu şifalı bitki migrene de iyi geliyor ve migren ağrılarının hem şiddetini hem de süresini azaltıyor. Zencefili çay olarak tüketebilirsiniz.

YOGA

YOGA

Yoga uzun yıllardır tedavi amaçlı kullanılan bir yöntem. Yoga yaparak gevşeyen ve daha dirençli hale gelen beden migren ağrılarını daha düşük şiddette yaşıyor.

MASAJ

MASAJ

Migren hastalarıyla yapılan çalışmalarda ortaya çıkan sonuca göre bu kişiler başlarına masaj yaptırdıklarında ağrılarının azaldığını söylemişler. Deneyebileceğiniz masaj türleri arasında İsveç masajı, derin doku masajı, refleksoloji ve lenf masajı var.

MAGNEZYUM

MAGNEZYUM

Magnezyum eksikliği de baş ağrısı ve migrene sebep olabilen durumlardan birisi. Diyetinizde magnezyuma yer vererek migren yüzünden çektiğiniz sıkıntıları hafifletebilirsiniz. Badem, susam, ay çekirdeği, kaju fıstığı, yulaf, yumurta ve süt gibi besinleri daha çok tüketmelisiniz.

AKUPRESÜR

AKUPRESÜR

Akupresür (akubası) de tıpkı yoga gibi migren ağrılarını hafifletmeye yardımcı olur. Ayrıca migrenden kaynaklanan mide bulantısına da iyi gelir. Fotoğrafta gördüğünüz bası alanlarından herhangi birine ya da sırayla hepsine uygulayacağınız akupresür migreninizi hafifletecektir.

BUZ

BUZ

Harvard Tıp fakültesinin araştırmasına göre buz güçlü bir antienflamatuar. Elin, baş ya da ense bölgenize buz koyarak ağrınızı hafifletebilirsiniz. Buz bulamazsanız soğuk suyla ıslatılmış bez de kullanabilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.