Ne kadar uykuya ihtiyacınız var?

Genellikle standartlaşmış 8 saatlik kuralına uymaya çalışırız. Peki 8 saatlik uyku kuralı senin bedenine uygun değilse? Uyku düzeninizi belirlemeden önce kendinize şunu sorun: Ne kadar uykuya ihtiyacım var?

16 Mart 2020, Pazartesi 13:12 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Uyku uzmanı Roy Raymann, ihtiyaç duyulan uykunun bedene göre değişiklik gösterdiğini söylüyor. Roy Raymann: "Bazı insanlara 7 saatlik gece uykusu yeterli oluyorken diğer insanlar daha fazlasına ihtiyaç duyabiliyor. Yalnızca çok az insan, sağlığını olumsuz yönde etkilemeden 5 saat ve daha az uykuyla idare edebilir" dedi.

Sizin için en iyi uyku miktarının ne olduğunu bulmanın yolları var.

Uyku neden önemlidir?

Uyku neden önemlidir?

Çok erken uyanıyorsanız ya da çok geç yatıyorsanız, sizi fark etmeden etkileyebilir. Uyku Doktoru Michael Breus, yaptığı araştırmada: "Uyku devam ettikçe farklı sürece geçiyor" diyor.

Uykuyu 3 parçaya bölmek gerekirse 1. bölümde, vücudunuzun fiziksel olarak kendini yenilediği 'derin uyku' aşaması olduğu belirtiliyor. 2. ve 3. bölümlerde ise beyni dinlendiren uyku başlıyor. Bu aşamada bilgilerinizi kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe taşımış oluyorsunuz. 

Kısaca özetlemek gerekirse, uyku, vücudunuzun hem fiziksel hem de zihinsel olarak kendini geri kazandığı zamandır. Bu nedenle kaliteli bir uyku uyumadığınız zaman da, vücudunuzu çeşitli şekilde etkilenir. Michael Breus, "Uyumadığınız zaman sizi fiziksel, duygusal ve bilişsel olarak etkiliyor" diyor ve ekliyor "Sizi bilişsel olarak etkiler, bu yüzden düz düşünmezsiniz, karar verme süreciniz yavaşlar ve yüksek risk alma olasılığınız daha yüksektir. Fiziksel bir bakış açısından, tepki süreniz neredeyse üçte bir oranında yavaşlar. Uykusuz kaldığınızda araç veya makine kullanmak tehlikeli olabilir."

Raymann, yeterli derecede dinlenmemenin sinirlilik, bilişsel bozukluk, hafıza kaybı, ahlaki değer kaygısı, yaratıcılığın azalması, göz altı torbası, sağlıksız yiyecek isteği, bağışıklık sistemini bozma, şeker hastalığı, obezite riski ve doku iyileşmesinde gecikme gibi problemlere sebep olacağının altını çiziyor.


Kaç saat uyumaya ihtiyacım var?

Kaç saat uyumaya ihtiyacım var?

Breus, "Cevaplaması kolay bir soru değil, çünkü herkes farklı uyku miktarına ihtiyaç duyuyor. Asılında insanların genleri, ne zaman uyudukları ve ne kadar uyuduklarıyla belirleniyor" diyor. 

Ne kadar uykuya ihtiyacınız olduğu kısmını öğrenmek aslında birazda sizin elinizde. Bunu gün gün deneyip size uygun uyku miktarını keşfedebilirsiniz. Uygun uyku miktarını keşfederken ne zaman yattığınızda çok önemi var. Günlük rutine göre uyuma saatini ve uyanma saatini de deneme uygulamasında keşfetmelisiniz.

Örneğin; sabah 6:30'da kalkıyorsanız gece 23:00'i geçirmemeye özen gösterin. Yatma ve uyanma saatinize sadık kalmaya çalışın. Böylece 2 haftalık döngünün sonunda rutin oluşturmaya başlayacaksınız.

Kafein saatini önemseyin

Breus'a göre kafein altı ile sekiz arasında tüketilmelidir. Özellikle 14:00'dan sonra kafein tüketmemeniz konusunda uyarıyor. 

Günlük egzersiz yapın

Breus, günlük egzersizlerin ihmal edilmemesi gerektiğini söylüyor. Fakat egzersizleri uyku saatinden dört saat önce tamamlamış olmamız gerektiğini söylüyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Koronavirüs kaygısını gidermenin 7 yolu