Olimpiyat sporcuları ne yiyor, kaç kalori yakıyor?

Olimpiyatları bu sene izlemek corona virüs salgını nedeniyle imkansız hale geldi. Olimpiyatları izlerken genelde şu soru merak edilir 'Maratonda 4 saat koşan bir koşucu kim bilir kaç kalori yakıyor?' Olimpiyat sporcularının kaç yarış sırasında kaç kalori yaktığı, belki de spor yapanlar ve zayıflamak isteyenler için bir ölçüt olabilir. Olimpiyat sporcularının yarış esnasında kaç kalori yaktığı, sizi de motive edebilir.

28 Ağustos 2020, Cuma 12:29 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Maraton koşucuları

Maraton koşucuları

Kariyeri boyunca 4 kez Olimpiyatlar'a katılan Amerikalı maraton koşucusu  Mebrahtom Keflezighi 42 bin 164 bir maratonu 2 saat 10 dakikadan daha az bir sürede koşabiliyordu. 56 kilodaki Keflezighi, maraton boyunca yaklaşık 2.339 kalori yakıyordu. Peki 42 bin 164 kilometre koşacak bir bünye, enerjisini nasıl sağlar? ABD'li olimpikmaraton kuşucusu Teal Burrell şöyle diyor, "Çok fazla yemek istemiyorsun, çünkü hafif hissetmek istiyorsun". Burrell, yeterince beslendiğinden emin olmak istediğini belirtiyor. Akşam yemekleri için sote yemekler tercih ettiğini belirten Burrel sabah koşusundan önce ise genelde tost veya enerji vermesi için muz ve fıstık ezmesini tüketiyor. 

 100 metre koşucuları

100 metre koşucuları

34 yaşındaki Amerikalı koşucu Allyson Felix'in 2012 Olimpiyatları'nda 100 metre koşusunu tamamlaması 11 saniyeden az sürdü. Yapılan bir araştırmaya göre 5 seferde 30 saniyelik antrenmalar yapmak (toplamda 2 buçuk dakika) günde sadece ekstra 200 kalori yakmanızı sağlıyor. Bu nedenle koşucular kendilerine ağırlık yapacak yiyeceklerden kaçınıyor. 

Jimnastik

Jimnastik

24 yaşındaki ABD'li jimnastikçi Gabby Douglas, 2012 Olimpiyatları'nda 90 saniyelik performansı için 'sahneye' çıktığında izleyicilerin yüreği yerinden çıkacakmışçısına atıyordu. 49 kilo ağırlığındaki Douglas, 90 saniyede hareketsiz şekilde durduğu anlardan sadece 5 kalori fazla yakıyor. Ancak yine de, egzersiz sırasında yeterli gücü bulabilmeleri için jimnastikçilerin tüm besin gruplarını tükettiklerinden emin olmaları gerekiyor. Daha çok jimnastikçilerle çalışan beslenme ve egzersiz uzmanı Jessica Crandall, onlara kolay hazmedilebilir yiyecekler önerirken tükettikleri besin gruplarını da dengede tutmalarını istiyor. 


Yüzme

Yüzme

Olimpiyatlar'ın efsane yüzücüsü Michael Phelps'in günde 12 bin kalori aldığını kesin duymuşsunuzdur. Ancak 90 kilo ağırlığındaki yüzücünün günde 6 saat yaptığı antrenmanları için 5.182 kalori daha alması gerekiyor. Günde bu kadar ekstrem kaloriler almanın çok zor olduğu belirtiliyor. Çünkü bu kalorilerdeki yağların avokado, fıstık, tereyağı gibi sağlıklı kaynaklardan gelmesi gerekiyor. Ayrıca yüzücülerin dehidre olmamak ve krampları engellemeleri de bir başka zorluk. 


Okçuluk

Okçuluk

Okçuluğun en hareketli spor olmadığı, fiziksel olarak çok zorlamadığı da kesin. 2012 Olimpiyatları'nda gümüş madalya alan 86 kilo ağırlığındaki Brady Ellison, 4 dakikada 6 ok attığı yarışta sadece 25 kalori yakıyordu. Beslenme, konsantrasyon gerektiren sporlarda büyük önem taşıyor. Okçular en çok tükettiği gıdalar arasında 'beyin yiyecekleri' olarak anılan meyve, kabuklu yemişler ve tahıl ürünleri geliyor. 

Tekvando

Tekvando

ABD Tekvando takımının kiloları 63 ile 108 arasında değişen 4 sporcusu 3 buçuk'şar dakikalık 3 karşılaşmada 66 ila 112 kalori yakıyor. Beslenme şekilleri ise benzerlik gösteriyor. Yarışlardan önce genelde makarna ve diğer karbonhidratları tüketirken günlük beslenme rutinlerinde protein büyük önem taşıyor.

Kaynak: Huffington Post

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Anneler ve anne adayları için 6 soruda diyet ve egzersizin önemi