Oruçluyken spor yapılır mı? Ramazan ayında hangi saatlerde spor yapılmalı?

Çoğumuz için spor yapmak bir yaşam tarzı. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte spor yapma alışkanlığımızda değişikliğe gitmemiz gerekebilir. Özellikle de oruç tutanların egzersiz yapacağı saate dikkat etmesi gerekiyor. Ramazan ayında egzersizi iftardan önce mi, sonra mı yapmamız gerekiyor? İşte oruçluyken spor yapmak hakkında bilmeniz gerekenler...

15 Nisan 2021, Perşembe 15:05 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ramazan ayında yemek düzenimizde yaptığımız değişikliği, egzersiz rutinimizde de uygulamamız gerekiyor. Doğru saatlerde doğru şekilde yapılan egzersizler, Ramazan ayı boyunca daha sağlıklı sonuçlar verir.

Belirli bir egzersiz rutinimiz varsa, buna Ramazan ayında da devam etmemiz gerekiyor. Elbette bazı değişikliklerle...

Örneğin, ağır egzersizler yapan biri, oruç tutmaya başladığı zaman egzersizlerini de hafifletmeli. Oruç tutarken çok ağır sporlar yapmak vücudu son derece yorar.

Daha düşük tempolu ve aralıklı spor yapmak, Ramazan ayı boyunca daha sağlıklı oruç tutmanızı sağlayacaktır.

Oruçluyken egzersiz yaptığınızda, egzersizin türüne ve süresine dikkat etmeniz gerekir. Sabah saatlerinde duruş egzersizleri yapabilirsiniz. Spor yapma süresi, kişiden kişiye göre değişebilir. Her gün egzersiz yapmaya alışkın olan ve egzersizi bir ihtiyaç olarak gören kişiler oruçken de rahatlıkla sporuna devam edebilirler.

Uzun süre koşmak veya uzun süre ağırlık çalışmak, oruçluyken tansiyon düşüklüğüne neden olabilir.

Akıllı saatiniz varsa, spor yaparken kalp ritminizi takip ederek ne zaman durmanız gerektiğini keşfedebilirsiniz.

HANGİ SAATLERDE SPOR YAPILMALI?

HANGİ SAATLERDE SPOR YAPILMALI?

Ramazan'da spor yapmak için en uygun saat, iftardan 3-4 saat sonrası olarak ifade ediliyor. Metabolizmayı dengelemek ve vücudun yorgunluktan uzaklaşmasını sağlamak için bu saatlerde hafif egzersizler yapılabilir.

İftardan 2 saat sonra, 30-40 dakikalık yürüyüş ideal bir egzersiz olabilir. Belirli bir süreden sonra bu yürüyüşün süresi artırılabilir.

Ramazan'ın 15'inci gününden sonra yürüyüş, yerini hafif tempolu koşuya bırakabilir.

İftardan sonra yarım saat bisiklet sürmekte sporunuza katkı sağlayabilir.

İFTARDAN ÖNCE SPOR YAPILIR MI?

İFTARDAN ÖNCE SPOR YAPILIR MI?

İftardan önce spor yapmak, son derece sakıncalı olabilir. Vücudun aç ve susuz olduğunu ve normale dönmesi için yemekten sonra 2,5 saatin geçmesi gerektiğini göz önüne alırsak, oruçluyken spor yapmak faydadan çok zarar getirir diyebiliriz.

İftardan önce yapılacak spor kişinin tansiyonunun oynamasına, kan şekerinin düşmesine neden olabilir.

Ayrıca aç karnına yapılan spor, zihinsel olarak da yorgunluk vereceğinden, kişilerin daha asabi olmasına yol açabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yatmadan önce içtiğinizde hızla yağ yaktıran 5 içecek