Özel okullar 'hami' olacak

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ‘Hami Projesi’ ile 78 ilde 3 bine yakın özel okul ve kamu okulu eşleştirilecek. Okullar ‘sosyal etkinlik’, ‘akademik başarı’ ve ‘Ar-Ge’ konularında ortak çalışmalar yürütecek

27 Mart 2019, Çarşamba 08:30
A A
Özel okullar 'hami' olacak

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 2023 Eğitim Vizyon Belgesi’nde özel ve resmi okullar arasındaki sosyal dayanışma ile bütünleşmeyi artırmak için ortak proje ve platformların oluşturulması ve yenilikçi uygulamaların hayata geçirilmesine yönelik iş birliklerinin desteklenmesi hedefi yer alıyor. Bu kapsamda, MEB Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü himayesinde ‘Hami Projesi’ uygulaması başlatıldı. Projeyle, resmi ve özel okulların etkileşiminin artırılması, eğitim öğretimde öğrencilerin akademik başarı ve sosyal becerilerinin geliştirilmesinin sağlanması, iki kurumsal yapının bir arada eğitimin temel hedeflerine ilişkin iş birliği yapması hedefleniyor. Çalışmanın temel felsefesini ise gönüllülük esasına göre karşılıklı iş birliği oluşturuyor.

5 BİN 428 OKULDA YÜRÜTÜLECEK

Toplam 5 bin 428 okulda yürütülen projede, sosyal etkinlik, akademik başarı ve Ar-Ge faaliyet alanlarında ortak çalışmalar yapılacak. Sosyal etkinlik çalışmalarında, çocukların yaşam becerilerinin geliştirilmesine yönelik ortak faaliyetler, tarihi ve kültürel mekanlar ve müzeler gibi okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik çalışmalar yürütülecek. Akademik başarının artırılmasına yönelik çalışmalar ise gençlerin eğitim öğretim süreçlerinde sosyal girişimcilikle tanışarak, toplumsal problemlere çözüm aramasını sağlayacak çalışmaları içeriyor. Ar-Ge çalışmalarıyla ise ulusal ve uluslararası hibe veren kurumlardan destek alarak sosyal sorumluluk projeleri yoluyla kurumlar arasındaki etkileşimi artırmaya yönelik çalışmalar yapılacak. Proje kapsamında yapılan çalışmalar arasından belirlenen iyi örneklerin mayısta Ankara’da sergilenmesi planlanıyor.

'YANLIŞ ANLAŞILMA ORTADAN KALKTI'

Türkiye Özel Okullar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nurullah Dal, Hami Projesi’ni değerlendirdi: Özel okullarımız bölgelerindeki kamu okullarında imkanları çerçevesinde destek olmaya gayret ediyorlardı. Okullarımızın kamu okulları ile iletişim içinde olma, karşılıklı yardımlaşma, ortak proje yapma ve mekan kullanımı gibi değişik ölçülerde bir çabası vardı. Ama bazen bu durum ‘yanlış anlaşılır’ düşüncesiyle okul müdürü tarafından hoş karşılanmıyordu. Bu proje Milli Eğitim’in koordinasyonunda olduğu için yapılacak işler netleşti ve yanlış anlaşılma ortadan kalktı. Çok farklı proje üretme imkanı var. Özel okullar bu projeye kamu okullarından öğrenci gelecek anlayışı ile yaklaşmıyor. Tabii ki, özel okul kayıt yaptıracak öğrenci arayışı içindedir. Ama yaptığınız her iş bunun karşılığı değil.

“İdareciler projeye inanmalı”

Hami Projesi bir okul için tanınırlık, birbirini tanımamaktan kaynaklanan sıkıntıları ortadan kaldırmanın ve toplum içinde kaynaştırmanın modelidir. Bu proje bir kaynaştırma vesilesi olacak. Hami Projesi, sadece okula maddi destek olarak algılanmamalı. Her özel okulun böyle bir bütçesi olmayabilir. Ama her özel okulun paylaşabileceği bir programı var. Hizmeti paylaşabilir. Bunun bu şekilde ortaya çıkması çok güzel. Buradaki en büyük hassas nokta, özel ve devlet okullarındaki idarecilerin buna olumlu bakması. Projenin faydalarını düşünerek bu projeyi hayata geçirmeleri çok önemli. Okul yöneticileri projeye inanmazsa proje yürümez. Onun için idareci ve öğretmenlerin projeye bakışı önemli.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.