Pilatesle çekirdeğinizi ateşleyin! Herkes için pilates yapmanın şaşırtıcı faydaları

Ünlüler tarafından uzun, yalın ve yontulmuş estetiğiyle popüler hale gelen pilates, herkesin bildiği bir spor haline geldi. Pilates hakkında bilmeniz gerekenler

24 Kasım 2021, Çarşamba 15:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Pilates, cinsiyet, yaş, ırk, beden, yetenek veya mevcut kondisyon düzeyi ne olursa olsun herkes içindir.

Mat ve özel ekipman egzersizlerini içeren Pilates repertuarı, 600'ün üzerinde egzersiz ve varyasyondan oluşur.

İster yerleşik bir yaşam tarzınız olsun, ister bir hafta sonu savaşçısı olun, ister hamile olun, ister rehabilitasyona giriyor olun, ister endişeli olun, ister profesyonel bir sporcu olun, herkes için bir şeyler vardır.

İşte ayrıntılar...


PİLATES NEDİR?

PİLATES NEDİR?

Çalışmalar, Pilates'in depresyon ve ağrı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olarak, özellikle de sırt ağrısını azaltarak yaşam kalitesini iyileştirdiğini göstermiştir.

Başlangıçta “Kontroloji” olarak adlandırılan Pilates, günlük aktiviteleri ve geçim kaynaklarını iyileştirmek için tasarlanmış bir tüm vücut egzersiz yöntemidir.

Çekirdek çalışmaya vurgu yapılsa da, tek başına çekirdek güç nihai hedef değildir. Bunun yerine, vücuttaki fonksiyonel ve sürdürülebilir hareket kalıplarını geliştirmek için bu çekirdek gücü kullanmak amaçtır.

PİLATESİN FAYDALARI

PİLATESİN FAYDALARI

20. yüzyılın başlarında Joseph Pilates tarafından oluşturulan egzersizler, vücudun daha küçük ve daha derin dengeleyici kaslarını en az hareket ettiricileriniz kadar çalıştırmak için hareketi ve nefesi birlikte koordine eder.

Pilates, tüm vücudunuzun genel yapısını hizalar ve eklemlerini destekler. Basit gibi görünen şeyler, iyi bir biçimde doğru yapıldığında aldatıcı bir şekilde zorlayıcı ve inanılmaz derecede etkili olabilir.

Pilates, kas dengesi ve ince ayar nöromüsküler kalıplar yoluyla optimal güç yaratan düşük etkili bir egzersizdir.

Tutarlı bir Pilates uygulamasından elde edilen optimal güç, rijit değildir, gücü hareketlilik ve esneklikle dengeler. Günlük aktivitelerinizde daha fazla özgürlük, güç ve daha az acı ile hareket etmenize ve nefes almanıza yardımcı olur.

Çekirdek gücünü artırır

Çekirdek gücünü artırır

Pilates, tüm hareketlerin kaynaklandığı vücudun merkezi olan çekirdeğe yaptığı vurguyla ünlüdür. Çekirdek , güçlendirildiğinde ve büküldüğünde vücudu destekleyen ve stabilize eden gövdeyi çevreleyen tüm kaslardır.

Pilates, çekirdek gücünü ve işlevini geliştirir. 

Çekirdek kuvveti, sırt ve kalça ağrısını azaltmada, pelvik taban disfonksiyonunu azaltmada kilit bir faktördür ve patlayıcı hareketin türediği alandır, dolayısıyla "güç merkezi"dir.

Duruşu iyileştirir

Duruşu iyileştirir

İyileştirilmiş duruş , zayıf, dengesiz kaslar, baş ağrıları, omuz veya sırt ağrısı ile kolayca oturmak veya ayakta durmak arasındaki farktır.

Pilates, tüm vücudun hizalanmasına, eklemlerdeki ideal hareket aralığına ve tüm karşıt kasların dengesine odaklanır. Uyumunuza farkındalık getirerek ve ihmal edilen postural kasları güçlendirerek duruşu iyileştirir

Enerjiyi arttırır

Enerjiyi arttırır

Pilates, nefese odaklanarak kardiyorespiratuar kapasiteyi geliştirir. Bu , iyi hissettiren hormonları, oksijen akışını ve kan dolaşımını uyarır .

Pilates tüm bunları başarır ve düşük etkili doğası nedeniyle nadiren yorgun hissetmenize neden olur. Bunun yerine, size bir enerji artışı sağlar.

Sırt ağrısını azaltır

Sırt ağrısını azaltır

Pilates, daha derin karın kaslarını ve pelvik tabanı hem kasılıp hem de gevşetmeyi hedefler - gerçek bir güç işareti. 

Bu kaslar, organları kaldırmak ve desteklemek ve sırtı korumak ve stabilize etmek için bir destek gibi çalışır

Vücut farkındalığını artırır

Vücut farkındalığını artırır

Pilates, propriosepsiyon veya beden farkındalığını geliştiren bir zihin-beden uygulamasıdır.

İçe dönük dikkat ve vücudunuzdaki hislere odaklanma yeteneği, rahatlık veya acı, duygularınız ve çevrenizdeki çevre hakkındaki farkındalığınızı artırır.


 Stresi azaltır

Stresi azaltır

Beden farkındalığının yararına devam ederek, Pilates'ten içe odaklanma ve nefes kullanımı sinir sistemini aşağı doğru düzenleyebilir. 

Bu da sizi savaş ya da kaç modundan çıkarabilir, kortizolü düşürebilir ve zamanla stresi azaltabilir

Dengeyi geliştirir

Dengeyi geliştirir

Denge, her yaşta önemlidir ve yürüme gibi koordinasyonu içeren günlük aktiviteler veya uzanma ve bükülme gibi hayatın doğrusal olmayan hareketlerinden herhangi biri için gereklidir.

Pilates, dengeyi ve yürüyüşü yalnızca çekirdek güçlendirme yoluyla değil, hizalanma ve tüm vücut egzersizlerine odaklanması nedeniyle geliştirir.

Bağışıklığınızı güçlendirir

Bağışıklığınızı güçlendirir

Araştırmalar, Pilates'in özellikle yaşlı erişkinlerde bağışıklık sisteminin işleyişini artırmaya yardımcı olduğunu gösteriyor

Ancak daha yaşlı yetişkinler üzerinde çok fazla araştırma yapılmış olsa da, bu bulgular esas olarak gelişmiş dolaşım nedeniyle her yaştan Pilates yoluyla bağışıklığın arttığını gösteriyor.

Gelişmiş dolaşım ile birlikte gelişmiş bağışıklık sistemi işlevi gelir. İyi bir bağışıklık sistemi, her ikisi de Pilates tarafından güçlendirilen, düzgün bir şekilde akan kan ve lenfin bir işlevidir.

Esnekliği ve hareketliliği artırır

Esnekliği ve hareketliliği artırır

İlk olarak, esneklik ve hareketlilik arasındaki farkı tanımlayalım .

Esneklik, bir kastaki pasif gerilme miktarıdır. Hareketlilik, bir eklemdeki hareket aralığıdır. İyi hareketlilik, esneklik ve aynı zamanda güç gerektirir.

Hareketlilik, çaba göstermeniz gereken bir şeydir, ancak esneklik kendi başına işlevsel değildir. Hareket kabiliyetini optimize etmek için bir güç ve esneklik dengesine ihtiyacınız var.

Pilates pratiği, hassas ve yavaş, kontrollü hareketler arasında yumuşak geçişlerle hareket etmeye devam eder. Güçlendirme egzersizinden sonra germek yerine, çoğu Pilates egzersizi, gücü, esnekliği ve hareketliliği artıran ikisinin birleşimidir 

Adet ağrısını azaltır

Adet ağrısını azaltır

Dismenore , ağrılı adet dönemlerinin durumudur ve bunu deneyimlemiş biriyseniz, ne kadar zayıflatıcı olabileceğini bilirsiniz. 

Araştırmalar, Pilates'in adet ağrısını azaltmaya yardımcı olabileceğini ileri sürdü

Bilişsel işleyişi geliştirir

Bilişsel işleyişi geliştirir

Araştırmalar, Pilates antrenmanından sonra bilişsel işleyişin geliştiğini göstermiştir.

Yeni nöron gelişimi, beyne kan akışı, artan nörotransmiterler ve öğrenme, hafıza ve yönetici düşünceden sorumlu nöronların ömrü gibi çeşitli belirteçler değerlendirildi

 Seks hayatınızı iyileştirir

Seks hayatınızı iyileştirir

Pilates, birden fazla nedenden dolayı çuvalda bir romp daha keyifli hale getirebilir.

 İlk olarak, pozisyonlara girip daha uzun süre kalmanıza izin vererek yatak odanızın maceralarını geliştirebilecek dayanıklılık, güç, hareketlilik ve esneklik oluşturur.

Ama aynı zamanda, pilates pelvik taban gücünü ve işlevini ve artan ile güçlü pelvik taban korelatları iyileştirilmesi için etkili bir araçtır 

Spor performansını artırır

Spor performansını artırır

İster profesyonel bir atlet, ister hafta sonu savaşçısı olun, Pilates sporunuzu veya aktivitenizi yükseltebilir.

Pilates, kasları güçlendirerek, sert olanı harekete geçirerek ve dar bölgeleri uzatarak vücudu dengeler. Bu da daha hızlı tepki vermenizi ve yaralanmaları önlemenizi sağlar.

Birden fazla spor dalındaki sporcular üzerinde yapılan araştırmalar, hızın arttığını, kas kütlesinde ve gövde kuvvetinde kazanımlar olduğunu, daha dengeli bir çekirdek olduğunu, gelişmiş dikey sıçramayı ve tekme atarken daha iyi esneklik gösterdiğini gösteriyor

Kemiklerinizi güçlendirir

Kemiklerinizi güçlendirir

Daha fazla oturma ve daha az hareket etme şeklindeki mevcut yaşam tarzı sağlığımız ve kemik yoğunluğumuz için zararlıdır. Güçlü kemik yoğunluğu, osteoporoz ve osteoartriti önler ve her yaştan insanı etkileyebilir.

Çalışmalar, pilatesin yaşam kalitesini artırmada, ağrıyı gidermede ve kemik yoğunluğunu artırmada etkili olduğunu göstermiştir.

Ruh halinizi yükseltir

Ruh halinizi yükseltir

Her türlü egzersiz, o büyülü endorfin iksirini sunar .

Ancak Pilates'in ruh hali artırıcı faydalarını özel olarak araştıran araştırmalar, deneklerin kaygı, yorgunluk ve depresif semptomlarda azalma ve olumsuz düşünce kalıplarının serbest bırakılması deneyimlediğini buldu

Uykuyu iyileştirir

Uykuyu iyileştirir

Araştırmalar, Pilates'in özellikle 40 yaşın altındaki kişilerde daha iyi uykuya yol açabileceğini gösteriyor.

Bir çalışma, doğum sonrası kadınların haftalık rutinlerine Pilates eklerken daha iyi uykudan yararlandığını buldu

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Nasıl daha enerjik olunur? Günlük yaşamda daha dinamik olmanın yolları