Psikolojik olarak güçlü olmanın 15 yolu

Kritik kararlara hızlı ve doğru bir yanıt verebilmeniz için psikolojik olarak güçlü olmanız gerekiyor. Gerek iş hayatında gerekse özel yaşantınızda psikolojik olarak güçlü olmak ve adeta yıkılmaz bir kale gibi sağlam olmak, hem sizin hem de çevrenizdeki insanların hayatını olumlu yönde etkileyecektir. İşte psikolojik olarak güçlü olmanızı sağlayacak 15 etkili yöntem.

05 Nisan 2020, Pazar 13:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Ana odaklanın

1-Ana odaklanın

Zaman zaman ortaya çıkan zorluklar, esneme ve değişme isteğimizin bir testi. Yapabileceğiniz en kötü şey, durumu görmezden gelmek veya çözüm geliştirmeyi ertelemek oluyor. Karşılaştığınız zorluk şu an burada!

Enerjinizi şimdiki ana odaklayın. Anı odakladığınızda, işleri düzeltmek için en fazla güce sahip olduğunuz yeri fark edeceksiniz.

2-Sorunu kucaklayın

Zihinsel güç, yolumuzdaki engelleri basamak taşları olarak görme yeteneğini verir. Mücadeleyle karşılaştığımızda ve hepimiz karşılaştığımızda, bunun çıkmaz bir nokta değil, daha derin bilgi ve anlayışa giden bir yol olduğu bilgisinden ilham alabiliriz.

3-Zihnini geliştir

Tıpkı kaslarınız gibi, güç kazanmak için zihninizin de egzersiz yapması gerekiyor. Büyüme ve gelişme tutarlı bir çaba gerekiyor ve eğer zamanında kendinizi zorlamadıysanız, büyüyemezsiniz.

Zihinsel güç, her gün yaptığımız seçimlerle korunan çok sayıda küçük kazanımla inşa edilir.

Dayanıklılık kazanmak için zihinsel dayanıklılığınızı artıran günlük bir görev üstlenin.

4-Kendinize meydan okuyun

4-Kendinize meydan okuyun

Albert Einstein bir keresinde “Kişi kolayca ulaşılabilecek hedeflere ulaşmamalı. Kişi, kişinin en büyük çabasıyla zar zor elde edebileceği şey için bir içgüdü geliştirmelidir” demişti.

Kendinizi hafife almak ve güvenli oynamak sizi başarıdan uzak tutar. Kendinize ve yeteneklerinize inandığınızda, genellikle akla gelenin ötesine geçebilirsiniz.

5-Olumlu tepki verin

Yolunuza çıkan her şeyi kontrol edemezsiniz, ancak yolunuza çıkan her şeye nasıl tepki vereceğiniz konusunda mutlak kontrol sizdedir. Size ne olduğu önemli, ama vereceğiniz cevap kadar önemli değil. Tepkilerinizin kontrolünü ele geçirdiğinizde hayatınızda ve liderliğinizde inanılmaz ilerleme olabilir.

6-Dikkatli olun

Dikkat, odağınızın kontrolünü ele geçirmek ve neye dikkat ettiğiniz konusunda kasıtlı olmak anlamına gelir.

İster bir duygu, bir düşünce, bir inanç, bir dürtü ya da çevredeki bir şey olsun, farkındalık bizi her şeye meraklı, yargılayıcı olmayan, açık ve kabul edici bir tavırla yaklaşmaya çağırır.

Zihinsel olarak güçlü olmak için, dikkatli olmak için zaman ayırın, böylece gerçekten ne istediğinize odaklanabilirsiniz.

7-Korkuya yenilmeyin

7-Korkuya yenilmeyin

Dirençli ve zihinsel olarak güçlü olmak, korku ile nasıl başa çıkılacağını bilmek anlamına gelir. Büyümeniz için bir fırsat olduğunun bilinciyle korkutucu durumlara girdiğinizde, güven korkuyu aşar.

8-Kendinizle konuşma şeklinize dikkat edin

Sık sık başkalarıyla nasıl konuştuğumuz konusunda endişe duyarız ve bazen kendimizle konuşma şeklimizi kaybederiz. Kendinizi diğerlerinden daha olumlu ve destekleyici bir noktaya getirin, çünkü zaman zorlaştığında bunu başarabileceğinize inanmanız gerekir. Kendinizden şüphe duymak yerine pozitif düşünün.

9-Kendinizi salmayın

Bir şey yapamayacağınızı düşünüyorsanız, odak noktanızı olumlu tutun. Sadece yapmanız gerek. 'Asla', 'yapamam' veya 'yapmalı mıyım?' kalıpları yerine 'yapacağım', 'olabilir', 'şimdi' gibi kalıplar kullanın.

10-Başarıya yönelin

10-Başarıya yönelin

Winston Churchill bir keresinde “Başarısızlıktan başarıya giden yol, coşku kaybı olmadan gerçekleşir” demişti. Azim size yenilmeden herhangi bir zorluk, herhangi bir zorluk, herhangi bir aksilikle karşılaşma yeteneği verir. Hiç denemediğiniz pişmanlığıyla dolu olandan ziyade, öğrendiğiniz küçük başarısızlıklarla dolu bir yaşam sürmek daha iyidir.

11-Çözümler bulun

Her zaman problemler olacaktır. Her şirkette sorunlar var ve her şeyde bir engel çıkabilir. Ancak zamanınızın yüzde 90'ını çözümlere ve sadece yüzde 10'unu sorunlara odaklamayı öğrenebilirseniz, etkili bir şekilde yanıt alırsınız.

12-Minnettar olun

Yoğun iş hayatımızda, kavramının çoğunu ihmal ediyoruz ve şükretmiyoruz.

Minnettarlık, rutin işleri sevinçli hale getirebilir ve sıradan fırsatları minnettar olduğumuz bir şeye dönüştürebilir.

13-Fırtınalara karşı kendinizi hazırlayın

13-Fırtınalara karşı kendinizi hazırlayın

Sıkıntı kaçınılmazdır. Gelecek problemlere karşı abartılı olmamak koşuluyla kendiniz hazırlamanız, en kötü zamanda bile ayakta kalmanızı sağlayacaktır.

14- Anılardan güç alın

Kendinize ne kadar ileri gidebileceğinizden şüphe bulduğunuzda, ne kadar ilerlediğinizi unutmayın. Karşılaştığınız her şey, kazandığınız savaşlar, üstesinden geldiğiniz korkular için kendinize ödül verin.

15-Günlük bir uğraş yapın

Çoğu zihinsel güç, günlük yaşamda ve liderlikte inşa edilir ve sergilenir.

Pozitiflik, hazırlık, isteklilik, disiplin, odaklanma ve uzun görüş, size iyi hizmet edecektir. Zihinsel dayanıklılık egzersizleri yapın. Yakında ne kadar güçlü olduğunuza siz de şaşıracaksınız.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sosyal mesafe olsun ama ruhsal mesafe olmasın